בלב המושבה הגרמנית בירושלים מסתתר לו הבית הטמפלרי, מלון בוטיק אינטימי ומסקרן. הבית הטמפלרי נבנה בשנת 1893 על ידי הסנדלר הטמפלרי כריסטיאן יאקוב מסרלה כחלק מהמושבה הגרמנית בירושלים. הטמפלרים גורשו מהארץ על ידי הבריטים עם פרוץ מלחמת העולם השנייה והמושבה הגרמנית נותרה נטושה ומוזנחת עד שבשנות ה-50 ממשלת ישראל החליטה לאכלס אותה מחדש. הבית הושכר ובהמשך נמכר לעליזה ביהם שהתגוררה בו במשך 61 שנה וגידלה בו את בנה היחיד, יובל, שנהרג במלחמת ששת הימים והשאיר את אלון - תינוק בן שנה. אלון בילה כאן את חופשות הקיץ, סופי השבוע ותקופות ארוכות אצל סבתו. כשהיא נפטרה, הוא החליט לשפץ את הבית שהתיישן בינתיים ולשקם אותו לימי גדולתו תוך עדכון לסטנדרט של המאה ה-21. לאחר שנתיים של עבודה מאתגרת מבחינת ארכיטקטורה, עיצוב ובניה, שכללה שימור ושיחזור של האלמנטים המקוריים של הבית, הבית הפך למלון סוויטות קטן ומלא אופי.

השהייה בבית הטמפלרי היא חוויה מיוחדת במינה. בכניסה, אלון מקבל את פנינו ומספר לנו על הבית, מראה לנו בהתרגשות את הגרמופון הישן ששופץ לאחרונה ולקול הצלילים הבוקעים ממנו, אנחנו שותים אספרסו ומסתכלים על התמונות המספרות את סיפור המקום והשיפוץ, מתפעלים מפרטי הריהוט הישנים ששופצו באופן אותנטי ושומעים סיפורים על ההיסטוריה של הבית ועל המושבה הגרמנית. 

הבית הטמפלרי הוא מלון סוויטות קטן עם חצר מטופחת. כל הסוויטות כוללות חדר שינה, סלון וחדר אמבטיה. לכל סוויטה יש מטבחון מאובזר הכולל מיקרוגל ומכונת אספרסו ואת כל השירותים כמו מזגן, טלוויזיה בכבלים, WIFI וחלוקים. בחלק מהיחידות יש ספה נפתחת בסלון. לסוויטות בקומה העליונה נכנסים דרך לובי קטן, מה שמתאים לזוגות המגיעים יחד. הגישה לסוויטות בקומה התחתונה היא מהחצר, סוויטות אלו אותנטיות במיוחד עם תקרה בצורת קשת. העיצוב של כל הסוויטות מדגיש את האלמנטים המקוריים של הבית כמו התקרות הגבוהות והמקומרות, הקירות העבים, החלונות המאורכים עם תריסי עץ ירוקים ורצפות אבן.

הבית הטמפלרי (צילום: גיא יצחקי)
הבית הטמפלרי (צילום: גיא יצחקי)

הלינה בסוויטות קסומה. ממש הרגשה של לחזור בזמן. רמת הניקיון מעולה והיחס של הבעלים אישי מכל הבחינות. האירוח כולל ארוחת בוקר אותה אכלנו בחצר לצד עץ הזית העתיק. את הארוחה מכינה זוגתו של אלון שהיא שפית, הארוחה כללה חלה טרייה תוצרת בית, גבינות, סלט ישראלי, טאפאס ביתיים של ירקות, ממרחים וביצים לפי בקשה. הארוחה משתנה עם העונה, וניתן לקבל אוכל ללא גלוטן וכזה המתאים לרגישויות ולטעם האישי. 

הבית הטמפלרי נמצא בקצה המושבה הגרמנית ממש מול התחנה הישנה. ניתן לצאת לטיול ברגל בסמטאות המושבה הפסטורלית ורחובותיה הקטנים או לפארק המסילה הסמוך. כשחוצים את הכביש מגיעים הישר לתחנה הישנה על שלל המסעדות והאטרקציות שלה. במרחק הליכה קטן נמצאים גם תיאטראות והסינמטק. שכונת ימין משה וטחנת הרוח המפורסמת שלה נמצאים במרחק של רבע שעה הליכה וניתן אף להגיע לעיר העתיקה בהליכה של עוד כמה דקות. יש קווי אוטובוס המגיעים לכל האתרים המרכזיים של ירושלים.

בימים כתיקונם, הבית הטמפלרי חביב במיוחד על תיירים והוא בתפוסה גבוהה בדרך כלל. אולם במצב הנוכחי נוצרה הזדמנות לישראלים לבלות כאן ויש הנחות ומבצעים למגיעים באמצע השבוע. 

איפה: דרך בית לחם 16, ירושלים
פרטים נוספים: www.templerinn.com, 054-744-2881

הכותבת היא בלוגרית תיירות וקולינריה: לאכול להרגע להנות, אינסטגרם, ובעלת קבוצת פייסבוק "המלצות על טיולים בארץ ובעולם"