על רקע ההסלמה הביטחונית, ברשות שדות התעופה פרסמו הודעת הבהרה, שבניגוד לשמועות שהופצו, נמל התעופה בן גוריון פתוח ופועל כסדרו ואין ביטולי טיסות.

"בניגוד לפייק המוחלט המופץ לאחרונה ברשתות, נתב"ג פתוח ופועל כסדרו ואין ביטולי טיסות", צוין בהודעת רש"ת.

בהודעה, שהתבררה מיד כפייק מאחר ומי שחתום עליה הוא לא הדובר הנוכחי של רש"ת, נכתב "לעדכונכם: עקב המצב הביטחוני הקיים ובתיאום משרד התחבורה. יבוטלו טיסות נכנסות ויוצאות. לעת עתה הטיסות המבוטלות הם ממדינות יוון, צרפת, רומא, קפריסין ולונדון ואליהם. הטיסות מבוטלות עד ליום רביעי 31/7 בשעה 00:00. בשעות הערב תתקיים הערכת מצב מחודשת ותצא הודעה בעניין", נמסר.

בחברת ארקיע הדגישו, כי החברה ממשיכה את הפעלת לוח הטיסות כמתוכנן. "נכון לרגע זה, החברה ממשיכה לפעול כרגיל ולוח הטיסות המתוכנן מתקיים כסדרו", ציין מנכ"ל ארקיע, אוז ברלוביץ – "כרגע אנחנו לא מרגישים האטה בהזמנות, אבל לקוחות באופן טבעי, מתקשרים לוודא שהכל ממשיך כרגיל. אנחנו מתורגלים כבר תשעה חודשים להתנהל בתוך שגרת מלחמה ופועלים בהתאם להנחיות רשויות התעופה וגורמי הביטחון".

גם בחברת ישראייר הודיעו, כי אין שינוי בלוח הטיסות. "חברת ישראייר ממשיכה לפעול כרגיל על פי לוח הטיסות המתוכנן של החברה ופועלת בהתאם להנחיות גורמי הביטחון ונמצאת בקשר רציף את רשות שדות התעופה", צויין בהודעת ישראייר. "היום יצאו מנמל התעופה בן גוריון כ-40 טיסות של החברה ליעדים שונים. במידה ויחולו שינויים או עדכונים, הם יפורסמו", הבהירו.

בינתיים, גם חברות תעופה זרות לא הודיעו על שינויים בלוח הטיסות. קבוצת לופטהנזה תמשיך להפעיל עשרות טיסות שבועיות לנתב"ג, אבל טיסות לילה של החברה מפרנקופט ומינכן יבצעו חניית ביניים טכנית בלרנקה בקפריסין. חברות התעופה בקבוצת לופטהנזה הטסות לישראל הן לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, סוויס ובריסל איירליינס.

עם זאת, לנוכח ההתפתחויות הביטחוניות מומלץ לציבור הנוסעים לעקוב שאין שינויים בלוח הטיסות של החברות השונות.

ברשות שדות התעופה המליצו לנוסעים לעקוב אחר לוח הטיסות העדכניות באתר של הרשות ואצל חברות התעופה ויצאו גם בקריאה לנוסעים לעשות צ'ק אין מהבית.