מספר חברות תעופה עידכנו בימים האחרונים כי ביטלו את כל הטיסות הקרובות לישראל לאור המתיחות הביטחונית הגוברת באזור. אלו חברות התעופה שהודיעו על הביטול עד כה:

לופטהנזה (Lufthansa) - משהה את כל הטיסות לישראל עד 13.8.
סוויס אינטרנשיונל  (Swiss International) - ביטלה את כל הטיסות שלה לישראל עד 12.8.
אוסטריאן איירליינס (Austrian Airlines) - ביטלה את כל הטיסות שלה לישראל עד 12.8.
בריסל איירליינס (Brussels Airlines) - ביטלה את כל הטיסות שלה לישראל עד 12.8.
יורווינגס (Eurowings) - ביטלה את כל הטיסות שלה לישראל עד 12.8.
דלתא איירליינס (Delta Air Lines) - מבטלת את טיסותיה עד 9.8.
יונייטד איירליינס (United Airlines) - מבטלת את כל טיסותיה עד להודעה חדשה.
אייר אינדיה (Air India) - ביטלה את הטיסות עד ה-8.8.
פליי דובאי (Flydubai) - תצמצם את הטיסות עד יום ראשון (4.8).
איטליאן איירליינס (Italian Airlines) - ביטלה את טיסותיה עד 6.8
איבריה (Iberia) - ביטלה את טיסותיה עד 7.8.
Wizz air (וויז אייר) - ביטלה את טיסותיה עד 6.8.
ק.ל.מ (KLM) - ביטלה עד אוקטובר עקב המתיחות באזור.
לוט - ביטלה טיסות עד ה-6.8.
אגיאן - ביטלה עד ה-9.8.
אייר בלטיק - ביטלה את טיסותיה עד 6.8.
בולגריה אייר - ביטלה את טיסותיה עד היום, 5.8.
ריינאייר - תשהה את טיסותיה עד ה-23.8.
אייר אירופה - ביטלה את טיסותיה עד ה-7.8.

חברת התעופה הישראלית אל על הודיעה כי נכון לרגע זה לוח הטיסות של החברה מתקיים כסדרו. בהודעת החברה, שפועלת על פי הנחיות גורמי הביטחון ורשויות התעופה ועומדת בקשר ישיר עימם, נאמר כי על מנת לתת מענה לביקושים ולעומסים על טיסות החברה, היא תתגבר את לוח הטיסות ככל הניתן ומוסיפה שתי טיסות.

חברת ארקיע הודיעה: "עקב המצב הביטחוני בישראל, חלק מהחברות הזרות המפעילות מטוסים עבור ארקיע, עזבו אתמול בערב מיידית את ישראל. ארקיע מחוייבת ללקוחותיה, פועלת ועושה כל מאמץ על מנת לסייע לישראלים לממש את חופשתם, לצאת לחו"ל או לחזור הביתה לישראל. עקב הנסיבות יוצאות הדופן, אנו נאלצים לבצע שינויים בלוח הטיסות, על מנת להעביר אותן למטוסי צי ארקיע. אנו עובדים במרץ על מנת למזער את ההשפעה ועושים כל מאמץ להחזיר את השירות לשגרתו בהקדם האפשרי".

ישראל נערכת למצב חירום: עוצר יציאות בצה"ל, משרד הבריאות מגביר כוננות
לקראת משבר אמיתי מול החרדים: ההחלטה הדרמטית של משרד האוצר

טיסת LY545 מתל אביב לאתונה תצא מחר (שישי) בשעה 11:30 (זמן מקומי) וטיסת LY546 מאתונה לתל אביב תצא גם היא מחר בשעה 15:15 (זמן מקומי). מהחברה נמסר כי עדכונים שוטפים יעלו באתר אל על וברשתות החברתיות בהתאם לתמונת המצב ולהנחיות גורמי הביטחון ורשויות התעופה.

מטוס אל על (צילום: אל על)
מטוס אל על (צילום: אל על)

חברת ישראייר הודיעה כי היא תמשיך לפעול כרגיל על פי לוח הטיסות המתוכנן. בהודעת החברה נכתב כי "החברה פועלת בהתאם להנחיות גורמי הביטחון ונמצאת בקשר רציף עם רשות התעופה האזרחית. ב-31 ביולי יצאו כ-40 טיסות ליעדים שונים. במידה ויחולו שינויים או עדכונים הם יפורסמו באתר וברשתות החברתיות".

עוז ברלוביץ', מנכ"ל חברת ארקיע, מסר: "אנחנו נערכים לסייע בטיסות נוספות, במקרה הצורך. הלקוחות באופן טבעי מתקשרים לוודא שהכל ממשיך כרגיל. אנחנו בעונת הנסיעות החמה ואנשים זקוקים לשנות אווירה ולצאת לנופש עם הילדים. אנחנו מתורגלים כבר תשעה חודשים להתנהל בתוך שגרת מלחמה ואנו פועלים בהתאם להנחיות רשויות התעופה וגורמי הביטחון".

גם לבנון סובלת מביטולי טיסות בעקבות המצב הביטחוני. אתמול הודיעה קבוצת לופטהנזה כי הטיסות ללבנון לא יחודשו בשבוע הקרוב. על פי הודעת הקבוצה, הטיסות לא יחודשו לפני 5 באוגוסט. בתוך כך, ארצות הברית העלתה את רמת אזהרת המסע ללבנון לרמה 4, הרמה הגבוהה ביותר. "אנו מבקשים מאזרחי ארצות הברית לא להגיע ללבנון בכלל, ומי ששם, מתבקש לעזוב מיד", נכתב בהודעה. במקביל, וושינגטון אוסרת על עובדי השגרירות לעבור לעזה או להתקרב יותר מ-2.5 מייל מהגבול הצפוני והמזרחי עם סוריה ומבקשת לשקול מחדש ביקורים בישראל.

בתוך, חברת אל על ממשיכה לתגבר את לוח טיסותיה, נוכח המצב הביטחוני. ניתן לרכוש את הטיסות החדשות באתר אל על ואצל סוכני הנסיעות. על מנת לסייע לנוסעים שטיסתם המקורית בחברה המקורית בוטלה, הטיסות החדשות יוצעו במחיר אחיד בעבור כרטיסי כיוון אחד לישראל במחלקת תיירים: טיסות בכיוון אחד מלרנקה לת״א יעלו 228$ עבור כרטיס LITE וטיסות בכיוון אחד מאתונה לת״א יעלו 283$ עבור כרטיס LITE.

על מנת לאפשר את פעילות לוח הטיסות של חברת סאן דור כסדרו, נוכח המצב הביטחוני בארץ, חלק מהטיסות שיבוצעו על ידי חברת KLAS JET יבצעו עצירה קצרה בדרכן לישראל להחלפת צוותים בלרנקה שבקפריסין.