אנחנו יודעים מה תגידו, עמק המעיינות בקיץ הלוהט? התשובה היא כן. במיוחד עכשיו, כשחצי מדינה משותקת בגלל המלחמה, כדאי ואפילו רצוי להגיע לאחד המקומות היותר שקטים (טפו־טפו) במדינה, וליהנות מפלאי הטבע.

עכשיו, אחרי שחזרנו מיום כיף בעמק המעיינות, מצאנו את האתרים השווים שמציעים בילוי "פאן" לצד פעילויות מלאות ערך ועניין - גם למתבגרים שמוכנים לשים בצד לרגע את הניידים, קבלו המלצה רותחת בטמפרטורה של 40 מעלות. יצאנו בשמונה בבוקר מהמרכז - והפלא ופלא, הווייז עבד כל הדרך ללא שיבושים. הנסיעה עברה די חלק.

תחנה ראשונה (וממוזגת):

המשכן לאומנות עין חרוד

המשכן מציע חוויה תרבותית ייחודית המשלבת אדריכלות מרהיבה, אומנות מגוונת ופעילויות לכל המשפחה במהלך כל הקיץ. המבנה האייקוני משנת 1948 מהווה רקע מושלם לאוסף העשיר של אומנות יהודית וישראלית.

אנחנו התנסינו בפעילות הקיץ האינטראקטיבית במתחם, המתאימה לילדים. הפעילות מתקיימת בתאריכים נבחרים לאורך הקיץ, אז כדאי לבדוק באתר המוזיאון. במקום אפשר להירשם גם לסדנאות יצירה בהשראת תערוכה קיימת, לעשות סיורים מודרכים וליהנות מרגע של תרבות עם שעות סיפור לקטנטנים. יתרונות: המקום ממוזג ועל הדרך גם סגרנו ארוחת בוקר ב"קפה ביקלס" (במתחם עצמו) עם קישים, סלטים וכריכים, איכותי ובהחלט סוגר פינה.

שעות פתיחה בקיץ: יום ראשון - סגור; שני־רביעי - 9:00־16:00; חמישי - 9:00־19:30; שישי - 10:00־13:00; שבת - 10:00־14:00

לפרטים נוספים: 04־6486038

תחנה שנייה:

נרטבים בעמק המעיינות

החלטנו לנצל את השעות החמות ולתת פייט לחום עם טבילה צוננת בפארק המעיינות. עין שוקק, עין מודע ועין מגדל - אין מצב שאתם מפספסים את השלישייה הזאת. המים צלולים, הילדים בעננים ובגלל שחם, אפילו אפשר למצוא מקומות שקטים לשבת וליהנות מהנוף.

הקיץ הזה פארק המעיינות מציע השכרה של רכב גולף חשמלי לבילוי של יום שלם בין המעיינות.

לא לפספס: השביל הרטוב לזכרו של סרן צביקה קפלן, שנפל במהלך מבצע צוק איתן. השביל באורך של 300 מטרים עם מים רדודים, מוצל לגמרי, עובר בתוך שיחי פטל בר ומסתיים בבריכת הטחנה - מושלמת לפיקניק ולטבילה מרעננת. המסלול מושלם למשפחות עם ילדים קטנים, שיכולים להתחיל לתרגל הליכה במעיינות מבלי סכנה. בכל זאת כדאי לשים לב, בחלקים קטנים יש זרימה קצת יותר חזקה אז כדאי לתת להם יד.

השביל הרטוב (צילום: אורן גבאי גולן)
השביל הרטוב (צילום: אורן גבאי גולן)

אם אתם פחות בעניין של הליכה, כל אחת מהבריכות שיש בפארק תעזור לכם להצטנן בימים החמים. כדאי להתייעץ עם הצוות בפארק כדי לתכנן לכם את היום באופן שהכי יתאים לצרכים שלכם.

שעות פתיחה: ראשון־חמישי - 9:00־17:00; שישי - 9:00־15:00; שבת – 9:00־17:00.

הכניסה לפארק היא ללא עלות. אם תרצו להשכיר רכב חשמלי ליום שלם זה יעלה לכם 500 שקל לעד ארבעה אנשים, אך כמובן זה ממש לא חובה.

תחנה שלישית:

אתנחתה עם תה קר

8 דקות נסיעה מפארק המעיינות לקיבוץ בית אלפא, ואתם בבית ה־TE. בית התה ממוקם במבנה ישן של הקיבוץ עם חלונות עץ של פעם מול מדשאה גדולה לצד רכס הגלבוע המרשים.

אחרי שהילדים התלהבו מהמדשאות של הקיבוץ והשקט המופתי, נכנסנו לחלל גדול עם אנרגיה מרגיעה. על גבי מדפים ושולחנות קטנים עומדים כלים שונים ממקומות בעולם המספרים על תרבות שתיית התה. בסיור ניפצו לנו כמה מיתוסים לגבי תה, טעמנו חליטות צמחים מדהימות ולמדנו שסוגים שונים של תה מתאימים לשעה, לאווירה ולמטרה אחרת. אל תפספסו את חליטת התה הקר שלהם, זהירות - זה ממכר.

בית התה (צילום: מיכל אבנד)
בית התה (צילום: מיכל אבנד)

החוויה חינוכית ומלמדת ומתאימה לילדים מגיל 8 ומעלה. עבור הילדים הצעירים נמצא פתרון מצוין עם ערכות יצירה שעוצבו במקום לבניית חיות מקרטון ומעץ.

סיימנו את הביקור בבית התה, ומשם המשכנו לארוחת צהריים בפודטראקים שמחוץ לגן גורו. במקום שני פודטראקים עם המבורגר, שניצלים, בשר מעושן ועוד מנות עשירות ובמחירים הוגנים. זוהי תחנת עצירה מצוינת, במיוחד לאור ההיצע הנמוך יחסית של מסעדות באזור, וגם כי התחנה הבאה שלנו ממש קרובה.

בתיאום מראש, לא פתוח בשבת.

פרטים נוספים: 052־4200203.

תחנה רביעית:

גן גורו אחר הצהריים

הגענו לגן גורו בשעת אחר הצהריים (17:30 אם לדייק). בשעה זו החום בעמק נשבר באופן משמעותי ובריזה קלה מכיוון מערב התחילה. גן גורו פתוח ביולי־אוגוסט בכל יום עד השעה 20:00, מה שאפשר לנו להספיק לטייל לאורך היום ולנצלו עד תום.

הילדים התרגשו לפגוש את הקנגורואים הקופצניים ואת התוכים, הזוחלים והכיסנאי הדואה - שזו בעצם גם חיית כיס פרוותית קטנטנה בגודל של אייפון עם כיס וגורים קטנטנים וחמודים.

משם קפצנו להתרענן במתחם שפריצים רטוב שצמוד לתצוגה של הוולבי. הצוות מספר שזו חיה שנמצאת בסכנת הכחדה וכרגע בתהליך שימור בינלאומי - כאן בישראל.

גן גורו אחר הצהריים (צילום: אדריאן סבל)
גן גורו אחר הצהריים (צילום: אדריאן סבל)

הזמנו פיצה לסגור ארוחת ערב ויצאנו אחרונים מהגן, אור אחרון בשמיים - ומשם הביתה, עייפים ומרוצים.

שעות פתיחה ביולי־אוגוסט: ראשון־חמישי: 9:00־20:00; שישי – 9:00־15:00; שבת – 9:00־17:00.

מחיר כניסה בקופות: 60 שקל

מילה על ביטחון ומחירים: עמק המעיינות נחשב מתחילת המלחמה מקום בטוח לטיול ולחופשה, על פי אתר פיקוד העורף לא הייתה כאן אזעקה אחת מאז 7 באוקטובר. נקווה ונייחל שהמצב יישאר כך, לפחות במקום אחד בישראל.

לגבי מחירים: חלק מהאטרקציות מציעות מחירים מוזלים דרך האתר או דרך מועדוני צרכנות שונים, שווה להיכנס ולבדוק לפני ההגעה.