על רקע ביטולי הטיסות של חברות התעופה הזרות לארץ, ישראלים רבים מתלוננים על כך שהם תקועים בחו"ל ללא אפשרות לחזור לארץ. על פי דיווחים בכל התקשורת, כרגע כ-150 אלף ישראלים נמצאים באירופה וארה"ב, ועדיין אין להם פתרונות וטיסות מסחריות חלופיות לטיסות שבוטלו.

על אף נטישתן של החברות הזרות, נמל התעופה בן גוריון פועל כסדרו עם כ-55,000 נוסעים ב-329 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. מרבית הטיסות לארץ וממנה הן של חברות הטיסה המקומיות, בהן אל על, סאן דור, ארקיע וישראייר, אשר כבר הצהירו שהן מתגברות את לוח הטיסות - ואף קראו לנוסעים להגיע לאתונה ולרנקה.

מטוס אל על (צילום: אל על)
מטוס אל על (צילום: אל על)

כמו כן, לאור תלונות של נוסעים בתחילת המלחמה שהחברות הישראליות גוזרות קופון ומקפיצות מחירים בזמנים קשים, באל על יצאו בהצהרה: ש"על מנת לסייע לנוסעים שטיסתם המקורית בחברה המקורית בוטלה, הטיסות החדשות יוצעו במחיר אחיד בעבור כרטיסי כיוון אחד לישראל במחלקת תיירים, כשטיסות בכיוון אחד מלרנקה לת״א יעלו 228$ עבור כרטיס LITE וטיסות בכיוון אחד מאתונה לת״א יעלו 283$ עבור כרטיס LITE".

חוששים להיתקע בחו"ל לאור המצב? חברות הביטוח מרגיעות 
התבטלה לכם הטיסה בגלל המצב הביטחוני. האם אתם זכאים לפיצוי?

גם ארקיע וישראייר הודיעו על הגברת לוח הטיסות. בנוסף, גם חברת התעופה היוונית Blue Bird Airways ממשיכה לטוס לתל אביב ותוציא כבר היום שתי טיסה שיצאו מאתונה (4.8) ועוד שלוש טיסות מלרנקה.

לא מתאפשר לכם להגיע לאגן הים התיכון? יש עדיין לא מעט חברות שטסות לישראל, בהן אייר סיישל, פליי דובאי, איתיחאד, בריטיש איירווייז, TUS, ועוד.