בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות נדהמות לגלות גם אחרי שקנו כרטיס משותף, בשלב ההושעה במטוס לא מקצים להם מושבים יחד מאחר והם לא שילמו אקסטרה על הושבה. התופעה הזאת גורמת להמון הורים להתרוצץ במטוס ולהסתמך על טוב לבם של הנוסעים האחרים, שיסכימו לזוז ולאפשר להם לשבת ליד ילדיהם. 

כדי להימנע ממצבים של הושבה בנפרד, נאלצים ההורים לשלם עבור הזכות לשבת ליד ילדיהם בטיסה. אבל ייתכן ש"מס ההורים", כמו שלא מעט הורים מיואשים קוראים לו, יפסק בקרוב.

משרד התחבורה האמריקאי מציע חוק חדש שיגרום לכך שחברות תעופה אמריקאיות וזרות יצטרכו להושיב ילדים בני 13 ומטה ליד הוריהם או המטפלים שלהם בחינם. הממשל האמריקאי מעריך שהחוק יכול לחסוך למשפחה בת ארבע נפשות עד 200 דולר עבור נסיעה הלוך ושוב.

ועד שהחוק הזה יעבור, כיום כבר ארבע חברות תעופה (ג'ט בלו, אלסקה, אמריקן, פרונטיר) כבר מבטיחות שילדים בני 13 ומטה יוכלו לשבת ליד מבוגר מלווה בחינם.

חברות תעופה ישראליות גם החלו לקחת בשנים האחרונות כסף נוסף על הושבה. כמובן שהמדיניות היא לא לפצל משפחות, אך יש עדיפות למי ששילם את תעריך ההושבה, כך שלא פעם משפחות מפוצלות במטוס. 

ומה לגבי חברות הלוא-קוסט הזרות?

מכיוון שמטיילים רבים בוחרים לטוס עם חברות לאו קוסט, תוספת התשלום על הושבה הוא חלק מהותי בתעריפי הכרטיס. כך למשל באיזי ג'ט, אם לא תשלמו על הושבה כמעט אין סיכוי שישיבו אתכם יחד. לדברי החברה, הם יוודאו שכל ילד מתחת לגיל 12 יושב קרוב למבוגר בהזמנה שלו. עם זאת, הם לא יכולים להתחייב לכך וזה תלוי בזמן שתעשו צ'ק אין.

בריינאייר המצב לא שונה. כדי לשבת כמשפחה, לפחות אחד מהמבוגרים חייב קנות כרטיס עם הושבה. במקרה כזה, עד ארבעה ילדים יוכלו לשבת עם הוריהם.

ב-Wizz Air שגם תצטרכו לשלם עבור מושב כדי לוודא שאתם יושבים עם הילדים שלכם. גם כאן, זה תלוי בכך שאחד המבוגרים לפחות בהזמנה ישלם על מקום מוזמן.