אוהבים מוזיקה, אמנות, אוכל וריקודים? פסטיבלי הקיץ והסתיו הם המקום המושלם עבורכם. מאירופה ועד אסיה ודרום אמריקה, כמעט בכל מקום שתשימו עליו את האצבע במפה מתקיימים פסטיבלים מקומיים ובינלאומיים, שמציעים חוויה תרבותית אותנטית ומושכים אליהם חוגגים מכל העולם. הנה כמה מהפסטיבלים השווים ביותר לקיץ-סתיו 2024. 

הפסטיבל הבינלאומי של אדינבורו (צילום: Scott Barbour/Getty Images)
הפסטיבל הבינלאומי של אדינבורו (צילום: Scott Barbour/Getty Images)

אוגוסט

הפסטיבל הבינלאומי של אדינבורו, סקוטלנד (2-25 באוגוסט) - פסטיבל ותיק הנערך בכל קיץ משנת 1947 ונחשב לאחד הפסטיבלים הפופולריים בעולם לאומנויות הבמה. במשך שלושה שבועות מתקיימים בבירתה המקסימה של סקוטלנד מופעי תרבות מגוונים מתחומישונים: תיאטרון, מוזיקה, אופרה ומחול. לאורך שנות קיומו צמחו סביבו פסטיבלים נוספים כמו פסטיבל הפרינג', ששוטף את הרחובות במופעי שוליים מרהיבים ותורם לאווירה השמחה והחגיגית בעיר.    
לפרטים נוספים: https://www.eif.co.uk/

פסטיבל זיגט, בודפשט (7-12 באוגוסט) -  פסטיבל מוזיקה ותרבות מהגדולים באירופה, נערך מדי שנה על אי קטן וקסום בבודפשט. הפסטיבל מציע מגוון עצום של מופעים וסגנונות מוזיקליים של מיטב האמנים מרחבי העולם: רוק ופופ, מוזיקה אלקטרונית, היפ הופ ומוזיקה עולמית ניסיונית. לצד כל אלה, תמצאו מתחמי אוכל עם מאכלים מכל העולם כולל מטעמים מסורתיים מהמטבח ההונגרי, אזורי לינה מסודרים, מגוון פעילויות ספורט ויוגה, ומתחמי פנאי מיוחדים עם פעילויות לילדים, אמנות וקיימוּת. פסטיבל נפלא ומתאים לכל המשפחה.
לפרטים נוספים: https://szigetfestival.com/en/

פסטיבל Burning Man (צילום: MIKE NELSON/AFP via Getty Images)
פסטיבל Burning Man (צילום: MIKE NELSON/AFP via Getty Images)

פסטיבל Burning Man, נבאדה, ארצות הברית (25 באוגוסט-2 בספטמבר) - אירוע איקוני שעשה גם עלייה לישראל, המתקיים במדבר הסלע השחור בצפון מדינת נבאדה עם אלפי חוגגים ומיצג עץ ענק של "האיש הבוער". הפסטיבל בנוי על עשרה עקרונות מובילים ביניהם הכלה, ביטוי עצמי וקהילתיות. במהלכו מוקמים במקום מיצגי אמנות יפהפיים, נערכות מסיבות ומדיטציות המוניות, ונבנות שכונות אוהלים וקרוונים שיתופיות. שריפת "האיש הבוער" בסוף הפסטיבל הוא אחד המחזות המהפנטים ביותר שתראו ורק בשבילו שווה להגיע אליו.    
לפרטים נוספים: https://burningman.org/

ספטמבר

פסטיבל רגאטה סטוריקה, ונציה, איטליה (1 בספטמבר) - אחד האירועים המסורתיים המפורסמים ביותר בעיר, שהחל את דרכו במאה ה-13. מדובר ביום חג צבעוני המוקדש כולו לתחרויות חתירה באיים המקיפים את העיר ובתעלות היפות החוצות אותה, וגולת הכותרת: סדרת מירוצי חתירה מלהיבים המתקיימים לאורך התעלה הגדולה. משתתפי התחרויות, לבושים בתלבושות תקופתיות ססגוניות, מתחרים בקטגוריות שונות כשמסביבם המוני מעודדים. מלבד ארועי החתירה, מוצגת בפסטיבל תערוכה של סירות היסטוריות מפוארות, ויש בו דוכני אוכל איטלקי משובח, המון אלכוהול ואווירה שמחה שאי אפשר שלא להיסחף לתוכה.    
לפרטים נוספים: https://www.venetoinside.com/en/venice/events/regata-storica

פסטיבל רגאטה סטוריקה, ונציה (צילום: Tristan Fewings/Getty Images)
פסטיבל רגאטה סטוריקה, ונציה (צילום: Tristan Fewings/Getty Images)

פסטיבל אמצע הסתיו, הונג קונג (17 בספטמבר) - בירת הפסטיבלים של אסיה היא בין הלוקיישנים הקסומים ביותר לבקר בהם בסתיו ובכלל. הפסטיבל, המכונה גם פסטיבל הירח או עוגת ירח (Mooncake), מתקיים ברחבי הונג קונג בליל הירח המלא השמיני בלוח השנה הסיני. לפי האמונה הסינית ירח מלא מציין איחוד ונהוג בו להיפגש עם משפחה וחברים, למלא את הרחובות בפנסים, לזלול עוגות בצורת ירח ולצפות בתהלוכת עששיות צבעונית בפארק ויקטוריה. מדובר בפסטיבל מקומי נעים ואלגנטי הסוחף גם תיירים וזרים המתגוררים במקום.   
לפרטים נוספים: https://www.discoverhongkong.com/us/explore/culture/mid-autumn-festival.html

אוקטוברפסט, מינכן, גרמניה (21 בספטמבר-6 באוקטובר) - פסטיבל הבירה הגדול והפופולרי ביותר בגרמניה ובעולם כולו, המושך מיליוני מבקרים בכל שנה. במשך שבועיים הופכת מינכן למוקד הוללות ושמחה, עם מצעד ססגוני של כרכרות רתומות לסוסים הנושאות חביות בירה ענקיות, תהלוכות מסורתיות, קונצרטים ומופעי תרבות רבים, וכמובן מיליוני ליטרים של המשקה הזהוב והאהוב. המוני חוגגים ממלאים את בתי המרזח ואוהלי הענק המוקמים במיוחד לפסטיבל,  שותים, שרים ורוקדים לצלילי להקות נגנים מקומיות, וזוללים טונות של עופות ונקניקיות בגריל.       
לפרטים נוספים: https://www.oktoberfest.de/

פסטיבל אוקטוברפסט (צילום: יחצ חול)
פסטיבל אוקטוברפסט (צילום: יחצ חול)

אוקטובר

פסטיבל היין של לימסול, קפריסין (28 בספטמבר-6 באוקטובר) - פסטיבל באווירה קפריסאית מבעבעת המוקדש לתעשיית היין המקומית. במשך שבועיים נוהרים לעיר הנמל היפה אלפי חוגגים, מקומיים ותיירים הנופשים באי, להתענג על יינות משובחים, וליהנות ממופעי מחול ומוזיקה יווניים המארחים אמנים מרחבי העולם, מופעי קוסמים, סטנד אפ וקונצרטים חגיגיים של התזמורת הפילהרמונית העירונית. חובבי הז'אנר ישמחו לצפות בדריכת ענבים מסורתית, להתמוגג מהמגוון העשיר של מאכלים מסורתיים וטעימות יין חינם. יופי של פסטיבל לגיחה ספונטנית.   
לפרטים נוספים: https://winecyprus-naturally.com/tastings/summer-wine-festival-limassol-cyprus/

פסטיבל האורות, ברלין, גרמניה (4-13 באוקטובר) - פסטיבל אינטימי יחסית לבירתה הסואנת של גרמניה, אך מרהיב ביופיו ובדיוק מה שצריך רגע לפני שהכריסמס מגיע. במשך עשרה ימים מוארים סמליה המפורסמים של ברלין כמו שער ברנדנבורג ושדרות אונטר דן לינדן, הכיכרות והשכונות הטרנדיות בשלל אורות צבעוניים ובמופעי זיקוקים המוסיפים לשמי העיר צבע ויופי. מלבד מיצגי התאורה המושקעים מתקיימים ברחבי העיר אירועי תרבות ואמנות רבים, מופעי מוזיקה ומסיבות רבות משתתפים, תחת המוטו הנבחר השנה: "חוגגים את החופש". איפה אם לא בברלין.  
לפרטים נוספים: https://festival-of-lights.de/en/

פסטיבל Lord of the Miracles, לימה (צילום: CRIS BOURONCLE/AFP via Getty Images)
פסטיבל Lord of the Miracles, לימה (צילום: CRIS BOURONCLE/AFP via Getty Images)

פסטיבל Lord of the Miracles, לימה, פרו (18-19, 28 באוקטובר) - פסטיבל צבעוני עם קצב  דרום אמריקאי אותנטי, עמוס בסמלים ואלמנטים יפהפיים. הפסטיבל חוגג את דמותו של סניור דה לוס מילאגרוס, שר הניסים, שדמותו המצוירת על קיר לבנים קטן במבנה אקראי במרכז לימה, נותרה בשלמותה ברעידת האדמה הגדולה ב-1655 ומאז הפכה לאייקון דתי-תרבותי. מדובר באחד הארועים הגדולים ביותר באמריקה הלטינית, עם תהלוכות ענק הנושאות את דמותו הנערצת של הקדוש, תפילות המוניות, מוזיקה שמחה והרבה אוכל ואלכוהול שתורמים לאווירה התוססת.  
לפרטים נוספים: https://www.peru.travel/en/events/lord-of-miracles

ליהי רון היא עיתונאית ועורכת, מחברת מדריכי יעדים ומובילה טיולי נשים ואוכל בארץ ובעולם.