בין שלל פעילויות הקיץ והחיפוש אחר פעילות שהיא גם ערכית וגם במזגן - שווה להגיע למוזיאון הספורט בכפר המכביה, חוויה מעצימה, מרעננת ומרגשת, קצרה ומדויקת, כזו שמאפשרת לכל ילד וכל מבוגר פשוט ליהנות, להעשיר את הידע ולהתרגש מגאוות יחידה. עם הסיפורים המרתקים החל מהישגי הספורט במלחמת העולם השנייה דרך המדליות והגביעים עם הסיפורים המרגשים מאחוריהם, אסון כפר המכביה ועד הרגע הקטן הזה שבו מוקרן הסרטון על מה שעברה משלחת הספורטאים שלנו במינכן- שמכווץ לכולנו את הלב ומזכיר לנו שמאז ומעולם נלחמנו על זכות הקיום שלנו, אבל אנחנו תמיד ממשיכים קדימה, גם כשנופלים וכואב. מסע שמעורר גאווה וגם הרבה כוחות ותקווה.

מוזיאון הספורט היהודי  (צילום: רפי דלויה)
מוזיאון הספורט היהודי (צילום: רפי דלויה)

מוזיאון הספורט היהודי העולמי הוקם בשנת 2022 ומספר בצורה מרתקת ומרגשת את הסיפור של הספורט היהודי, הציוני והישראלי מהמאה ה-19 ועד היום. את פני המבקרים מקבל הגלשן עמו זכה גל פרידמן במדליית הזהב באולימפיאדת אתונה ב-2014 ובמהלך הסיור נחשפים ליותר מ-1000 פריטים היסטוריים, החל ממדליות עתיקות, חליפת הג'ודו של יעל ארד כשזכתה במדליית כסף באולימפיאדת ברצלונה ב 92, גביע אליפות אירופה בכדורסל של מכבי תל אביב מ-1977, בגד הגוף של לינוי אשרם מאולימפיאדת טוקיו 2020, חולצות נבחרת של ערן זהבי יוסי בניון ועוד.

גביע הזכייה של מכבי מ-1977, מוזיאון הספורט היהודי (צילום: רפי דלויה)
גביע הזכייה של מכבי מ-1977, מוזיאון הספורט היהודי (צילום: רפי דלויה)

המוזיאון מרווח ומקורר ומציג פריטים נדירים, סרטונים ומוצגים אינטראקטיביים. בכניסה מחכה חדר משחקים נפלא שיעביר לילדים (וגם למבוגרים) את הזמן עד שיתחיל הסיור. הסיורים ממוקדים ומרתקים עם עובדות מעניינות והכל בקצב שנעים גם לילדים. בסיור יוצאים למסע בין למעלה מ-120 שנים דרך שש תחנות זמן- מהחזון של התנועה הציונית לספורט היהודי, התפתחותם של מועדוני הספורט הראשונים באירופה, סיפורי הספורט בתקופת השואה, תקומת הספורט עם הקמת המדינה והצמיחה הספורטיבית הישראלית מאז ועד היום.
המוזיאון והסיור מונגשים גם למי שמגיע עם תינוק בעגלה. מגיל שנתיים חייבים בכרטיס ועל פי הצהרת המוזיאון התערוכה מתאימה מגיל 8. אם מדובר בילדים אוהבי ספורט אז אולי 8 זה גיל בסדר, אבל אם לא - לטעמי מגיל 11 ומעלה עם הכנה רגשית מראש לגבי עניין השואה והאולימפיאדה במינכן, שכן אלה יכולים להוות עבור הילדים טריגר למה שהם חוו וחווים בשנה האחרונה.

בריכת כפר המכבייה (צילום: יח''צ)
בריכת כפר המכבייה (צילום: יח''צ)

באתר המוזיאון אפשר לרכוש כרטיסים לסיורים. כל סיור הוא כשעה וחצי ומכיוון שהמוזיאון נמצא בכפר המכביה שווה כבר לשלב את הסיור עם הבריכה של המרכז - כי אין כמו ליהנות בבריכה ולהעביר עוד כמה שעות של פעילות בכיף, והכל במקום אחד מבלי שצריך לנסוע ולחפש עוד חניות.

יש בריכה גדולה ובריכה לקטנים, כמה מגלשות חמודות שמאפשרות לילדים לפרוק מרץ, מתנפחים חמודים והמון כרי דשא נהדרים לפיקניק מושלם. כמובן שבסמוך לבריכה יש קיוסק קטן וחמוד כך שאפשר לנשנש או לקחת דרינק ולהתפנק במיטות השיזוף. המרחבים הגדולים של כפר המכביה והמוזיאון המרגש והנפלא - יוצרים יחד יום בילוי מהנה והכי ישראלי שיש.

מחירים: סיור ובריכה למשתתף יחיד: 85 שקל, כרטיס משפחתי ל-5 אנשים – סיור ובריכה – 350 שקל.
סיור בלבד (כרטיס חמישי בחינם) – 50 שקל.