לרנקה היא אחת מערי הנופש המובילות של קפריסין. יש לה היסטוריה עשירה וחופים מדהימים ונופים בתוליים - והכל ברדיוס קטן מאוד. כיאה לעיירת נופש, האטרקציות התיירותיות העיקריות שלה סובבות רובןן סביב שמש, ים וחול. אך לא חייבים להיות חסידים של בטן-גב כדי ליהנות ממנה, לעיר וסביבתה יש הרבה נקודות עניין, הנה כמה מהמוצלחים בהם.

1. טיול לאורך טיילת וחוף פיניקודס (Finikoudes)
הטיילת נמצאת לאורך חוף לה פיניקודס, אחד מהחופים הפופולריים ביותר של לרנקה. החוף זכה לשמו בזכות עצי הדקל שלו, ואפשר לבלות בו כמה שעות בלי דאגות. לאורך הטיילת הצמודה אליו יש בתי קפה ומסעדות. זהו מקום מושלם לטייל בו, ליהנות מהמטבח המקומי ולצפות בשקיעה. הטיילת מציעה חוויות די שונות ביום ובלילה, לכן נסו להגיע אליה לפחות פעמיים כדי לחזות בהבדל.

כנסיית לזרוס הקדוש, לרנקה (צילום: אינגאימג)
כנסיית לזרוס הקדוש, לרנקה (צילום: אינגאימג)

2. בקרו בכנסיית לזרוס הקדוש
הכנסייה, שנמצאת בכיכר המרכזית של לרנקה, נבנתה במאה ה-9 על ידי הקיסר ליאו השישי ושוחזרה במאה ה-17. לכנסייה ארבע כיפות והגג שלה נתמך על ארבע קבוצות של עמודים כפולים. הכנסייה היא מקום משכנם של ציורים מרשימים מעולם הנצרות ומעבר לחצר הכנסייה נמצא המוזיאון הביזנטי.

אמת המים קאמרס (צילום: אינגאימג')
אמת המים קאמרס (צילום: אינגאימג')

3. אמת המים של קאמרס
אמת המים של קאמרס (L'Kamares) היא מבנה היסטורי שנבנה בשנת 1747 תחת השלטון העות'מאני, כדי לספק מים לעיר ממקור במרחק של כ-10 קילומטרים משם. האמה היא יצירת מופת הנדסית שמורכבת מ-75 קשתות מלכותיות המשתרעות על פני מספר קילומטרים. ביקור באתר היסטורי זה מציע שיטוט ציורי בין השרידים השמורים היטב של התשתית העות'מאנית. זהו אתר מרתק עבור חובבי היסטוריה וצלמים כאחד. אם אתם מחפשים פעילות לשעות אחר הצהריים ערב, כדאי לדעת שאמת המים מוארת בלילה, מה שהופך אותה למקום מצוין לצילומי ערב.

טירת לרנקה (צילום: אינגאימג')
טירת לרנקה (צילום: אינגאימג')

4. טירת לרנקה
טירת לרנקה, או מבצר לרנקה בפני רבים, היא מבנה היסטורי הממוקם על חוף הים של העיר. הטירה שימשה למטרות שונות לאורך ההיסטוריה, כולל בית סוהר ומוזיאון. מהטירה נשקף נוף פנורמי של הים והעיר. טיפ: אל תוותרו על תצפית מלמעלה.

5. מוזיאון פירידס
מוזיאון פירידס הוא מוזיאון ארכיאולוגי פרטי המאכלס אוסף נרחב של עתיקות קפריסאיות. הוא מציע סקירה מקיפה של ההיסטוריה של האי, מהתקופה הפרהיסטורית ועד לעידן המודרני. אם אתם רוצים להעשיר את הידע על קפריסין, במוזיאון יש סיורים מודרכים.