יפן נמצאת בעונת השיא שלה עם המוני תיירים שנוהרים אליה מידי יום. חלקם, מגיעים בעיקר מאזור אסיה חובבית הגג'טים, נתקלים כבר בכניסה למדינה בצרות מאחר והם מגיעים עם מזוודות חשמליות הניתנות לרכיבה.

שני שדות תעופה יפניים גדולים כבר יצאו בדרישה למטיילים שלא לנסוע במזוודות ממונעות בתוך שטחם. לפי סוכנות הידיעות Kyodo, המשטרה אף פנתה לעסקים מקומיים ובקשה מהם להזהיר את לקוחותיהם מפני החוקים הנוקשים הנוגעים לשימוש בהם.

בשנים האחרונות מזוודות ממונעות הפועלות על ידי סוללות ליתיום, הפכו נפוצות יותר בקרב מטיילים. מי שעוקב אחרי אתרי רכילות, בוודאי ראה את פריס הילטון דוהרת על אחת ממש לא מזמן.

@parishilton Planes, Trains, automobiles, and suitcases 🧳 😂 #SlivCase ♬ original sound - ParisHilton

אך למרות האהבה של המטיילים לכל דבר שמקל עליהם את המסע, יפן מסווגת כיום את המזוודות החשמליות כ"כלי רכב ממונעים שניתן לנסוע עליהם בכבישים רק עם ציוד הבטיחות הנדרש ורישיון נהיגה". ביוני האחרון, אישה סינית אף נתבעה בגין נהיגה ללא רישיון, לאחר שרכבה על מזוודה תלת-גלגלית במדרכה. על פי חוקי התעבורה המזוודה יכולה לנסוע עד 13 ק"מ לשעה, ולכן היא מסווגת כ"אופניים ממונעים", אשר מצריכים רישיון.

המאבק של היפנים במזוודות הממונעות, מגיע לאחר שעבירות התנועה הקשורות לקורקינטים חשמליים עלו בחצי השנה האחרונה פי 4. הסיבה לעלייה הדרמתית, נובעת משורה של הקלות שנתנו רק לפני שנה, ומאפשרות לאנשים מעל גיל 16 לרכוב עליהם ללא רישיון נהיגה. כעת, היפנים יצטרכו לחשב שוב מסלול מחדש ולהתמודד עם הרוכבים שמציפים את הערים הגדולות.