בתחילת השבוע הנחתה שאת התחבורה מירי רגב לבחון אפשרויות שונות לחילוץ ישראלים שתקועים בחו"ל, כשאחת מהן הייתה  באמצעות שאטלים ימיים מקפריסין. כנראה שב"מנו ספנות", לקחו את הדברים שלה ללב ומיהרו לעזור למשפחה ישראלית שנתקעה בכרתים לאחר שטיסתם בוטלה. 

משפחה ישראלית, זוג הורים ושני ילדים קטנים שנותרו בכרתים בסיום חופשתם, לאחר שטיסתם לארץ בוטלה, גילו תושייה רבה, שהביאה אותם לאוניית "קראון איריס" של מנו ספנות שהחזירה אותם לנמל חיפה.

משפחת לוי, יצאה לחופשה שתוכננה לפני זמן רב בכרתים שם שהו שבוע במלון. אבל כשרצו לחזור ארצה, התברר להם כי החברה הזרה שעמה היו אמורים לטוס לנתב"ג, ביטלה את טיסתה לישראל. הניסיונות שלהם לפנות לסוכנות שבה רכשו את כרטיסי הטיסה לא עזרה והם נותרו אובדי עצות. אם המשפחה, יפעת לוי, מנהלת השיווק וקשרי חוץ במוזיאוני חיפה, נזכרה כי בעת שהותם בכרתים הם ראו בנמל אגיוס ניקולאוס את האוניה "קראון איריס" של מנו ספנות. יפעת התקשרה מיד במסנג'ר למוקד מנו ספנות ולדבריה "תוך דקות ספורות חזר אלי נציג החברה והציע לסייע לי".

כרתים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
כרתים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מאחר ולחברות קרוז אסור להעלות נוסעים חדשים בנמלי היעד החברה הייתה צריכה לדאוג לאישור מיוחד. כמו כן, רק במזל היה ביטול של חדר באונייה בחודש אוגוסט העמוס, והם יכול להזמינו. "ממש תוך עשר דקות, אחרי ששלחתי לו את צילומי הדרכונים, הנציג של מנו ספנות סידר את האישור מהשלטונות בישראל ובכרתים והודיע לנו שהאוניה תאסוף אותנו למחרת", סיפרה יפעת.

"ההפלגה לישראל הייתה מהנה מאוד. היחס והשרות תאמו לסטנדרטים של חוץ לארץ. נהנינו מאוד מחוויית השייט. אני חייבת להודות על העזרה והיחס המעולה שקיבלנו ותודה לכל הצוות שסייע לנו לחזור לארץ. השירות, האחריות היעילות היו מעבר למצופה", אמרה יפעת לוי לאחר שירדה עם משפחתה בנמל חיפה.