טיול באיטליה הוא תמיד חלומי, במיוחד כשעושים אותו אם אנשים שאוהבים. בסוף מאי יצאתי לטיול עם האחים שלי בצפון איטליה. היה טיול גדוש במקומות מדהימים וגם הרבה זמן איכות ומנוחה יחד. שכרנו רכב ואספנו אותו משדה התעופה במילאנו, התכנון היה 4 ימים באגמים (אגם אורטה ואגם מאג׳ורה שבו גם ישנו בוילה) ויומיים במילאנו. אלה המקומות שהכי אהבתי מהטיול שלנו.

אגם אורטה (צילום: נופר רונן)

אגם אורטה Orta
נתחיל מאגם אורטה המופלא. לא הרבה מכירים את האגם, אבל פלא הטבע הזה נמצא כשעה נסיעה משדה התעופה במילאנו מלפנזה. טיילנו בעיירת Orta san giulio מסביב לאגם. סמטאות יפות וציוריות. נכנסנו לבית קפה The Palace שטוחנים בו את הקפה (ממליצה להיכנס אליו). היו בסמטאות הרבה חנויות של יינות, נרות, מזכרות ועוד.
לקחנו מעבורת קטנה ושטנו כמה דק לאי Isola San Giulio שיש בו מנזר וכנסיה. אי ממש קטן, ביקרנו בכנסיה ואח״כ בחנות מזכרות ומשם חזרנו במעבורת.

בית קפה The Palace  (צילום: נופר רונן)
בית קפה The Palace (צילום: נופר רונן)

העיירה לוקרנו Locarno
לוקרנו היא עיירה שנמצאת בצד השוויצרי של אגם מאג׳ורה, הדרך הכי נוחה להגיע אליה היא ברכב. עיירה מדהימה שמטיילים מגיעים אליה במיוחד כדי לבקר ב-Termali Salini & Spa Locarno - ספא עם בריכות מחוממות של מי מלח טבעיים. מומלץ להגיע לשם בימים גשומים, כי אז מצפה לכם חוויה יוצאת דופן של להיות במים החמים לקולו המרגיע של הגשם והנוף היפהפה של אגם מאג׳ורה. בספא מקבלים לוקר אישי ומגבת (בתשלום נוסף), אסור לצלם בתוך הספא ויש שם גם חדרי טיפולים למי שרוצה עיסוי וסאונות (בתוספת תשלום). אנחנו בילינו את כל הזמן בבריכה החיצונית המחוממת וישבנו גם על מיטות השיזוף לקרוא ספר ושתינו שייק מהמסעדה.
מהספא המשכנו לבית תה Casa del te שנמצא במעלה העיירה והוא נראה כמו גן בוטני יפני. שתינו שם תה מול הנוף המקסים.

העיירה קנוביו  (צילום: נופר רונן)
העיירה קנוביו (צילום: נופר רונן)

עיירת קנוביו Cannobio
עיירה קסומה שנראית כמו גלויה. הגענו אליה במעבורת מעיירת לואינו Luino השייט היה בערך 25 דקות. נהיננו לשוטט בעיירה ולמרות שבהתחלה היא נראתה מתויירת מדי, ברגע שהתחלנו ללכת לסמטאות צדדיות מצאנו את עצמנו אפילו לבד. בקיץ אפשר גם להיכנס שם למים. אני ממליצה לשתות קפה ב-Forno Zaccheo יש שם אחלה קפה וקינוחים טעימים. ממליצה לבוא עם נעליים נוחות כדי שתוכלו לחקור את העיירה ולזכור להביא בגד ים במידה שאתם נופלים על מזג אוויר חם.

וילה מבודדת מול נוף של אגם מאג׳ורה
רצינו וילה מיוחדת ומבודדת באגם מאג׳ורה ואח שלי מצא וילה בעיירת אגרה Agra שנמצאת במעלה ההר ועוצבה ע״י הארכיטקט קרלו מולינו ונקראית וילה K2. הדבר הכי מדהים בוילה זה הנוף הפסטורלי והמיוחד ממנה לאגם. הווילה עצמה זקוקה לשיפוץ בפנים אבל היא בהחלט נתנה מענה למה שחיפשנו. מקום שלו ומיוחד למנוחה. אל תפספסו את מסעדת Ristorante Smeraldo שנמצאת כעשר דקות נסיעה מהווילה והיא הייתה אחת המסעדות הכי טובות שלנו בטיול עם אוכל איטלקי מעולה.
בנוסף הווילה נמצאת כ-15 דקות נסיעה לעיירת לואינו בה נערך בימי רביעי שוק מקומי עם מוצרי מזון מקומיים כמו גבינות ונקניקים (קנינו גם לווילה וגם למשפחה נקניקים וגבינת פרמזן), פירות, ממרחים וגם תיקים, נעליים, צעצועים ועוד.

בית התה Casa del te  (צילום: נופר רונן)
בית התה Casa del te (צילום: נופר רונן)

ספא תאילנדי במילאנו
אם אתם מגיעים לעיר מילאנו עצמה ומחפשים מקום למסאג׳ אז יש לי את ההמלצה המושלמת לזה. ספא One Season, ספא תאילנדי במתחם שמרגיש כמו ארמון. ספא ענקי שמיד עם הכניסה אליו נרגעים. יש בו הרבה חדרי טיפולים. כל אחד מאיתנו קיבל חדר משלו למסאג׳ וכולנו יצאנו מרוצים מאוד.

כותבת הכתבה היא נופר רונן בעלת הבלוג מטיילת מחוץ לקופסא, קישור לאינסטגרם של הבלוג.