מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ברדיו 103fm והתייחס לביטולי הטיסות לנוסעים שנתקעו בחו"ל, ולתלונות על מחירי טיסות גבוהים מאוד מצד החברות הישראליות.

"כרגע נתב"ג מתנהל באופן שגרתי לחלוטין", אמר. "מתחילת החודש עברו בנתב"ג 370,000 נוסעים, מתוכם מחצית יצאו ומחצית נכנסו. כל מי שייצא עשה זו לפני פחות משבוע, ולכן לא יכולים להיות מוגדרים כתקועים בחו"ל. ב-7 באוקטובר לבקשת רשות התעופה האזרחית ביצענו שינויים מאוד משמעותיים בלוח הטיסות שלנו והתמקדנו ביעדים לרנקה ואתונה כדי להביא כמה שיותר ישראלים, הפעם אנחנו מבצעים בממוצע בין 40-50 קטעי טיסה בממוצע ביום ומנסים לשמור עד כמה שניתן על לוח הטיסות השגרתי שלנו".

במהלך השיחה התייחס לתלונות לגבי מחירי הטיסות המופקעים המנצלים את המצב הרגיש: "אין לנו מחירים שמגיעים ל-800 דולר, המחיר הממוצע שלנו אתמול ברשת לאתונה עמד על סדר גודל של 370 ו-250 דולר ללרנקה ואתונה. אם משווים את המחירים לחודש יוני זה גבוה בסדר גודל של 15-20 דולרים".

בסיום השיחה סיכם: "בסופו של דבר יש פה אירוע מלחיץ וכל אחד מגיב ברמות חרדה שונות, ויש צוותי אוויר שמסרבים לטוס, או מרגישים לא נוח לטוס. אתמול בלילה המטוס הגיע לליסבון והצוות אמר שהוא מוכן לחזור רק בבוקר. זה לא אירוע מסחרי ומתוכנן, אבל אלו אירועים שיכולים לקרות. צריך להבין שאנחנו לא נמצאים בזמנים נורמליים. צריך לקחת בחשבון עיכוב בסדר גודל של עד 24 שעות".

עריכה: אליעזר בן יהודה