זה לא סוד שכולנו נמצאים בכוננות שיא, ממתינים לתגובתה של איראן על חיסול הניה והרמטכ"ל של החיזבאללה. אם זאת מומלץ ואף כדאי לצאת לטייל, כדי לתת מזור לנפש ולנשמה ממלחמה שהסוף שלה לא נראה באופק.

אזור הרי ירושלים אהוב עליי מאוד. כבלוגר טיולים וותיק, ש"חרש" את האזור, אומר בפה מלא שיש המון מה לראות באזור זה. זאת בגלל שהוא כולל המון הזדמנויות, לטייל באזור עשיר בניקבות, בורות מים, מעיינות, הרים, נופים ,יערות ועוד.

הידעתם שבאזור השפלה והרי ירושלים, בהם ריכוז הטבע והשטחים הפתוחים הגדולים ביותר במרכז, יש לא פחות מ 12 יערות ופארקי טבע, בהם: פארק בגין, יער הסטף, יער עמינדב, יער החמישה, יער הקדושים, פארק עדולם, פארק ארצות הברית, יער ירושלים ועוד.

הפעם נתמקד במסלול טיול הנמצא באזור יפה וקל להגעה הכולל נקבת מים, מסלול הליכה רגלי, נקודות תצפית, אפשרות לפיקניק ועוד.

נחל קובי (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')
נחל קובי (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')

עין קובי – נחל קובי

עין קובי נמצא בתוך פארק בגין שמתוחזק על ידי קק"ל ונמצא בפאתי ירושלים. הפארק כולל חניון לילה עם ברזיות מים, מקומות לפיקניק ומסלולי טיול.

המסלול בעין קובי עובר לאורך שביל מסומן הנקרא "שביל גולני" – זהו מסלול שרובו עובר בצל, הוא מסלול קווי המתחיל בחניון הלילה של עין קובי ומסתיים בנחל רפאים הנמצא במורדות היער. מדובר על מסלול טיול המתאים לכל בני המשפחה הכולל, למי שרוצה כמובן, הליכה בתוך ניקבת מים קדומה.

אזור המסלול יפהפה הוא נמצא בתוך בוסתן שנטעה קק"ל עם עצי אגס, עצי תאנה ועוד. באזור נמצאו שרידים מתקופות קדומות יותר כגון : התקופה הרומית והביזנטית. וכן שרידים מאוחרים יותר מכפר ערבי שהיה כאן בשם "קאבו". השרידים שתמצאו כאן הם מבנה של מסגד קדום, בורות מים ועוד.

ממש סמוך לתחילת המסלול יש נקבה שהכניסה אליה נעשית מתוך סולם ברזל היורד פנימה לתוך האדמה. בתוכה נקבה צרה המובילה לחדר גדול עם בריכת מים. היציאה מהנקבה היא מהצד השני.

ירידה לנקבת המעיין - עין קובי (צילום: חני קהלני, קק״ל)
ירידה לנקבת המעיין - עין קובי (צילום: חני קהלני, קק״ל)

בנקודה זו ניתן לרדת במורד היער אל מסלול ההליכה בנחל קובי המסומן בצבע אדום וכולל מדרגות אבן, בורות מים, צמחייה מאוד יפה ועבותה שאוהבת את האקלים הנוח של הרי ירושלים. מומלץ להגיע באביב שהכל פורח, אך אפשר גם בחודשים אחרים בשנה. 

חפשו את הסימון האדום של המסלול, העובר במקביל לסימון כתום לבן כחול של שביל ישראל. ולכו איתו, בהמשך הוא מתמזג עם הסימון של שביל גולני המסומן בצבע ירוק-צהוב-ירוק. המסלול איננו ארוך הוא כקילומטר וקצת לכל כיוון. ברגע שהגעתם לגשר הרכבת הישנה  בנחל רפאים (שאינה פעילה כבר). עלו בחזרה וחיזרו מהיכן שהגעתם.

איך מגיעים: בוויז: עין קובי. 
צריך לנסוע לכיוון מבוא בית”ר - כביש 375. אחרי הישוב יורדים מהכביש הראשי  לשביל עפר מסומן בצבע ירוק  עם שילוט עץ - “פארק בגין”.
יורדים כל הזמן פנימה לתוך היער, עד שרואים את החניון לילה ולצדו חנייה לכלי רכב.

ההמלצה ניתנה על ידי גיל אהרוני, בלוגר טיולים, בעל אתר הטיולים "בא לי לטייל" וקבוצת הפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". לעוד המלצות שוות של גיל היכנסו והצטרפו: אתר הטיולים "בא לי לטייל" | קבוצת הפייסבוק: "מטיילים מכייפים ומשתפים" " עמוד האינסטגרם baliletayel