כשזה מגיע לחופשה מעבר לים, טיסה עם ילדים יכולה להיות גם מרגשת וגם מאתגרת. מהלוגיסטיקה של לארוז ועד שלב העלייה למטוס, כל שלב יכול לגרום לנו לאבד סבלנות. עם זאת, יש דבר אחד שניתן לעשות עוד לפני שאנחנו עולים על המטוס, שיכול לשנות את הלך הרוח בטיסה.

על פי AirAdvisor, המקום הטוב ביותר לשבת בו כשנוסעים כמשפחה הוא שורת המחיצות. לדברי דיילות ותיקות, זה מתאים בעיקר למי שטס עם תינוק ורוצה להשתמש בעריסה בטיסות ארוכות.

מטוס. השתמשו במחיצות כדי לתלות עריסה (צילום: אינגאימג')
מטוס. השתמשו במחיצות כדי לתלות עריסה (צילום: אינגאימג')

אם אתם לא טסים עם תינוקות, שורה זאת כבר לא אידיאלית עבור משפחות עם ילדים. אמנם יש מרווח רגליים, אך מאחר אין מושב מולכם, אתם לא יכולים לדחוף מתחתיו שום דבר וכל הציוד שלכם ושל הילדים יצטרך להיות מאוחסן בתאים למעלה. אמנם אפשר להוריד את התיק ברגע שהטיסה באוויר ושלטי חגורות הבטיחות כבויים, אך עם פעוט או ילד קטן, הרגעים האלה שהדברים החשובים מחוץ להישג ידכם יכול להיות משמעותי.

תופסים צל: טיול מים מרענן באזור הרי ירושלים
חוויית יין ישראלית: טיולים משפחתיים, היסטוריים ולחובבי לכת

סיבה נוספת למה כדאי לוותר על שירות המחיצות, היא שמשענות היד קבועות לעתים קרובות ואינן זזות, מה שמקשה על ישיבה וקימה עם ילדים קטנים שאוהבים חופש לזוז.

במקום זה, מושב החלון יהיה מושלם - בעיקר אם אתם תופסים את השורה המלאה עם המשפחה שלכם, כדי שלקטנים יהיה בידור מובנה. אם אתם לא מספיק אנשים כדי לתפוס את כל השורה, מושב במעבר עשוי להיות הימור טוב יותר, בעיקר אם הילד אוהב תנועה. לאלו שנמצאים בשלב הגמילה, ישיבה בקרבת השירותים היא גם רעיון טוב.

גם אם הילד לא גמול, עדיין כדאי לשבת ליד השירותים מאחר ובמטוסים רבים יש משטחי החתלה, וממש לא כדי לא להחליף חיתול במושב ולהפריע לכל הסביבה.