אם לא הצלחתם למצוא כרטיס טיסה במחירים המופקעים של הקיץ ומצאתם את עצמכם בוהים בשידורי האולימפיאדה ומפנטזים על מקרון שווה, תדעו שתוכלו למצוא לעצמכם רעיון ליום כיף צרפתי במיוחד בתל אביב.

הנה הזדמנות להנות מפחמימות בבולנז’רי והפטיסרי של העיר ולהנות מחנויות הבוטיק והגלריות מכל עבר. התחילו את הטיול ב"מיזון קייזר - פריז" בבולנז’רי של אריק קייזר, האופה הצרפתי הנודע, שנחשב לאחד מהבולנז'רים הרשמיים של ארמון האלייזה ושל מסעדות מובילות כמו מסעדת "רובושון" ומסעדות מגדל אייפל. 

קייזר פתח סניפים רבים בעולם ואת אחד מהם תמצאו בתחילת שדרות רוטשילד פינת הרצל, ליד המכון הצרפתי בישראל. הבולונזרי מעוצב בוויב אירופאי נהדר עם מרצפות שחמט ומתהדר בוויטרינה יפיפייה עמוסת מאפים ולחמי מחמצת איכותיים, כריכים וסלטים ועוד. פתחו בארוחת בוקר צרפתית ובחרו אם לשבת בפנים במזגן לצד הספריות או בחוץ במרפסת הצופה לשדרה, ממש כמו בפריז.
רוטשילד 7, תל אביב

אפרטיבו במייזון קייזר (צילום: אנטולי מיכאלו)
אפרטיבו במייזון קייזר (צילום: אנטולי מיכאלו)
 

צאו משם לכיוון מגדל שלום ולרחוב שבזי בתל אביב, לגלריות היפות שמחכות לכם. ולמתקדמים חובבי הצרפתית, אל תשכחו לעבור  ב"מכון הצרפתי בישראל" הסמוך ל"מייזון קייזר", בו נפתחה תערוכה מיוחדת בשילוב הרצאה על "אולימפיאדת פריז 2024 – "נשות המשחקים" –המתחקה אחר סיפוריהן של הנשים פורצות הדרך מ-1922 ועד היום.
התערוכה בצרפתית מוצגת במכון הצרפתי בתל אביב במהלך הקיץ, בעוד שהתערוכה בעברית מוצגת במוזיאון הספורט היהודי העולמי בכפר המכביה, רמת גן החל מה-22 ביולי 2024. וזו הזדמנות נפלאה גם להתרענן קצת במזגן.
רוטשילד 23, תל אביב, https://institutfrancais-israel.com/

חנות מקרונים בנווה צדק   (צילום: אריאנה חלק)
חנות מקרונים בנווה צדק (צילום: אריאנה חלק)

המשיכו לעבר רחוב שבזי הראשי בשכונת נווה צדק היפה, שבשנים האחרונות דבק בה הכינוי "פריז הקטנה". זאת כחלק מתהליך מרתק של שינוי שנוצר בה עם הגעתם של גלי עליה גדולים מצרפת לשכונה. שבחרו בה, בנוסף לאשדוד ונתניה ואחרות, כביתם החדש עקב האנטישמיות הגוהה בצרפת.

כך ששכונת נווה צדק שהייתה זנוחה במשך שנים, הפכה אט אט גם בזכות תושביה החדשים, למלאת סטייל והתחדשה עם גלריות, חנויות אופנה ומותגים ונפתחו בה שלל פטיסירי ובולונזרי, לצד מסעדות שף בסגנונות שונים.

בתחילת רחוב שבזי, תוכלו לטעום מהאווירה הצרפתית של השכונה ולקנח בחנות המקרונים המשגעת של "L'amande d'Or Macarons ", מדובר בחנות בוטיק עם ויטרינה מרהיבה ובה 32 טעמים קבועים של מקרונים וטעם אחד נוסף המשתנה בכל חודש.

החנות היא מוקד עליה לרגל לעולים הצרפתיים בשכונה בפרט ולאנשי תל אביב בכלל, תיירים ועוד והיא משלבת טעמים מסורתיים, כמו: מקרון בטעם שוקולד, פיסטוק, וניל וגם טעם הבזוקה האהוב במיוחד על ילדים. לצד טעמים נועזים כמו: מקרון גבינה כחולה ואגוזים, משמש זעפרן, לאבנה זעתר,  ואחרים. כל הטעמים האלו ועוד נעשים בעבודת יד והם לגמרי יגרמו לכם להרגיש כמו בפריז.
L'amande d'Or Macarons, שבזי 61, תל אביב, https://lamandedor.co.il/

קפה MA JOLIE בנווה צדק  (צילום: דנה סתוי)
קפה MA JOLIE בנווה צדק (צילום: דנה סתוי)

ואחרי הלחם והעוגיות, פנו מקום למעט תרבות ובמורד רחוב שבזי ממתינה לכם גלריית Sheetrit & Wolf , שבבעלות רות שטרית ויונתן וולף אברמצ'יק וממוקמת בשבזי 35, במבנה אדמדם ויפה, בו מחכה לכם תערוכה מרתקת של האמן הצרפתי, יוסף בובקר, בוגר בית הספר לאדריכלות  "Paris La Villete" .

יוסף צייר תערוכה שלמה באמצעות עט כדורי בלבד והיא משלבת דמויות של חיות פרא בשפת גוף אנושית. כמעין הכלאה של החייתי מול האנושי.  הציורים נפלאים והבעתיים והשאלה שנשאלת בחלל התערוכה היא: "מי משפיע על מי?, מוזמנים לחשוב ולהתרשם בעצמכם.
גלריית Sheetrit & Wolf, שבזי 35, תל אביב. https://sheetritwolfart.com/artists/youssef-boubekeur/

ולקינוח, אם בא לכם להרגיש כמו בטקס הסיום של אולימפיאדת פריז, עם כל רקדני הגאגא, המייצגים והרקדניות סביב, פשוט קפצו למרכז המחול והתרבות "סוזן דלל".
מרכז המהווה במהלך השנה במה חשובה לקידום המחול העכשווי והאתני בישראל ובו הופעות בינלאומיות לצד הופעות של להקות מחול מודרני ישראליות, כמו:  להקת "בת-שבע" ו"קמע" ולהקת המחול "ענבל" למחול אתני רב-תחומי המשקפת את מפעל חייה של כלת פרס ישראל, שרה לוי תנאי ז"ל, עליה תוכלו להאזין בנקודת מידע אינפורמטיבית בכניסה לאולם ענבל.
ולמשפחות שמחפשות פעילות משותפת במרכז סוזן דלל, תוכלו להירשם לסדנאות מחול גאגא לכל המשפחה בהרשמה מראש באתר. או לבקר במייצג 'האיים' החדש של האמנים והאדריכלים אלון שיקאר ורינת יצחק, שמוצב ברחבת הדשא של "סוזן דלל" ופתוח לקהל במהלך כל ימי הקיץ.
מרכז סוזן דלל, יחיאלי 5, תל אביב.  https://suzannedellal.org.il/

סיור מודרך בנווה צדק  (צילום: שרון לוי)
סיור מודרך בנווה צדק (צילום: שרון לוי)

ואם בא לכם לחסוך כסף ותכנון, מוזמנים להגיע לסיור בניחוח צרפתי בהדרכת דנה סתוי. מדובר בסיור קולינרי טרנדי ורב תחומי, בו אתם מוזמנים להתמסר לכמה שעות של הדרכה עם הברט הצרפתי לראשכם, לחוויה מלאת סיפורים פיקנטיים וסודות על נווה צדק של אז והיום, להצטלם בפינות הכי מיוחדות בה, להכיר מקרוב את אנשי השכונה ואת בתי עסק המיוחדים שנסתרים מהעין, וכמובן אי אפשר בלי לעצור לטעימות בפטיסירי והבולונזרי הכי שווים שלה. ובעיקר ולהרגיש שאתם תיירים ליום אחד, רק בלי לחכות בדיוטי פרי.
להזמנת הסיור הצרפתי בנווה צדק בהדרכת דנה סתוי, היכנסו ללינק