האגמים האיטליים קומו, גארדה ומאג'ורה נראים כמו גלויה ברשתות החברתיות, אבל האגמים האלפיים בצרפת, נותנים להם פייט ומציעים אלטרנטיבה נפלאה לחופשה מרעננת והרבה פחות צפופה.

צפון איטליה, כמו שלל אתרים פופולריים ברחבי אירופה, סובלת מהצפה של תיירים. בחופשת הקיץ, האגמים האיטלקיים הופכים לעמוסים במיוחד, כך שמי שמחפש חופשה שלווה ושקטה יצטרך לחשוב על לוקיישן חדש. ולא חסר, בראשם האגמים האלפיניים של צרפת.

אגם אנסי, האלפים הצרפתיים (צילום: אינגאימג')
אגם אנסי, האלפים הצרפתיים (צילום: אינגאימג')

אגם אנסי (Annecy) הוא אחד מגולות הכותרת של האזור. העיירה בעלת השם הזהה, הממוקמת בראש האגם, כבר כונתה לא פעם "ונציה של צרפת" בשל התעלות הציוריות שלה. בלבה עיר עתיקה שעוטפת קתדרלה מהמאה ה-16, עם סמטאות מבוך, רחובות מרוצפים ובתים צבעוניים לצדם עוברים תעלות ונהר ת'יו. באביב ובקיץ אנסי מתכסה בפריחה בהירה. מלבד אנסי, באלפים הצרפתים יש עוד אגמים קסומים כמו לימן, בורג'ה ואייג'בלט - כל אחד עם עיירות ושבילים קסומים.

הדרך הכי קלה להגיע לאזור האגמים היא דרך נמל התעופה הבינלאומי של ז'נבה בשוויץ. אגם למן נמצא בגבול בין שוויץ לצרפת, כך שאחרי שנחתם תוכלו להחליט אם לשכור רכב (מומלץ) ולחצות את הגבול בין המדינות לכיוון צרפת או לקחת מעבורת לאורך אגם לימן. במרחק של 15 דקות נסיעה מהאגם נמצאת העיירה Thonon-les-Bains, שבה המקומיים ממליצים לנסוע בפוניקולר לתצפיות רחבות ידיים על פני הכפר, הנמל והאגם.

טירת מנטון סן-ברנרד (צילום: אינגאימג')
טירת מנטון סן-ברנרד (צילום: אינגאימג')

משם אתם יכולים להמשיך במסלול האגמים לכיוון אנסי. כאן יש שלל של אטרקציות, כמו רכיבה באופניים סביב האגם. רכיבה היא דרך יפה לגלות את האזור, ותוכלו לעצור בחופים קטנים כמו מנטון סן ברנרד או טאלואר. לפני שאתם יוצאים לרכיבה, תוכלו לאסוף מקרונים ב-Les Délices de Manon, או גבינות מפרומאג'רי פייר גיי. עוד דבר שאסור לפספס, זה ביקור בטירת מנטון סן-ברנרד. הטירה שוכנת בפסגות מעל אנסי וניתן לראות ממנה נופים מרהיבים על פני האגם וההרים. כמו כן, לטירה יש היסטוריה עשירה ומרתקת.

ואם לא מאסתם ביופי המרהיב של האלפיים, תוכלו להמשיך לאגם בורג'ה, מקור המים המתוקים הגדול והעמוק ביותר בצרפת. במרחק של כשעה נסיעה מאנסי, אפשר לבקר בבורג'ה, עיירת נופש פופולרית עם אתרי ספא ושלל אפשרויות לספורט ימי.