הרשויות בגרמניה חוקרות כיצד אזרח נורבגי בן 39 הצליח לעלות על שתי טיסות בנמל התעופה של מינכן (MUC) בימים נפרדים ללא כרטיס.

בתקרית הראשונה הצליח האיש לפנות את האבטחה בטרמינל 2 של נמל התעופה של מינכן ללא כרטיס, ואף הצליח לעלות על טיסת לופטהנזה מבלי להיתפס. הבעיה הייתה שהטיסה הייתה מלאה לגמרי, אז הוא נתפס כשלא היה מקום פנוי עבורו על הסיפון. הוא הועבר לידי המשטרה, אך שוחרר לאחר מכן.

למחרת הוא עשה בדיוק את אותו הדבר. הוא שוב עבר בהצלחה דרך האבטחה ללא כרטיס עלייה למטוס, והצליח להתגנב לטיסה של לופטהנזה לשטוקהולם - ומכיוון שזאת לא הייתה מלאה, הוא יכול היה לנסוע בה ללא בעיה. אך פה הסיפור לא נגמר, מאחר והוא רצה לשוב חזרה למינכן באותו המטוס ועורר את תשומת הלב של הצוות. הרשויות הוזעקו, והם מצאו גם סכין שעליה להב של 10 סנטימטר. כעת הוא מואשם בגרמניה על הסגת גבול והעלמת דמי נסיעה.

דובר נמל התעופה של מינכן, אמר בתגובה על המקרה: "ייקח זמן מה להבין את האירוע. אנו בודקים כיצד הצליח הנוסע לעקוף את בדיקת כרטיס העלייה האוטומטית לפני הבידוק הביטחוני. חברת התעופה בודקת גם את בדיקת כרטיס העלייה למטוס בשערי העלייה למטוס, שם היא אחראית על הבדיקה".

עדיין לא ברור מה היה המניע שלו להתגנב לטיסות יומיים ברציפות, והמשטרה המקומית מאמינה שהנורבגי פשוט נהנה לטוס. מבחינה לוגיסטית, המשטרה מאמינה שהוא הלך צמוד מאוד מאחורי מישהו אחר כדי לעבור את השערים האוטומטיים של הביטחון.

לא ברור איך האיש הצליח אז לעלות לטיסה, אבל ברור שהוא היה מספיק ערמומי כדי שסוכני השער לא הבחינו בו.