חברת אל על הודיעה כי חתמה אתמול (רביעי) על הסכם עם חברת בואינג לרכישה של עד 31 מטוסים מדגם בואינג MAX737. העסקה היא חלק מהתכנית האסטרטגית של החברה, הכוללת חידוש כלל הצי והצערתו, לצד הכנסת טכנולוגיות חדשות והגדלת היצע המושבים.

ההסכם כולל רכישה של 20 מטוסי MAX737, ואופציות לרכישה של עד 11 מטוסים נוספים, שיחליפו את צי המטוסים צרי הגוף הנוכחיים של אל על מדגם בואינג 737-800 ו-737-900. המטוסים צפויים להימסר החל משנת 2028, אך בינתיים החברה שוקלת הכנסתם לשירות כבר בשנת 2027 על ידי חכירה יבשה. החברה רוכשת את המטוס צר הגוף המתקדם והגדול ביותר שבואינג מציעה – MAX737, שנחשב למוביל בתחום האנרגיה הירוקה וה-ESG, ומפחית בכ-20% את צריכת הדלק ואת פליטת גזי החממה. 

מנכ״לית אל על, דינה בן אל גננסיה (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
מנכ״לית אל על, דינה בן אל גננסיה (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

המטוסים החדשים יציבו את אל על לצד חברות כמו דלתא אייר ליינס, יונייטד איירליינס, לופטהנזה, אייר קנדה ואחרות, שכבר רכשו מטוסים מהסוג הזה. כמו כן, ההסכם החדש מצטרף לעסקת רכישה של עד תשעה מטוסי דרימליינר (787-9) עליו חתמה אל על לאחרונה עם בואינג .

עלות הרכישה המוערכת של 20 המטוסים צפויה להיות כ-1.5 מיליארד דולר ארה"ב. בהנחה שהחברה תממש את מטוסי האופציה או תקדים הפעלה של המטוסים באמצעות איזה מהמטוסים חכורים, העלות הכוללת עשויה להגיע עד לסך של כ-2.5 מיליארד דולר ארה"ב.

יו"ר דירקטוריון אל על, עמיקם בן צבי: "היום אנו כותבים פרק חדש בהיסטוריה של חברת אל על. רכישת מטוסי הבואינג MAX737 מהווה צעד אסטרטגי משמעותי שיקדם את צמיחתה של אל על, יבטיח את עתידה ומציב אותה בשורה אחת עם חברות התעופה המובילות בעולם". 

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה: "מדובר בציון הדרך המשמעותי ביותר של אל על בשנים הקרובות שיאפשר לנו להעמיד לטובת לקוחותינו את חוויית השירות והטכנולוגיה המתקדמות ביותר בענף. מימוש תוכנית ההצטיידות ארוכת הטווח שהחלה ברכישת הדרימליינרים הנוספים ומגיעה לשיאה בעסקה הנוכחית, מוכיחה שוב את המחויבות שלנו כלפי הציבור הישראלי והמדינה, כאשר אנו מודעים לתפקידנו המרכזי בהבטחת שמיים פתוחים לישראל".