דיילת הודתה לאחרונה שטיב האוכל שאנחנו מקבלים בטיסה מושפע מהמיקום שלנו במטוס - וששורות מסוימות מחזיקות ביתרון על פני אחרות.
"לעתים קרובות חלוקת הארוחות תתחיל בקדמת המטוס ותתקדם לחלק האחורי", אמרה ג'ויס צ'אן מחברת התעופה קתאי פסיפיק. "בחירת מושב בחזית עשויה להגביר את הסיכוי שלך לקבל שירות מוקדם יותר".

באופן לא מפתיע, להיות מקדימה במושב ברמה גבוהה יותר מספק גם אפשרויות נוספות לארוחה שניתן להזמין מראש לפי רצונו של המטייל, היא הוסיפה. וההיפך, אנשים שיושבים במושבים הרחוקים בתא, נאלצים לעתים קרובות לבחור מכל מה שנשאר כששירות האוכל מגיע אליהם בסופו של דבר.

חלוקת אוכל ושתיה במטוס (צילום: אינגאימג')
חלוקת אוכל ושתיה במטוס (צילום: אינגאימג')

דבר נוסף שעשוי להשפיע על הזמן בו אתם מקבלים את הארוחות, היא האם הזמנתם ארוחה מיוחדת מראש. כפי שבטח שמתם לב, הנוסעים המזמינים ארוחות טבעוניות, צמחוניות או אפילו בכשרות מסוימת, מקבלים את האוכל לפני כולם. איך אתם מזמינים מנות מראש? זה ממש פשוט. באתר של כל חברת תעופה יש תפריט עם מנות ספיישל אותן ניתן להזמין בדרך כלל עד 24 שעות לפני הטיסה.

בשל כך, מומחית הנסיעות מליסה ליונג בכלל מציעה להביא אוכל מהבית - או לפחות לעשות מחקר קטן לפני הטיסה כדי להבין מה האופציות שלכם. "המחקר הקצר עשוי לעזור לכם להחליט אם עדיף לארוז חטיפים משלכם, או פשוט ליהנות מהשירות הכולל בטיסה", היא מסבירה.

למעשה, היא מציעה לארוז פריטי חטיפים מתוקים ומלוחים, בתוספת יוגורט או שייק פירות בקופסאות קטנות, כדי לעמוד במגבלות האבטחה.

עם זאת, אם אין לכם ברירה ואתם צריכים לאכול במטוס, בחרו במאכלים עם אומאמי, כמו פרמז'ן, או רטבים מבוססי עגבניות. מבחינת שתיה, יין יעזור לכם לעבור את הטיסה בכיף וגם שומר על טעמו באוויר.