ט"ו באב, חג האהבה, הוא הזדמנות מושלמת לצאת מהעיר וליהנות מהטבע המרהיב של ישראל. השנה, יותר מתמיד, היציאה אל הטבע עם בן או בת הזוג מזמינה אותנו להיאחז ברומנטיקה כאי של שפיות במציאות הלא פשוטה של חיינו. בט"ו באב הזה, אתם ובחיר ליבכם מוזמנים להתנתק לרגע מהשגרה ולצאת לאירועים מיוחדים בטבע, תחת כיפת השמיים והכוכבים.

באווירה אינטימית ולאור הירח, תוכלו להשתתף בסיורים מיוחדים המוקדשים לאהבה: בין אם זה פיקניק לאור ירח, מסלול טיול רומנטי או לילה בקמפינג תחת שמיים זרועי כוכבים, הטבע הוא המפלט המושלם, מקום שבו אפשר לשכוח את כל הדאגות ולהתמקד ברגעים המיוחדים יחד. ט"ו באב מזכיר לנו כי למרות הכל, האהבה היא העוגן שמחזיק אותנו, ואולי דווקא עכשיו, כשחוסר הוודאות משתלט, היא חשובה יותר מתמיד.

שבוע אהבה גן גורו (צילום: אביה גרץ)
שבוע אהבה גן גורו (צילום: אביה גרץ)

אירועים בצפון

קנגורומנטיקה: שבוע אהבה לכבוד ט''ו באב בגן החיות האוסטרלי
כחלק מהפעילות הלילית של גן החיות האוסטרלי בעמק המעיינות, ולרגל ט"ו באב, גן גורו מזמין אתכם להשתתף בסיור לילי מיוחד המוקדש לחקר עולם האהבה של בעלי החיים. בשבוע הרומנטי של השנה, יתקיימו סיורים מיוחדים בשעות הערב, בהם תוכלו לחוות את הגן באור אחר ולגלות את הקסם הטמון בו. ההדרכות המקצועיות יתמקדו בנושאים כמו חיזור, זוגיות וטיפוח צאצאים בקרב בעלי החיים.
באווירה הנעימה של לילות הקיץ, כשהגן מתמלא בשקט ובשלווה, תוכלו להיחשף למערכות יחסים מרתקות ויוצאות דופן בעולם החי. בנוסף להדרכות הרגילות בגן, הסיורים בשבוע האהבה יתמקדו בחיי האהבה של בעלי החיים ויתנו לכם הצצה נדירה לתוך עולמם האינטימי. בסיור המיוחד תלמדו על התנהגות החיזור המורכבת של החיות, ועד בניית הקשרים הזוגיים ארוכי הטווח. זו הזדמנות מצוינת לילדים ולהורים ללמוד על דרכי התקשורת והאהבה הייחודיות של בעלי החיים, ולהבין כיצד הם מביעים חיבה ודאגה לבני זוגם ולצאצאיהם.
ההדרכות המיוחדות יהיו לא רק מלמדות, אלא גם מרגשות ומעשירות, ויאפשרו לכם לראות את בעלי החיים מזווית חדשה ומרתקת, ואולי אף לשאוב מהם השראה על חיי האהבה והמשפחה שלכם. לאחר הסיור הרומנטי, תתפנו לערב שקט בגן עם לינת שטח ממש לצד בעלי החיים. בבוקר תתעוררו לקולות בעלי הכנף ולארוחת בוקר היישר לפתח האוהל.
מתי: ימי שני עד חמישי בחודש אוגוסט
איפה: גן גורו, גן החיות האוסטרלי בעמק המעיינות
מחיר: 150 שקל כולל ארוחת בוקר

פארק המעיינות – ליל ירח מלא
עם רדת החשיכה תצאו בשיירה מודרכת עם רכבים חשמליים לפארק המעיינות, תעלו לתל שוכה ותצפו בכוכבים, תשמעו סיפורי מקום מרתקים, ותבקרו בכמה מעיינות טבעיים לאור ירח. הסיור כולל טבילה במעיין (לא חובה) ועצירה לתה צמחים ונשנושים. מתאים לזוגות ולמשפחות עם ילדים בגילאי 5-14.
מתי: 20-22 באוגוסט, 19:30-21:30 בכל ערב.
איפה: עמק המעיינות
מחיר: 65 שקל לאדם

סיור זריחה חד פעמי בפארק המעיינות 
רגע לפני עלות השחר, תיפגשו בכניסה לפארק המעיינות, תקבלו רכבי גולף בנהיגה עצמית ותצאו לסיור בפארק המעיינות. בסיור תעברו על פני שלושת המעיינות הטבעיים הנובעים כל השנה עם מים צלולים ובטמפרטורה קבועה. הסיור כולל הליכה רגלית ב"שביל הרטוב" (הליכה רגלית של כ-300 מטר בתוך מים נעימים עד גובה הקרסוליים). עם הזריחה תעלו לתצפית זריחת השמש מתל השלושה, בתצפית תתפנקו עם תה צמחים. הסיור מתאים לגילאי 9 ומעלה. 
מתי: 16.8.2024, יציאה ב- 5:30 בבוקר
איפה: פארק המעיינות
מחיר: 65 שקל

סיור ירח מלא בפארק המעיינות  (צילום: אורן גבאי גולן)
סיור ירח מלא בפארק המעיינות (צילום: אורן גבאי גולן)

רומנטיקה בשביל סובב כנרת
איגוד ערים כינרת מציע רגע של הפוגה ואהבה לכבוד ט"ו באב, ומזמין את הציבור הרחב, משפחות והזוגות האוהבים ליהנות ממסלול הליכה בשקיעה ב"שביל סובב כינרת". הסיור מתחיל בירדנית, משם צועדים למוצא נהר הירדן בדרום הכינרת, עד לסכר דגניה המיתולוגי, ממשיכים לבית הקברות ההיסטורי של קבוצת כינרת, בו נטמנו רבים מאנשי העלייה השנייה, בהם אנשי רוח כמו רחל המשוררת, והפזמונאית והמלחינה נעמי שמר, אשר כתבו שירי ערגה וגעגועים לכינרת. משם צועדים על שביל ישראל, לאורך תעלת המוביל המלוח ובתוך "חורשת האקליפטוס" אל בית המוטור המשוחזר.
מתי: יום חמישי, 22.8.2024, בשעה 17:00. הסיור ללא תשלום.
נקודת המפגש בחניון הירדנית. בוויז: ירדנית קבוצת כינרת.
משך הסיור 3.5 שעות.
הסיור ללא תשלום אך יש להירשם מראש באתר, מידע נוסף בכוכבית כינרת 55477*

אירועים בדרום

יין מההר למדבר 
יקב יתיר, הממוקם בלב ליבו של אזור המתמחה ביצור יין כבר קרוב ל-3000 שנים, מזמין אתכם לדייט רומנטי במיוחד לכבוד ט"ו באב. בסוף השבוע יחגגו במרכז המבקרים את חג האהבה באירוע מהנה באווירה מדברית - מוזיקה אקוסטית חיה של הצמד '12 מיתרים', טעימה של ארבעה מהיינות המצוינים של היקב לצד פלטת גבינות אישית ומפגש וסיפורי יין עם אנשי היקב. 
מרכז המבקרים של יקב יתיר, תל ערד.  
שעות פתיחה: יום ו', 23 באוגוסט, 11:00-15:00 
מחיר: 150 שקל לאדם ל-4 טעימות ופלטת גבינות 
לפרטים נוספים: באתר או בטלפון (בהודעות ווטסאפ בלבד) 054-5831840.

יקב יתיר (צילום: ארכיון יקבי כרמל)
יקב יתיר (צילום: ארכיון יקבי כרמל)

אסטרומנטיקה: ערב רומנטי מול כוכבי מצפה רמון 
מה יותר רומנטי מכוכבים במדבר? כמידי שנה בחודש אוגוסט, ה-אירוע של המדבר הוא מטר המטאורים (פרסאידים) בו השמיים מתמלאים כוכבים ומספקים לחובבי הכוכבים מראה מרהיב. לרגל ט''ו באב ומטר המטאורים, מצפה רמון אירגנו ערב רומנטי של כוכבים ואהבה. אז קחו את בן או בת הזוג, רדו אל המדבר השקט ותגיעו להנות מערב זוגי תחת כיפת השמיים. 
מה מחכה לכם שם? סט אפ חלומי, מארז פיקניק מפנק אל מול השקיעה, יין חופשי, הדרכת כוכבים עם תצפית דרך טלסקופים ענקיים ועוד מלא הפתעות.
מתי: 18.8, בשעה 19:15
איפה: האירוע מתקיים בשטח, כ12 דק' נסיעה ממצפה רמון.
מחיר: 860 שקל לזוג. דמי רישום של 100 שקל. חובה להירשם מראש!
לפרטים נוספים: https://www.mitzpeat.com/ אמילי - 054-7514992

אוהבים עם כוכבים בערבה 
ירח מלא, מטר מטאורים וט''ו באב – הכל בערב אחד! בערב ט''ו באב, כחלק מאירועי לילות הקיץ בערבה, יצא טיול רומנטי בחווארי עידן לאור ירח מלא עם תצפית כוכבים. מוזמנים לצאת אל המדבר, להגיע לאחד המקומות היפים בארץ, בתקופה הכי רומנטית של השנה ולהנות מערב קסום בערבה. 
מתי: 18.8.24 יום ראשון, בשעה 20:00
איפה: תצפיות עידן
מחיר: 90 שקל למשתתף 

פארק תמנע (צילום: רון קישינבסקי)
פארק תמנע (צילום: רון קישינבסקי)

אהבה וכוכבים בשמי תמנע 
חוויה שמימית במקום הכי קסום בערבה! כחלק מאירועי לילות הקיץ בערבה, כאשר השמיים המדבריים זרועים באין ספור כוכבים, בתפאורה היפה והטבעית, זה הזמן הנכון להסתכל למעלה למרחב השמיים ולגלות את הגלקסיה. תיפגשו במרכז המבקרים, תסעו עם המכוניות הפרטיות בליווי המדריך אל תצפית הכוכבים הסמוכה אל עמודי שלמה המרהיבים בלילה. בהמשך, תהנו מצפייה מודרכת בכיפת השמיים, תמצאו את כוכב הצפון, סיריוס, הדובה הגדולה, הצייד ועוד. תיעזרו בטלסקופים ותראו את הכוכבים מהכי קרוב שאפשר.
מתי: 19.8, 21.8, 22.8
איפה: פארק תמנע
מחיר: 109 ש'קל.
לפרטים נוספים והרשמה: https://www.parktimna.co.il/he/