לאחר כמעט 5 שנים של סגירת גבול קפדנית בעקבות מגיפת הקורונה, צפון קוריאה הודיע כי תפתח שוב את שעריה לתיירים החל מדצמבר 2024, כך דיווחו סוכנויות טיולים בסין.

מדיניות ההקורונה של צפון קוריאה הייתה כה נוקשה, שאפילו אזרחים של המדינה הכי מבודדת בעולם לא הורשו לחזור הביתה במשך יותר משלוש שנים. רק בסוף אוגוסט 2023 החלו הצפון קוריאנים לחזור הביתה. 

מתחילת 2024 הורשו תיירים רוסים לבקר במדינה, אך החל מדצמבר, אזרחים של "מדינות ידידותיות" אחרות יורשו להיכנס לצפון קוריאה מהעיר סמג'יון שבצפון המדינה.

תושבי פיונגיאנג צופים במסך ענק בנאום של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און (צילום: AFP)
תושבי פיונגיאנג צופים במסך ענק בנאום של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און (צילום: AFP)

"זה עתה נאמר לנו שתיירים יוכלו לנסוע לסאמג'יון (אזור הר פאקטו) בחורף הקרוב", כתבו בסוכנות התיירות KTG Tours שבסיסה בשיניאנג. "תאריכים מדויקים יאושרו. אנחנו חושבים שגם פיונגיאנג ומקומות אחרים ייפתחו!".

סאמג'יון (Samjiyon) שוכנת לרגלי הר פאקטו הגבוה במדינה, והיא העיר הכי פחות מאוכלסת בצפון קוריאה. קים ג'ונג און, הידוע כיעד חורף, שואף לפתח מחדש את האזור כדי להחיות את התיירות הבינלאומית.

למרות שקשה לקבל הערכות מדויקות, לפני הקורונה, ביקרו בצפון קוריאה כ-120,000 מבקרים סינים בשנה ועוד 5,000 מבקרים נוספים ממדינות המערב.

האם ישראל נחשבת מדינה ידידותית? נבהיר שעל פי המל"ל צפון קוריאה מסווגת ברמת איום גבוהה. כמו כן, משרד החוץ קורא לישראלים שלא לנסוע לצפון קוריאה בכלל לאור העלייה במתיחות באזור. באתר המשרד אף נכתב: "לאור העובדה שלמדינת ישראל אין יחסים דיפלומטיים עם צפון קוריאה,  במידה וייקלע אזרח ישראלי לכל סוג של מצוקה בעת שהותו שם, נציגי ישראל לא יוכלו לסייע או לתת כל מענה".