למי שמחפש קצת להתנתק בימים אלו ולהגיע לים תיירותי שהוא גן עדן מושלם וגם שאפשר להרגיש מאד בנוח להיות בו תייר ישראלי, איי סיישל, שהינם רצועת איים מרהיבים שמשלבים טבע, נוף, בטן-גב וספורט ימי, כחוויה ייחודית אקסקלוסיבית. האיים השוכנים באוקיינוס ההודי – מזרחית למדינות קניה וטנזניה שבאפריקה וצפונית למדגסקר. האיים, מפותחים מאד מבחינה תיירותית ויחד עם זאת שומרים על הצביון המקומי והטבע הנדיר. הטיסה לסיישל היא באורך של 6 שעות מישראל, התושבים ידידותיים והמבטח מעניין ופיקנטי. כל אלו ועוד, מרכיבים חופשה חלומית במרחק לא גדול במיוחד מהארץ. כמנהלת חברת התיירות FLYEAST, היה לי חשוב לבקר ביעד ולאחרונה טסתי לבחון את האפשרויות הבלתי רגילות שמציעה סיישל לתיירים.

האי מאהה בסיישל  (צילום: מזי ארזי)
האי מאהה בסיישל (צילום: מזי ארזי)

מה צריך וחשוב לדעת?

כאמור, טיסה ישירה אורכת כ-6 שעות, אך ישנן גם טיסות בקונקשן. המטבע המקומי הינו הרופי אך ניתן לשלם באיים גם באירו ובדולרים. האיים שהיו בעבר בשליטת צרפתים ואנגליים (המדינה קיבלה את עצמאותה ב-1976) ולכן השפות האנגלית והצרפתית מקובלות מאד באיים. רוב רובה של התיירות לאי, נמצאת באי מאהה אך ישנם איים נוספים כמו פרלין ולה-דיג. שני אתרים בסיישל הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתרי מורשת עולמית, אטול אלדברה שהינו אחד בשני איי האלמוגים הגדולים ביותר בעולם שחיים בה עשרות אלפי צבים ענקיים ובעלי חיים נדירים, ושמורת הטבע ואלה דה מה באי פרלין, הידועה בשל עצי הדקל המיוחדים שבה והמוני עצי הקוקוס. 

מתי כדאי להזמין חופשה בסיישל?

לסיישל אפשר להגיע בכל עונות השנה, אולם בין מאי עד ספטמבר מזג האוויר גשום יותר – בדומה ליעדים טרופיים אחרים ברחבי העולם, כאשר הטמפרטורות עדיין הטמפרטורות נעימות. הים רגוע ונוח וטמפרטורת המים נוחה ונעימה מאד ולכן אפשר לצאת בכל עונה לשחייה, צלילה, שייט וכל פעילות ימית. אם כך, בעונת החגים הישראלית למשל, אפשר לנסוע וליהנות מכל העולמות. בכל מקרה, צריך לדעת כי יש הגבלות על מספר הטיסות הנכנסות, בכדי למנוע עומס רב מדי של תיירות נכנסת. כך נשמר הצביון המיוחד של סיישל, מבלי להפוך להמוני.

מלון קונסטנט אפליה ריזורט בסיישל  (צילום: מזי ארזי)
מלון קונסטנט אפליה ריזורט בסיישל (צילום: מזי ארזי)

אז מה יש לראות ולעשות בסיישל?

כאמור, איי סיישל מציעים חוויה תיירותית קסומה, ממש גן עדן עלי אדמות. האיים אינם ממוסחרים בצורה מוגזמת וגולת הכותרת שלהם היא הטבע והחופים המרהיבים, וכן השפע הגדול והיוקרתי שהמלונות באיים מציעים. חיות הבר בסיישל הינן ידידותיות ומרתקות. בים אפשר לראות דולפינים ובחופים ציפורים נדירות, אך כפי שהוזכר כבר, צבי הים הינם החיות המיוחדות שהמקומיים שומרים עליהם, וכמעט ואין מקומות בעולם שאפשר לראות את הצבים הגדולים שוחים בים. לצדם גם כמובן איי האלמוגים המרהיבים.

מלבד לטבע ורביצה בחופים הציוריים, עם עצי הדקל והקוקוס לצד החול הלבן, פעילויות ספורט וספורט ימי הינן מאד מפותחות באיים. במלון בו שהיתי בחופשתי – קונסטנט אפליה ריזורט באי מאהה, מציע מגוון של פעילויות ספורט כמו קיר טיפוס עם אומגה, טיולים אופניים בשמורת הטבע מסביב לאי וכמובן צלילה ושייט במי האוקיאנוס. עוד המלון מציע מסעדות שף ברמה גבוהה וספא נהדר, בריכות שחיה ו-2 חופים יפיפיים ופרטיים ממש. חוויה נוספת שאני ממליצה למגיעים היא טיסה במטוס קל או במסוק בין האיים מאהה ופרלין. לסיכום, איי סיישל הם יעד תיירותי ייחודי ומדהים, שמתאים במיוחד לתייר הישראלי. חווית החופשה כאן מבטיחה שילוב מושלם של טבע, יוקרה, ורוגע שאין שני לו.