מי שביקר בשנים האחרונות בעיירה סן טרופה בריביירה הצרפתית בוודאי יתקשה להאמין כי בעבר היא הייתה עוד כפר דייגים צרפתי טיפוסי שאף אחד לא שמע עליו. כיום, העיירה הקטנה, הפכה לאחד מיעדי הקיץ הפופולריים והצפופים ביותר בים התיכון, אשר מושך מטיילים מכל העולם, במיוחד ביולי-אוגוסט. 

וכמו הרבה אתרי תיירות אחרים שזועקים "עד כאן", גם לתושבים בעיירה הקטנה נמאס מתיירות היתר. בשל כך, כפר הדייגים המפורסם ביותר בעולם, החליט לעודד תיירים שלא להגיע בעונת השיא, בצורה לא כל כך עדינה. "אל תבואו בקיץ", אמרה בפומבי ראש עיריית סן טרופה, סילבי סירי. סירי כבר קראה בעבר לתיירים בדרישה של "בואו באביב כשזה כמו סן-טרופה של ילדותנו".

סן טרופה, הריביירה הצרפתית  (צילום: אינגאימג')
סן טרופה, הריביירה הצרפתית (צילום: אינגאימג')

סן טרופה נמצאת בריביירה הצרפתית, בין מרסיי לניס. בעבר סן טרופה הייתה בסך הכל אזור שקט ולא נגיש. היא התפרסמה רק בעשורים האחרונים, כאשר אמנים בוהמיינים וכוכבי קולנוע כמו ג'ורג' קלוני, נמשכו ליופי הפרובינציאלי שלה. כעת, קהילת הדייגים המנומנמת המונה 4000 תושבים, הפכה למקלט יוקרתי עבור בעלי יאכטות וחברי חוג הסילון. וכמו בכל מקום שמושך את המפורסמים והנכונים, סן טרופה הפכה לצפופה ביותר, כאשר יותר מ-80,000 מבקרים מגיעים אליה ביום בין יולי ואוגוסט. 

לדברי קלרה רונדיני, שחיה ועובדת בסן טרופה, אמרה ל-BBC שהעיירה איבדה את קסמה בגלל תיירות יתר. "זה הופך להיות מכונת כסף. זה עצוב, כי אחרי הכל, העיירה היא יעד שליו על טבע, אוויר צח, שחייה טובה ויין רוזה".

מדריכת טיולים מקומית הוסיפה: "אם תבוא בקיץ תראה את השמש, המסעדות, מועדוני החוף... אבל זהו. אנחנו לא שונאים את השיא העונה כי היא מאפשרת לנו לשרוד, אבל חשוב להבין שזה רק חלק אחד מהתמונה של סן-טרופה. אנחנו שמחים בקיץ שבו הוא צפוף, אבל אנחנו גם אוהבים את החורף כאשר נוכל לקבל את הכפר שלנו בחזרה".