מטיילים בסביליה עלולים למצוא את עצמם בקרוב מאוד מיובשים, לאחר שרשויות העיר הבטיחו לעצור את תופעת השכרת הדירות הבלתי חוקית בעיר הדרומית בספרד, על ידי ניתוק אספקת המים שלהם.

השבוע הוכרז מבצע לבדיקת האישורים של מלאי הדירות להשכרה בסביליה, לאחר שלבעלי הדירות היו שנתיים להסדיר את מעמדן ולפעול על פי הכללים שהוכנסו בשנת 2022, והקובעים שדירות המושכרות מעל הקומה הראשונה חייבות כניסה עצמאית משלהם. אך עד כה נמצאו 715 דירות שמפרות את התקנות. העירייה הודיעה כי תבקש מחברת המים הממשלתית לסגור את אספקת המים לאותם נכסים, אלא אם כן הבעלים יפסיקו להשכיר אותם או יעמדו בדרישת הדלת העצמאית.

סביליה, ספרד (צילום: אינגאימג')
סביליה, ספרד (צילום: אינגאימג')

מחסור במים ובדיור

במקביל לטיפול במחסור במים בספרד מוכת הבצורת, המהלך הוא חלק ממספר צעדים שנוקטת העירייה להגביל את היצע הדירות המושכרות לתיירות בבירת אנדלוסיה, שבה, פועלות כרגע כ-7,000 בתי נופש באופן לא חוקי, ועוד כ-8,000 חוקיות.

השכרת נכסים לטווח קצר נעשתה קלה יותר בעשור האחרון מאז הופעתן של פלטפורמות הזמנות מקוונות כמו Airbnb. דבר זה גורם למפח נפש עבור מקומיים שמתקשים למצוא דירות במחירים הוגנים.

הפעולות לטיפול במשבר בתחום הדיור בסביליה, יכלול על פי התכנונים גם הקפאת רישיונות לדירות חדשות בשכונות פופולריות כמו העיר העתיקה ורובע השוק ההיסטורי של טריאנה.

בספרד יש כבר תקדים למגבלות כאלה מהעיר ברצלונה, שכולל איסור גורף על כל השכרת דירות נופש עד 2028.