במיוחד לט"ו באב" אלה הפינות, אפסנו לכם בעזרת "רשות נחל הירקון" את המסלולים והמקומות המתאימים ביותר לחוות בהם את חג האהבה, וכולם במרחק נגיעה.

בריכת הנופרים (צילום: באדיבות רשות נחל הירקון)
בריכת הנופרים (צילום: באדיבות רשות נחל הירקון)

בריכת הנופרים

בריכת הנופרים היא "כספת הטבע" של הירקון. היא שוכנת סמוך למעיינות הירקון, בצד הגדר של מתחם מקורות. אורכה כ-100 מטרים והיא מוקפת קנים, עצי ערבה וצמחייה עשירה של גדות נחלים. הבריכה זכתה לשמה בזכות האוכלוסייה הגדולה של הצמח נופר צהוב המתקיימת בה. העלים הגדולים של הנופרים מכסים חלק ניכר משטח הבריכה. הבריכה מעניקה אכסניה בטוחה לצמחים ולבעלי חיים המתקיימים בירקון. 
זהו המקום הרגיש ביותר בנחל ועל כן חשוב לשמור עליו מפני איומים סביבתיים. בגלל הרגישות האקולוגית של המקום, אין לערוך לידו פיקניקים ומובן שאין להיכנס למים. שערי הברכה נפתחים למטיילים בשעות הפתיחה של הגן הלאומי (הביקור ללא תשלום). 
איך מגיעים: נכנסים מכביש 483 בדרך הגישה לגן לאומי תל אפק ("מבצר אנטיפטריס"). לא נכנסים לגן הלאומי אלא ממשיכים בנסיעה בדרך עפר המתעקלת שמאלה ומלווה את גדר הגן הלאומי. חונים ברחבת חניה קטנה בקצה גדר הגן הלאומי וממשיכים ברגל היישר לפנים כ-600 מטרים. 
הביקור ללא תשלום 

הגן הלאומי תל אפק (צילום: אתי נפרין, רשות הטבע והגנים)
הגן הלאומי תל אפק (צילום: אתי נפרין, רשות הטבע והגנים)

גן לאומי תל אפק ומבצר אנטיפרטיס 

המקום נקרא גם הריאה הירוקה של גוש דן. בגן הלאומי תפגשו את הירקון הנקי לצד אגם קסום, בריכת שכשוך מלאכותית ומבצר עתיק החולש על האזור. מבצר אנטיפטריס הוא נמצא בראש התל והוקם בתקופה העות'מאנית, ונקרא "בינאר באשי", כלומר ראש המעיינות. המבצר מכונה בטעות "אנטיפטריס", על שם העיר הרומית שהייתה כאן. בחודשי הקיץ בימי חמישי, יולי ואוגוסט 2024 היציאה מהגן היא עד השעה 20:00. 
איך מגיעים: תל אפק נמצא בין צומת גנים שבפתח תקווה (כביש פתח תקווה- לוד) לראש העין, כביש מספר 483 בין הקיבוצים גבעת השלושה ועינת מצד דרום. לבאים מכביש 6 ניתן לרדת במחלף קסם. בתחבורה ציבורית: לתל אפק מגיעים קווי דן 27 ,7 ,17 ,93. כתבו בוויז: גן לאומי ירקון – מתחם תל אפק (אנטיפטריס). 
הכניסה לגן הלאומי בתשלום 

ראש ציפור  (צילום: יעקב שקולניק)
ראש ציפור (צילום: יעקב שקולניק)

פארק הצפרות "ראש הציפור של נפוליאון" 

הפארק ממוקם באזור השפך של נחל איילון לירקון, וקיבל את שמו בשל כך שבהתבוננות במפה ניכר דמיונו לראש של ציפור. המתחם כולל שבילי אופניים מופרדים באורך של 1.5 ק"מ. רכיבה לצידו הדרומי, אותה ניתן לשלב ברכיבה מהנה לאורך שביל כורכר מוצל, מובילה לתל גריסה, או "גבעת נפוליאון" בשמה העממי. על גבעה זו ישנם שרידי עיר גדולה וחשובה. בחפירות נחשפו שרידי מערכת ביצורים של עיר כנענית, ארמונות ומפעל מים. מקור הכינוי הוא באגדה שנפוליאון חנה במקום זה, בעת המצור על יפו הטורקית.
איך מגיעים: הדרך הנוחה להגיע למקום ברכב היא מרחוב רוקח ברמת גן. מול בית מספר 74, ליד החווה החקלאית, מסתעפת מערבה דרך סלולה שמגיעה לאחר כ-100 מטר לרחבת חניה גדולה. שער הכניסה לפארק הצפרות נמצא מעבר לה.
למדוושים הרומנטיים שבינינו. ברכיבה על אופניים ניתן להגיע לתל גריסה, במעלה התל ניתן להתרווח תחת עץ שיזף מצל, לנשום אוויר הנקי מהפיח האורבאני הסובב את הפארק, ולהפליג בדמיון למראה נפוליאון המשקיף דרום מזרחה על הטבע. 
הכניסה לפארק ללא תשלום

אגם השייט  (צילום: באדיבות רשות נחל הירקון)
אגם השייט (צילום: באדיבות רשות נחל הירקון)

שייט באגם הירקון 

בטיילת בנחל הירקון ,תחת גשר אבן גבירול נמצאת תחנת השכרת סירות וכן השכרת רב אופן ואופניים. ניתן לטייל לפני כן בפארק באזור תל אביב השוכן על גדות הירקון בהליכה קצרה או בריצה משותפת ורומנטית למיטבי לכת. לאחר טיול קצר ופסטורלי יש מגוון פינות מוצלות ונעימות לפיקניק זוגי בעת השקיעה באווירה טובה. זוהי פנינת טבע מקסימה ורגועה הממוקמת במרכז תל אביב הגועשת. 
איך מגיעים: מיקום תחנת השכרת הסירות והאופניים הינו רחוב אוסישקין 98 תל אביב. ניתן לחנות בחניונים הסמוכים או להגיע בתחבורה ציבורית. 
טיפ רומנטי: אין צורך להילחץ ולהזמין מקום מראש להשכרת הסירות, אפשר להגיע ולהשכיר במקום ומומלץ להכין פלייליסט שירים האהובים עליכם לדיווש רומנטי יחד. 
הכניסה לפארק ללא תשלום אך השכרת הסירות היא בתשלום.