חופשת הקיץ בישראל מאלצת רבים מאיתנו לחפש רעיונות לפעילויות משפחתיות המתאימות לילדים. חופשת הקיץ מאלצת רבים מאיתנו לחפש רעיונות לפעילויות משפחתיות המתאימות לילדים הכרוכות בהוצאות מרובות. רשות הטבע והגנים מציעה מגוון אפשרויות לבילוי חסכוני בשעות הנעימות של היום בשלושה גנים לאומיים ייחודיים. כל אחד מהם מציע חוויות מרתקות ומיוחדות לכל המשפחה.

שרית פלצ'י מיארה, ממונית מבקרים במחוז צפון ברשות הטבע והגנים: "בשעות אחר הצהריים, כאשר החום מתחיל לרדת, נעים יותר לטייל וזה הזמן ליהנות מאתרי הטבע והמורשת. במיוחד לקראת סיום החופש הגדול ובשעות הנעימות אנו מזמינים אתכם להגיע לאתרים השונים וליהנות משלל פעילויות לכל המשפחה. סיורים, סדנאות יצירה והיסטוריה שמתעוררת לחיים והכי חשוב – שקיעה משגעת וזמן איכות עם חברים, משפחה או ילדים. 

גן לאומי בית שאן (צילום: שרית פלצי מיארה, רשות הטבע והגנים)
גן לאומי בית שאן (צילום: שרית פלצי מיארה, רשות הטבע והגנים)

לילות שאן – מיצג אור קולי וסיור חוויתי בגן לאומי בית שאן

בית שאן היא אחת הערים העתיקות בארץ ישראל, שנוסדה לפני כ-7000 שנה הגן לאומי בית שאן מציג שרידים מרהיבים מהתקופות הרומית והביזנטית, כאשר התל הגבוה מתנשא מעליהם ומספר את סיפורה של בית שאן המקראית. 
במהלך כל השנה מתקיים חיזיון אורקולי המשלב סיור חוויתי "לילות שאן", החיזיון משלב אמצעים וירטואליים ומחיה את העיר העתיקה. במהלך הסיור תפגשו דמויות היסטוריות, תסיירו ברחובות העמודים, ותבקרו בבית המרחץ ובתיאטרון הרומי. הפעילות מתקיימת בימים שני עד חמישי גם בחודשי הקיץ עם רדת החשיכה, ומותאמת לכל המשפחה. יש להירשם מראש 
מתי: בימים שני עד חמישי באוגוסט, בשעות הערב עם רדת החשיכה.
בתשלום והרשמה מראש בטלפון 04-6481122, 50% הנחה למנויי מטמון.
הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר, יש להתעדכן באתר הרשות: https://bit.ly/3RGLo8w

גן לאומי ציפורי  (צילום: אטי קוריאט אהרון)
גן לאומי ציפורי (צילום: אטי קוריאט אהרון)

סיורים בין שבילים קסומים בגן הלאומי ציפורי

ציפורי הייתה אחת הערים המרכזיות בגליל התחתון בתקופת המשנה והתלמוד, והוכרזה כבירת מחוז הגליל בשנת 55 לפנה"ס. העיר ידועה ברצפות הפסיפס המרהיבות ובמיקומה בראש גבעה גבוהה, כמו ציפור.
בימי חמישי בערב, גן לאומי ציפורי פותח את שעריו לסיורים מרתקים בין שבילים קסומים, כרמים ובוסתנים. במהלך הסיור תגלו את סיפורן של רצפות פסיפס בנות אלפיים ותצפו בשקיעה המרהיבה מהגג של המצודה. לילדים מוצעות סדנאות יצירה ושעת סיפור, המותאמות במיוחד למשפחות. 
ללא תשלום נוסף מעבר לכניסה, חינם למנויי מטמון
סדנאות היצירה בתשלום סמלי
מתי: ביום חמישי 22.8 בשעה 19:00 יצא סיור מודרך, שעת סיפור בשעות 17:30 ,18:30
סדנאות יצירת יתקיימו בשעות 20:00-16:00
האתר יהיה פתוח עד השעה 21:00, כניסה אחרונה בשעה 20:00. 
פרטים נוספים: https://bit.ly/3A9ntJP

גן לאומי אפולוניה (צילום: אדר סטולרו מליחי)
גן לאומי אפולוניה (צילום: אדר סטולרו מליחי)

חמישי של גבירות ואבירים בגן לאומי אפולוניה

חורבות אפולוניה (תל ארשף) בפאתי הרצליה מציעות שילוב של ארכיאולוגיה, תצפיות לים ופריחה עונתית מרהיבה. הגן כולל שבילי הליכה מעגליים, חלקם נגישים למוגבלי תנועה, ומאפשרים לציבור הרחב ליהנות מפינות החמד.
נוסף על הבריזה, הנוף הנפלא אל הים, השקיעה, השקט של הערב החשוך והשביל המואר והמונגש אנו מזמינים אתכם להוסיף לטיול חוויה מתרבות אחרת שהתקיימה כאן בזמן אחר.
מוזמנים ומוזמנות, קטנים וגדולים, להתנסות וליהנות מפעילות חווייתית על חיי האבירים במבצר, עולם הגבירות בממלכה וטורניר פרשים היתולי בהשתתפות המבקרים האמיצים.,.
הגן פתוח בימים שלישי, רביעי וחמישי עד השעה 20:00, פעילות הגבירות והאבירים תתקיים בכל יום חמישי החל מהשעה 17:00. הכניסה ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, והכניסה חינם למנויי מטמון.
פרטים נוספים: https://www.parks.org.il/activity/apollonia-2/ 

גן לאומי מסרק (צילום: אדר סטולרו מליחי, רשות הטבע והגנים)
גן לאומי מסרק (צילום: אדר סטולרו מליחי, רשות הטבע והגנים)

ביקור בשמורת טבע המסרק

מי שמחפש מסלול הליכה נעים וקליל בטבע יכול לבקר בשמורת טבע המסרק - שמורה קטנה ויפה בלב הרי יהודה, מסלול הטיול בה, בצל עצי החורש הים תיכוני ועצי אורן מרשימים וגדולים במיוחד, הוא טיול נעים, מרובה בתצפיות אל מרחבי השפלה והדרך העולה לירושלים.
לאורך השביל המעגלים המקיף את השמורה, הוצב בחצי השנה האחרונה מערך שילוט חדש ומעניין, שנקרא "כיתטבע" כל שלט מספר על המקום ובעיקר מזמין ומעורר סקרנות והתבוננות מזווית קצת אחרת, לצד דברי הסבר, כל המשפחה תוכל להינות מהזמנה למשחק, מקריאת אגדה או מהזמנה לחקור את סוג הסלע המאפיין את השמורה.
השהיה בשמורה עד שקיעה, נא לתכנן את המסלול שיסתיים טרם חשיכה. הצטיידו במים ולבוש מתאים, פרטים נוספים באתר רשות הטבע והגנים.
לפרטים נוספים: https://www.parks.org.il/trip/masrek/