בזמן שישנו הצבא היה עסוק בלבנון, וכעת אנחנו מתחילים להרגיש את ההשפעה על עולם התעופה. במהלך הלילה נסגר המרחב האווירי מעל נתב״ג וחלק מטיסות אל על ששבו ארצה לישראל הוסטו לרמון, ורק בשעה זו הן ממריאות בחזרה לנתב"ג. טיסות הבוקר של החסרה מת״א החלו להמריא בדקות האחרונות. לוח הטיסות של ארקיע גם חוזר לשגרה ברגעים אלה, אך ייתכנו עדכונים במספר מועדי המראות בשעות הקרובות עליהם יעודכנו הנוסעים.  

חברת ישראייר, שמפעילה מספר טיסות עם מטוסים חכורים, אמרה "עקב המצב הביטחוני, ישנם שיבושים בטיסות בכלל ובאלו המבוצעות ע'י מטוסים חכורים בפרט. חלק מהשיבושים נובעים  מחרדות בקרב צוותים זרים להגיע לישראל. אנחנו בקשר עם החברות הזרות לחזרה מהירה לשגרה ובמקביל עושים כל מאמץ למצוא פתרונות לנוסעים שטיסותיהם מעוכבות בעקבות כך".

בעוד החברות הישראליות מנסות להמשיך בהתאם ללוח הטיסות, חברות רבות בטלו את הגעתן לארץ מחשש לתקיפה של חיזבאללה. זאת למרות שנתב"ג חזר לפעילות רגילה החל מ-7:00. החברות שכרגע לא מתכננות לשוב לפעילות בארץ, הן: איתיחאד, וויז אייר, אייר פראנס, אג'יאן ואתיופיאן איירליינס.

מטוס נוסעים של חברת אייר פראנס (צילום: באדיבות אייר פראנס)
מטוס נוסעים של חברת אייר פראנס (צילום: באדיבות אייר פראנס)

חברות אלה, שיחסית שמרו על רציפות בטיסות מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, הודיעו על הסטת הטיסות ואף ביטולן מתוך חשש לבטיחות הצוותים. נוסעים רבים, שהיו אמורים להיות על טיסות הבוקר של החברות הללו קבלו הודעות ביטול ברגע האחרון, חלקם קיבלו את ההודעה כבר כשהיו בשדה. 

בינתיים, חברות אלה מצטרפות לשורה של חברות שכבר הודיעו שלא ישובו לישראל בקרוב, בהן יונייטד שלא נתנה עדיין צפי לחזרה, דלתא שתשוב ככל הנראה לישרטל בסוף אוקטובר, ריינאייר שביטלה את הטיסות לארץ עד ה-1.10, איזי ג'ט שלא תשוב עד האביב, קבוצת לופטהנזה שכרגע צפויה לחזור בתחילת ספטמבר. כמו כן, חברת אייר אינדיה שתשוב לארץ בסוף אוקטובר.