בעוד פעם הם נחשבו כתורמים לקהילה, כיום אזורים רבים באירופה מנסים להיפטר מ"הנוודים הדיגיטלים", בעיקר מאחר ולטענת האירופאים הם אשמים בהעלאת מחירים וג'נטריפיקציה. עם זאת, יש אזור בספרד שעדיין מעוניין לארח עובדים מרחוק - עד כדי כך שהוא מציע סיוע כספי למי שעובר לשם. 

אקסטרמדורה, קהילה אוטונומית הגובלת בפורטוגל, היא אחד האזורים הפחות מתוירים של ספרד, אך עם זאת היא ביתם של שמורות טבע פראיות, רכסי הרים ובעלי חיים. לקהילה האוטונומית באקסטרמדורה יש את מספר תושבים נמוך והיא אחד האזורים הכי פחות מפותחים בספרד. כדי לחזק הן את האוכלוסייה והן את הכלכלה, הרשויות ייעדו 2 מיליון אירו, כדי למשוך 200 נוודים דיגיטליים לאזור.

בנוסף לקבלת סיוע כספי של 15 אלף אירו, נוודים דיגיטליים יכולים ליהנות מיוקר מחיה נמוך בהשוואה לאזורים רבים אחרים בספרד. מי שרוצה להגיש מועמדות צריך להתחייב לשמור על עבודה מרוחקת ולגור באקסטרמדורה לפחות שנתיים.

אקסטרמדורה, ספרד (צילום: אינגאימג')
אקסטרמדורה, ספרד (צילום: אינגאימג')

אזרחים זרים רשאים להגיש בקשה, אך עליהם להתגורר באופן חוקי בספרד ולהחזיק במספר זהות זר (NIE) כפי שמופיע בתעודת האיחוד האירופי הירוקה שלהם או בכרטיס TIE שאינו של האיחוד האירופי. אזרחים שאינם אזרחי האיחוד האירופי יכולים גם להגיש בקשה כל עוד הם כבר משתתפים בתוכנית אשרת נוודים דיגיטלית של ספרד. מי שאין ברשותו ויזת נווד דיגיטלית יצטרכו להגיש בקשה זו תחילה ולקבל את אישורה על ידי הרשויות הספרדיות וכן לקבל מסמך תושבות לפני הגשת בקשה לתכנית אקסטרמדורה.