סלוניקי היא מסוג המקומות שאנחנו אוהבים במיוחד, מאלה שחולפים עליהם בדרך ליעד הנכסף או מגיעים אליהם בלי הרבה ציפיות וחוזרים מאוהבים. מצד אחד, יש בה היסטוריה וארכיטקטורה מתקופת יוון העתיקה ועד השלטון העות'מאני, מצד שני תמצאו בה שווקים צבעוניים, שופינג מעולה, אוכל מצוין וחיי לילה תוססים. 10 המלצות למקומות הכי שווים בפנינה היוונית הצפונית. 

כיכר אריסטוטאלוס - הלב הפועם של העיר ואחת הכיכרות המרשימות ביוון, מוקפת במבנים מפוארים ומשקיפה על מפרץ תרמאיקוס המרהיב. בכל שעות היום ועד השעות הקטנות הכיכר מלאה במקומיים ותיירים הגודשים את בתי הקפה, המסעדות, הטברנות והפאבים שמסביבה.  
כתובת: Thessaloniki 546 24 

המגדל הלבן, סלוניקי (צילום: אינגאימג')
המגדל הלבן, סלוניקי (צילום: אינגאימג')

המגדל הלבן - מגדל עגול ומרשים, הידוע כסמלה של העיר, שנבנה במאה ה-16 ושימש כחלק ממערך ההגנה בזמן הכיבוש העות'מאני. כיום משמש כמשכנו של המוזיאון לתרבות ביזנטית, ומכיל פריטים נדירים המציגים את ההתפתחות ההיסטורית של יוון וסלוניקי לאורך השנים.  

כנסיית איוס דמיטריוס - כנסייה איקונית ואפופת מסתורין הנחשבת לגדולה ביותר ביוון. קירות הכנסייה מעוטרים בפסיפסים מדהימים ואם תרדו במדרגות המובילות לקריפטה השוכנת מתחת למבנה, תגלו את מערת הקבורה של הקדוש של סלוניקי שנכלא והוצא כאן להורג על ידי הרומאים.

כנסיית איוס דמיטריוס (צילום: אינגאימג')
כנסיית איוס דמיטריוס (צילום: אינגאימג')

שוק מודיאנו - אחד השווקים הגדולים והצבעוניים ביוון. יש כאן הכל מהכל, פירות וירקות טריים, גבינות מעולות, דגים כבושים, מאפים ומיני מתיקה ושורה של דוכני אוכל גדושים במאכלים מפתים מהמטבח היווני. כל הטוב הזה יוגש לכם באווירה שמחה שמספקת הצצה להווי החיים המקומי.  

הרוטונדה - מבנה יוצא דופן מהמאה ה-4 לספירה. בתקופה הביזנטית שימש ככנסייה ובתקופת השלטון העות'מאני כמסגד. הרוטונדה שייכת לקבוצת מבנים מהתקופה הנוצרית-ביזנטית בעיר, ושווה לבקר בה ולהתרשם מהשילוב המיוחד של סגנונות בנייה וארכיטקטורה מרתקת.   

הרוטונדה, סלוניקי (צילום: אינגאימג')
הרוטונדה, סלוניקי (צילום: אינגאימג')

המוזיאון היהודי - לא מעט נכתב על יהדות סלוניקי, שעד השואה פרחה ושיגשגה בעיר. ביקור במוזיאון המרגש יפרוש בפניכם את סיפורה של הקהילה המפוארת בתקופת תור הזהב שלה. מחוץ למוזיאון תמצאו כמה רחובות קטנים ומקסימים עם בתי קפה, ברים וחנויות מעצבים שיקיות.  
לפרטים נוספים: אתר המוזיאון

המוזיאון הארכיאולוגי של סלוניקי - אחד המוזיאונים העשירים באירופה והשני בחשיבותו ביוון אחרי מוזיאון האקרופוליס באתונה. במוזיאון מוצגים פריטים מתקופות שונות בהיסטוריה רבת התהפוכות של סלוניקי וחבל מקדוניה, מהתקופה הניאוליטית ועד לתקופה הרומית המאוחרת.  
לפרטים נוספים: אתר המוזיאון

שער גלריוס, סלוניקי (צילום: SAKIS MITROLIDIS/AFP via Getty Images)
שער גלריוס, סלוניקי (צילום: SAKIS MITROLIDIS/AFP via Getty Images)

שער גלריוס - שער ניצחון ומקור לגאווה לאומית, שבנייתו הושלמה בשנת 305 לספירה. השער נבנה כאות הוקרה לקיסר המהולל גלריוס ולנצחונו המרשים על הפרסים. את שרידי השער מעטרים תחריטים ופיסולי אבן מעניינים המתארים את הקרבות. 
כתובת: Egnatia 144, Thessaloniki 546 22 

כנסיית אגיה סופיה - כנסייה מרשימה ועתירת אגפים, שנבנתה בהשראת הכנסייה המפורסמת מאיסטנבול. גם כאן ניכר סגנון הבנייה הביזנטי המפואר עם ציורי פרסקו ופסיפסים יפהפיים. מחוץ לכנסייה יש כיכר חביבה עם בתי קפה, מסעדות ובוטיקים שווים לשופינג מלא סטייל.      

רובע לדדיקה - המרכז ההיסטורי של סלוניקי ורובע הבילויים של העיר. בשעות הערב מתמלאות הטברנות בהמוני בליינים, האוזו נשפך כמו מים ומיטב המאכלים היווניים זורמים לשולחנות. אל תוותרו על טברנה Massalia הטרנדית שמציעה אוכל נפלא, מוזיקה מרימה ווייב סלוניקאי סוחף.  

ליהי רון היא עיתונאית ועורכת, מחברת מדריכי יעדים ומובילה טיולי נשים ואוכל בארץ ובעולם.