החופש הגדול מתקרב לסיומו, וזהו בדיוק הזמן לצאת וליהנות מהטבע המופלא של ישראל בפעילויות מגוונות לכל המשפחה בשבועהאחרון של אוגוסט. רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם למגוון פעילויות מרהיבות ברחבי הארץ, בשעות הנעימות של השקיעה והזריחה. בין אם אתם מחפשים מסלולי הליכה, תצפיות נוף עוצרות נשימה או פשוט מקום להירגע וליהנות מהשקט, שמורות הטבע והגנים הלאומיים יוכלו לספק פעילות מגוונת מחוץ למסכים ולמזגן. 

אגדה חיה בתל אפק (צילום: זיו זגורי, רשות הטבע והגנים)
אגדה חיה בתל אפק (צילום: זיו זגורי, רשות הטבע והגנים)

מופע "אגדה חיה" בגן לאומי ירקון – מתחם תל אפק

המופע הזואולוגי "אגדה חיה" של שחר אבן צור ומוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, המשלב רוק ומדע, מגיע לגן לאומי ירקון – מתחם תל אפק. המופע, הכולל שירים על חיות נדירות והחיים סביבנו, מתאים לכל המשפחה ומתקיים ביום חמישי ה-29.8 בשעה 19:00. פתיחת שערים בשעה 17:30. הכניסה ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.
פרטים: https://www.parks.org.il/activity/living-legend/ 

גן לאומי הרודיון (צילום: מנו גרינשפן)
גן לאומי הרודיון (צילום: מנו גרינשפן)

פארק (גן לאומי) הרודיון: סיור בארמון נופש מלכותי 

בואו לבקר בהרודיון וליהנות מסיורים מומוחזים בארמון המפואר של הורדוס הסיורים יתקיימו בימים רביעי (28.8) וחמישי (29.8) בשעות 15:00 ו-16:30. הכניסה ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.
פרטים: https://www.parks.org.il/activity/herodium/

גן לאומי מצדה (צילום: אייל בן יעיש)
גן לאומי מצדה (צילום: אייל בן יעיש)

אתגר מצדה: חוויה בלתי נשכחת 

אתגר מצדה הוא חוויה יוצאת דופן המציעה לכם להכיר את ההר המיתולוגי מזווית חדשה ומרתקת. המסלול, שנמצא בחלקה הדרומי של במת ההר, עובר דרך שבילים אתגריים מחוץ לחומת מצדה, וכולל הליכה על מצוק מרהיב תוך שימוש בסולמות ומאחזי יד, כשאתם מחוברים לרתמת בטיחות וכבל לכל אורכו. המסלול עובר בין מכלולים ארכאולוגיים נסתרים ומעניק תצפיות עוצרות נשימה על מדבר יהודה וים המלח. המסלול מיועד למיטיבי לכת ולילדים מעל גיל 10 בלבד, וניתן להשתתף בו בהזמנה ותשלום מראש בלבד. הגעה אפשרית דרך שביל הסוללה, שביל הנחש או רכבל​​.
המסלול מתאים למיטיבי לכת ולילדים מעל גיל 10, בהזמנה ותשלום מראש>> https://bit.ly/49W8lga 
בימי שישי במהלך חודש אוגוסט, הרכבל אל ההר יפתח כבר בשעת הזריחה. מומלץ לשלב לפני ההשתתפות באתגר מצדה>> https://www.parks.org.il/activity/masada/

שמורת טבע ארבל  (צילום: אסף דורי)
שמורת טבע ארבל (צילום: אסף דורי)

זריחה מהסרטים בגן לאומי ושמורת טבע ארבל

בואו לחוות את הקסם של זריחה בלתי נשכחת מגן לאומי ושמורת טבע ארבל, שם הנוף עוצר הנשימה משתלב עם צבעי השחר המתעוררים. האירוע יתקיים ביום שבת, ה-24.08 בשעה 5:00 בבוקר. לאחר צפייה בזריחה, תוכלו לבחור בין מסלול קל בשביל התצפיות המתאים לכל המשפחה, לבין מסלול מעגלי, הכולל ירידה מאתגרת במצוק עם יתדות וחזרה בעזרת כבלים ויתדות למבואת האתר. הכניסה ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, וחינם למנויי מטמון​​.
לפרטים: https://bit.ly/47Z5UHv 

גן לאומי עבדת (צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים)
גן לאומי עבדת (צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים)

גן לאומי עבדת - סיור עששיות לילי בעיר העתיקה 

עם רדת החשכה, עבדת העתיקה מתעוררת לחיים בסיור לילי מרתק. לאור עששיות, תצעדו בין שרידי העיר הנבטית מלפני 1,500 שנה. שחקנים בדמויות היסטוריות יחשפו את סודות העיר, מסחר הבשמים והחיים בנגב הקדום.  בסיום, תשתרעו על מחצלות לתצפית כוכבים מודרכת. הסיור המשפחתי נמשך כשעתיים ומציע חוויה ייחודית של היסטוריה חיה ואסטרונומיה מדברית. הצטרפו למסע בזמן מואר באור עששיות, המשלב עבר קדום עם פלאי שמי הלילה.  
מתי: בימי רביעי וחמישי 28.8, 29.8. שעת יציאה לסיור 19:30  
לפעילות: https://www.parks.org.il/activity/ovdat/