לא להאמין, אבל עוד רגע אנחנו נפרדים מהחופש הגדול ומתחילים להביט לכיוון חגי תשרי. כשהחגים נמצאים מעבר לפניה, זה זמן מושלם לתכנן את החופשה המשפחתית הבאה. השנה, החגים מתרכזים באוקטובר: ראש השנה מתחיל ב-2 לחודש, יום כיפור חל ב-11, וחג הסוכות נמשך מה-16 עד ה-23. אך השאלה הגדולה היא - לאן לטוס?

בעוד שהיעדים המסורתיים לחופשות "בטן-גב" כמו יוון וקפריסין כבר פחות אטרקטיביים בתקופה זו עקב התקררות מזג האוויר, אירופה מציעה אלטרנטיבה מפתיעה ומרעננת.

בודפשט (צילום: אינג אימג')
בודפשט (צילום: אינג אימג')

אירופה בסתיו: הזמן האידיאלי לטיול

בשנים האחרונות, חודשי הקיץ באירופה הפכו לחמים במיוחד, לעתים עד כדי גלי חום קיצוניים. לעומת זאת, הסתיו מתגלה כעונה מושלמת לטיולים ביבשת.

"בעוד שהחגים באוקטובר אולי פחות מתאימים לחופשות חוף באגן הים התיכון, זו הזדמנות מצוינת לחוות את אירופה בתקופה הנעימה והיפה ביותר שלה, בין אם מדובר בטיולים בהרים או בסיורים בערים ההיסטוריות", מסביר יוני וקסמן, משנה ליו"ר אופיר טורס ומוסיף, "באזורים ההרריים, הטמפרטורות הנוחות מאפשרות טיולים ארוכים יותר, ונופי השלכת מספקים חוויה ויזואלית מרהיבה. בערים האירופאיות, האקלים הנעים מאפשר סיורים רגליים נוחים, וכמות התיירים הפחותה מבטיחה חוויה אותנטית יותר במחירים נוחים".

demanova resort בהרי הטטרה (צילום: יח''צ)
demanova resort בהרי הטטרה (צילום: יח''צ)

יעדים מומלצים לחופשות בחגי תשרי

בנסקו, בולגריה: ידועה כעיירת סקי, אך מציעה אטרקציות מגוונות גם בסתיו. ניתן לטייל לשבעת האגמים המפורסמים, ליהנות מרכיבה על סוסים וטיולי טרקטורונים. מחיר החל מ-820 יורו לאדם בחדר משפחתי, כולל טיסות, מלון והעברות.

הרי הטטרה, סלובקיה: מכונה "שוויץ במחירים ידידותיים", עם נופים עוצרי נשימה, אגמים ומערות מרהיבות. פארק המים טטרה לנדיה פועל כל השנה. מחיר החל מ-789 יורו לאדם בחדר משפחתי, כולל טיסה, מלון ורכב לשבוע.

בודפשט, הונגריה: שילוב מושלם של היסטוריה, תרבות ובילויים מודרניים. ניתן לישון במלונות עם פארקי מים מקורים. מחיר החל מ-718 יורו לאדם במלון עם פארק מים, כולל טיסות ולינה.

צלילה באיי סיישל (צילום: יח''צ ספיריט)
צלילה באיי סיישל (צילום: יח''צ ספיריט)

למי שחשקה נפשו עדיין ברביצה בים  מצאנו חבילות משתלמות לסיישל

סיישל: חופים טרופיים מרהיבים ואטרקציות ייחודיות כמו צפייה בצבי ענק ושנורקלינג בשוניות אלמוגים. מחיר החל מ-1,503$ לאדם, כולל טיסות, מלון והעברות. זמן טיסה: כ-6:30 שעות.

חגי תשרי 2024 מציעים הזדמנות נהדרת לצאת מהשגרה ולחוות חוויות חדשות. בין אם אתם מעדיפים את הנופים הסתוויים של אירופה, את ההרפתקאות בהרים, או את החופים הטרופיים, יש מגוון אפשרויות להתאים את החופשה לטעמכם ולתקציבכם.