פעילים נגד תנועת התיירים הבלתי פוסקת ברחבי מיורקה בספרד, הציבו שלטים מזויפים בהם נכתב "החוף סגור", כדי למנוע מתיירים להגיע לחופשת הבטן גב המתוכננת שלהם. במחאה נוספת, תושבים באזור גליסיה, עיכבו וחסמו את התנועה בהליכות איטיות, כדי להפריע לתיירים מלחנות ולהגיע לחופים. 

מי שעומדת מאחורי מחאת השלטים, היא קבוצת Caterva. הקבוצה הציבה במהלך השבת סרטים ושלטי ה"חוף סגור" במספר מפרצונים במנאקור שבמזרח מיורקה. לטענתה, היא חסמה את המפרצונים ל"שימוש ולמנוחה של התושבים", וטענה בפוסט ברשת החברתית שהגיע הזמן "לשנות מסלול ולתעדף את החיים".

עוד הקבוצה הוסיפה, בהצהרה מאוחרת יותר: "אנו מאמינים שלתייר יש אחריות לסבל שלנו, אבל האחראים העיקריים הם אלה שבבעלותם רשתות המלונות וחברות הבנייה וחברות הנדל"ן. הם אלה שאנחנו צריכים להפנות אליהם אצבע מאשימה".

כ-1,400 קילומטר משם, בפעולה נפרדת, תושבים בעיריית קנגאס דו מוראזו שבגליציה, גרמו לבלגן שלם כאשר הם עצרו את התנועה על ידי הליכה הלוך ושוב. במחאה השתתפו כ-80 מקומיים, אשר עברו על פני שלושת מעברי החציה בעיירה אל מול עיני הנהגים ההמומים, שנאלצו להמתין כ-30 דקות כדי להמשיך בנסיעה. הם עשו זאת במחאה על הצפיפות ב-38 החופים המקומיים ועל העובדה שהתיירים חונים שלא כחוק ויוצרים מטרד.

שתי המחאות האלה, הן רק עוד טיפה במאבק שאנו רואים בחודשים האחרונים נגד התיירים ברחבי ספרד ואירופה בכלל.