המאבק של תיירות היתר באירופה לא מפסיק לספק כותרות. המאבר התחיל באיים הקנרים וברצלונה, מגיע כעת לליסבון, בירת פורטוגל. על פי החשד, מסעדות בליסבון גובות מתיירים מחירים גבוהים יותר עבור ארוחות מאשר המקומיים על ידי סימנים מוסכמים ולחישות.

לפי העיתון השבועי הפורטוגזי Expresso, תפריטים רב לשוניים במסעדות מסוימות מציעים מחירים זולים יותר לתושבי העיר. מערכת התמחור הכפולה עבור תיירים ומקומיים מצוינת בעל פה, בלחש או באופן מוסתר בתפריט, כך נטען. דבר זה כמובן אינו חוקי.

האגודה הפורטוגלית למלונות, מסעדות ודומים (AHRESP) אמרה כי היא אינה מודעת לתעריפים מפלים נגד תיירים במסעדות בליסבון ועודדה מחירים "שקופים לחלוטין" שיוצגו עבור כל הלקוחות.

ליסבון, פורטוגל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ליסבון, פורטוגל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

עם זאת, תושבים שנשאלו על כך טענו שהפערים במחירים הם אינם "בלתי חוקיים". אחד אף כתב: "זה אולי לא 'חוקי', אבל הפורטוגלים מגיעים למסעדות כל השנה, בעוד התיירים מגיעים רק לכמה ימים". בין התגובות, היה מי שציין שהתמחור הכפול הוא לא דבר חדש. "הם תמיד עשו את זה, מחירים מיוחדים לחברים", הוא הסביר.

כמו כמה בירות אירופיות אחרות, ליסבון נרתעה מההשפעה של תיירות יתר הקיץ. בעוד המקומיים מנסים להיאבק בגלי התיירים בשיטות שלהם, כנראה שהמדינה תצטרך בקרוב לחשוב על פתרונות אחרים.