עם כל הכבוד למדריד וברצלונה (ויש כבוד), כשיוצאים מהן מגיעים למקומות מופלאים. תכירו את מלאגה, עיר הנמל היפהפייה השוכנת בדרום ספרד, שמציעה חיבור מושלם בין העולם הישן לקצב החיים המודרניים, היסטוריה ותרבות עשירה, חופים שטופי שמש, אוכל משובח וחיי לילה תוססים. מלאגה היא גם נקודת מוצא טובה לטיולי כוכב באזור החופים של קוסטה דל סול ובחבל אנדלוסיה. מכאן אפשר לצאת לביקור יומי בגיברלטר, לטייל בערים הלבנות רונדה ומיחאס, ולהתפעל מהעושר ההיסטורי והתרבותי בערים האנדלוסיות הקסומות סביליה, קורדובה וגרנדה. 

מבצר אלקזבה, מאלגה (צילום: אינגאימג')
מבצר אלקזבה, מאלגה (צילום: אינגאימג')
 

היסטוריה, תרבות והחיים הטובים                      

מרכז העיר של מלאגה קטן וקומפקטי ואפשר לחרוש אותו בקלות ברגל. הרחובות העתיקים של הרובע ההיסטורי מסתעפים מהרחוב הראשי (Calle Lario) המשובץ בבתי קפה ובוטיקים יוקרתיים, אל  סמטאות אבן ציוריות בהן מתגלים מונומנטים היסטוריים המזוהים עם העיר. אחד האתרים המרשימים ברובע היא הקתדרלה של מלאגה, שהוקמה במאה ה-16 על שרידי מסגד מורי ובנויה בסגנון אנדלוסי-רנסאנסי מפואר עטור ויטראז'ים, איקונות ופסלים מגולפים ביד אמן. 

עוד סימן היכר של מלאגה הוא מבצר אלקזבה, ארמון מורי מבוצר ושמור להפליא המשקיף על  הנוף המשגע של העיר והנמל. המבצר מוקף בגנים פורחים עם מזרקות ופסלי אבן, ביניהם ניצב  גם פסלו של המשורר והפילוסוף היהודי הנודע שלמה אבן גבירול. אם אתם כבר בסביבה, אל תוותרו על ביקור בקסטיו דה ג'יברלפארו, מצודה מורית מרשימה עם מוזיאון חביב מהמאה ה-14, ובאמפיתאטרון הרומי הסמוך, קונסטרוקציה איקונית ומאתרי התיירות הפופולריים במלאגה. 

מוזיאון פיקאסו, מלאגה (צילום: REUTERS)
מוזיאון פיקאסו, מלאגה (צילום: REUTERS)

פיקאסו ואמנים אחרים         

גם אם מוזיאונים לא נמצאים בצ'ק ליסט שלכם, יש מוזיאון אחד במלאגה שלא תרצו להחמיץ. אנחנו מדברים כמובן על מוזיאון פיקאסו, יליד העיר ומקור גאוותה, שמבטיח חוויה תרבותית מהמעלה הראשונה. המוזיאון גדול ומושקע, ומכיל יצירות מופת רבות של האמן הדגול וכן ציורים ותחריטים של אמנים ידועי שם כגון מארק שאגאל, חואן מירו ופרנסיס בייקון.  

מוזיאון נוסף שישמח את שוחרי האמנות הוא מרכז פומפידו מלאגה, השלוחה הספרדית של המוזיאון הצרפתי הידוע. במוזיאון תמצאו אוסף מקסים של אמנים גדולים כמו פרידה קאלו ורנה מגריט, לצד תערוכות מתחלפות בתחומים שונים, צילום, עיצוב, וידאו-ארט וארכיטקטורה. המכורים להגה יבואו על סיפוקם במוזיאון המכוניות, שמציג אוסף מטריף של מכוניות וינטאג' עם דגמי אר דקו של מרצדס ובוגאטי משנות ה-30 ודגמים קלאסיים של קאדילק ופרארי משנות ה-50.  

טאפאס בר, מלאגה (צילום: JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images)
טאפאס בר, מלאגה (צילום: JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images)

טאפאס, טאפאס ועוד טאפאס      

מלאגה היא עיר תוססת ומלאת חיים עם שפע של מקומות בילוי, מסעדות, בתי קפה, ברים ומועדוני לילה נוצצים. מוקדי הבילוי המובילים מתרכזים באזור כיכר מרסד השוכנת בלב העיר, מסביב לכיכר Plaza de Uncibay וברחובות האופנתיים קומדיאס, גרנדה ואלקזבילה, שמציעים מבחר נאה למדי של מסעדות ופאבים. מלאגה מפורסמת גם בטאפאס ברים המשובחים שלה, שהבילוי בהם הוא חוויה מענגת של אוכל טוב, אלכוהול, מוזיקה מרימה ואווירה מחשמלת.  

איפה אוכלים? עם המקומיים בטאפאס בר Colmado 93, שמציע מבחר מסחרר של נקניקים, גבינות מתוצרת בית (כמו גבינת  Payoyo הממכרת) ודרינקים שעושים שמח בלב. במקדש הגסטרונומי Beluga תמצאו מטבח ים תיכוני עשיר עם טאץ' מודרני, מנות פאייה עם תוספות יצירתיות והרבה פירות ים. שני טאפאס ברים נוספים ששבו את ליבנו הם Casa Lola, שמציע תפריט פנטסטי של טאפאס, פינצ'וס, פירות ים ובשרים מיושנים; והטאפאס בר הטרנדי El Tapeo de Cervantes המשלב בין מנות מסורתיות כגון פלמנקווין (גליל בשר מטוגן עם גבינה) וטאפאסים מהדור החדש כמו לחמניות סלמון מעושן ותבשיל טלה עם קוסקוס.

לחובבי השווקים צפויה הפתעה נעימה בשוק הגדול של מלאגה שנמצא בכיכר מרסד. זהו שוק אוכל יפה ומודרני מלא בדוכנים מעוררי תיאבון המסודרים כמו מוצגים בתערוכה עם בשרים, נקניקים ומאכלי ים, גבינות מקומיות וטאפאסים בשלל טעמים שאי אפשר להפסיק לנשנש. רצוי בליווי סנגריה צוננת או טינטו דה וראנו, משקה מרענן של יין אדום עם גזוז ליים ופלח לימון.        

סביליה, ספרד (צילום: אינגאימג')
סביליה, ספרד (צילום: אינגאימג')

מחוץ לעיר: הערים היפות של אנדלוסיה  

בחבל אנדלוסיה נמצאות כמה מהערים היפות והמרתקות ביותר בספרד ואם כבר יצאתם מאזור הנוחות והגעתם לאזור כדאי להקדיש להן כמה ימים. סביליה, עיר הבירה של החבל ידועה בארכיטקטורה המרשימה, בקתדרלה הדרמטית שבמרכזה ובמגדל הפעמונים הרומנטי המשקיף על העיר מלמעלה; ברובע היהודי של קורדובה, עיר הולדתו של הרמב"ם, תמצאו עדויות רבות לקהילה היהודית הגדולה שחייתה כאן בעבר; ובארמון אלהמברה הניצב בליבה של העיר גרנדה, תוכלו לטייל במתחם ענק ומרהיב ביופיו של ארמונות ומבצרים, שנבנו במאה ה-14 על ידי שליטיה המוסלמים של ספרד ומשמשים עדות למסורת ולתרבות המוסלמית שנשתמרו באזור עד היום.   

איך מגיעים ומתי כדאי לנסוע: הקיץ במלאגה ובקוסטה דל סול חם ועמוס בתיירים. כדי ליהנות ממזג אוויר נעים עם פחות תיירים ובמחירים נוחים, ספטמבר-אוקטובר הם החודשים האידיאליים לחופשה בדרום ספרד. אפשר להגיע למלאגה בטיסה פנימית קצרה ממדריד או מברצלונה (ותרו על נסיעה ארוכה ומונוטונית ברכב) ולהקדיש לטיולים באזור לפחות שבוע. הנאה מובטחת.    

ליהי רון היא עיתונאית ועורכת, מחברת מדריכי יעדים ומובילה טיולי נשים ואוכל בארץ ובעולם.