המונט בלאן, המנהרה השנייה בעומקה בעולם, תיסגר לרגל שיפוצים בסתיו הקרוב. 

אם אתם מתכננים טיול באירופה במהלך הסתיו הקרוב, בוודאי אם היעדים כוללים את צרפת ואיטליה, כדאי שתהיו ערוכים לכך שמנהרת מון-בלאן, המקשרת בין שתי המדינות מתחת לאלפים, נסגרת ל-15 שבועות לרגל עבודות שיפוץ.

מנהרת הכביש המהיר של מון-בלאן, שנפתחה ב-1965, מקשרת בין שאמוני ב-Savoie העילית, דרום מזרח צרפת, עם קורמאייר בעמק אאוסטה, צפון מערב איטליה.

המנהרה תיסגר לתנועת רכבים החל ממחר, ה-2 בספטמבר ועד ל-16 בדצמבר. במהלך התקופה, ישוחזר קטע מהמנהרה. כמובן שבאזור יש מספר חלופות, אך כל אחת מהן תוסיף זמן לנסיעה.

כניסה למנהרת מון בלאן מהצד האיטלקי (צילום: Capucine Veuillet / Hans Lucas via Reuters Connect)
כניסה למנהרת מון בלאן מהצד האיטלקי (צילום: Capucine Veuillet / Hans Lucas via Reuters Connect)

כך תכננו את הטיול למרות סגירת המנהרה: 

במהלך סגירת מנהרת מון בלאן, עדיין ניתן יהיה לנסוע בין צרפת לאיטליה במסלולים שונים. ולמרות שאלו עשויים להאריך את זמן הנסיעה שלך, הם יכולים לחסוך לך כסף: האגרה החד כיוונית לשימוש במכונית למנהרת מון-בלאן היא 51.50 אירו בעוד הלוך ושוב הוא 64.20 אירו.

כ-160 ק"מ דרומית למנהרת מון-בלאן, נמצאת מנהרת פריז'וס המחברת את מודן שבצרפת לברדונצ'יה שבאיטליה. נסיעה בכיוון אחד למכוניות עולה 54.10 יורו ו-67.50 יורו הלוך ושוב. כלי רכב כבדים יופנו למסלול זה במהלך הסגר.

אופציה נוספת היא מנהרת גראנד-סן-ברנרד, המקשרת את מרטיני בוואלה שוויץ, עם סן-רמי-אן-בוסס בעמק אאוסטה באיטליה. האגרה לכיוון אחד עבור מכונית היא 31 אירו.

ממוקם דרום מערבה יותר, Col du Petit-Saint-Bernard הוא מעבר הרים המקשר את סבויה בצרפת עם עמק אאוסטה. עם זאת, הוא עלול לעמוד בפני סגירות עקב שלג כבד, אז היו קשובים לתחזית ככך שאתם נכנסים לתוך החורף. מצפון, מעבר ההרים Col des Montets, המקשר בין שאמוני לוואלורסין בצרפת - על הגבול עם ואלה - הוא עוד נתיב שעלול להיפגע מסגירות שלג. ניתן להשתמש במנהרת דה מונטס, מנהרת רכבת עם מסילה אחת המשמשת ככביש, לעתים כאשר המעבר סגור, אך היא צפויה לעמוד בפני עומסי תנועה כבדים.