מחר, החל מהשעה 06:00 בבוקר המשק הישראלי יעצור. בשעה 08:00 בבוקר נתב"ג ייסגר ויופסקו ההמראות והנחיתות למשך שלוש שעות. מה שאומר שאלפי ישראלים זה עתה גילו שטיסתם ארצה וממנה בוטלה. היום ה-1 בספטמבר, עברו בנמל התעופה בן גוריון כ-60,100 נוסעים ב-352 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות, כשמחר צפוי היה להיות מספר דומה. 

במקביל להמראות שהיו צפויות לצאת מחר מנתב"ג, ישראלים רבים עדיין תקועים בחו"ל, מי בעקבות עצירת הטיסות בשבוע שעבר ומי בשל חופשת סיום החופש הגדול. למרות אי הנוחות שבביטול טיסה ברגע האחרון, בפני רוב הנוסעים עומדת האפשרות לדרוש טיסה חלופית מחברת התעופה, או לקבל את הכסף בחזרה.

התבטלה לכם הטיסה בגלל המצב הביטחוני. האם אתם זכאים לפיצוי?
סיפור מסריח: טונות של דגים נרקבים סתמו את נמל התיירות היווני

יוני וקסמן, משנה ליו"ר אופיר טורס, מסביר שבמקרים בהם נתב"ג שובת, חשוב לדעת מהן הזכויות והאפשרויות העומדות בפניכם. וממליץ על מספר פעולות חשובות: 

החזר כספי או שינוי תאריך טיסה: אתם זכאים לבקש החזר מלא על כרטיס הטיסה או לשנות את התאריך/מסלול הטיסה ללא עלות נוספת. חשוב להיות בקשר עם המקור ממנו רכשתם את הכרטיס ( סוכני הנסיעות או חברות התעופה)

בדקו את הביטוח שלכם: כיסוי ביטוחי: אם רכשתם ביטוח נסיעות לחו"ל, בדקו אם הוא מכסה ביטולי טיסות עקב שביתה. ישנן פוליסות ביטוח הכוללות כיסוי למצבים כאלה.

יוני וקסמן, משנה ליו''ר אופיר טורס (צילום: נטע גפני)
יוני וקסמן, משנה ליו''ר אופיר טורס (צילום: נטע גפני)

לינה והסעות: במידה וההמתנה לטיסה החדשה אורכת זמן רב, ודאו שיש לכם מידע על אפשרויות לינה והסעות באזור. לעיתים, חברות תעופה מסוימות מציעות פתרונות כאלה במצבים של ביטול טיסה.

תכנון מחדש: התחילו בתכנון מחדש של לוח הזמנים שלכם בהתאם לטיסות החדשות שהציעה לכם חברת התעופה או לאחר שקיבלתם אישור להחזר.

הכי חשוב - הישארו מעודכנים -  עקבו אחרי עדכונים של חברת התעופה ושל נתב"ג. כך תוכלו להיות מוכנים לשינויים נוספים ולתכנן את צעדיכם הבאים בהתאם.