זוכרים את הסערה לאחר שהטורקים גילו שלישראלים יש חיבה לברזים שלהם? אז מסתבר שתופעת הגניבות מבתי מלון היא לא ייחודית לישראלי החצוף. 

לפי איגוד המלונות והלינה האמריקאי, בתי המלון מפסידים כמיליון דולר מדי שנה על גניבות. התופעה כל כך נפוצה, עד לנקודה שבה בתי מלון משתמשים לא פעם במכשירים לאיתור גניבות.

כעת, סקר חדש שנערך על ידי Passport-photo.online's בארה"ב, מגלה ש-87% מהמשיבים מתוך 1,051, הודו שלקחו משהו מחדר במלון לפחות פעם אחת בחייהם. וככל שהם היו מבוגרים יותר, הסיכוי שהם גנבו גבוהים יותר (80% מבני 25, ויותר מ-90% מבני 55+). למרות שאנשים מבוגרים אמרו לעתים קרובות יותר שהם לקחו דברים מבתי מלון, נראה שהסיכוי להיתפס בגניבה יורד ככל שהתבגרת. 84% מבני 25 ומטה אמרו שנתפסו, אבל רק 62% מבני 55+. 89% מהגברים לעומת 84% מהנשים הודו שלקחו דברים מבתי מלון. כמו כן, 26% מהנשאלים הודו שלקחו משהו בכל פעם שהם שהו במלון.

חדרנית בבית מלון (צילום: אינגאימג')
חדרנית בבית מלון (צילום: אינגאימג')

מצדיקים את הגניבה

לעתים קרובות אנשים מצדיקים לקחת דברים מבתי מלון, כש-30% אומרים שזה בסדר בגלל המחיר שהם שילמו על השהייה שם, 29% אמרו שזה בגלל סיבות סנטימנטליות ו-29% אמרו שזה בגלל שהמלון יכול להרשות זאת לעצמו.

32% מהאמריקאים חושבים שזה בסדר לקחת אביזרי אמבטיה, 27% בסדר עם נטילת מוצרי טואלטיקה ו-26% מודים שהם לוקחים תכולת מיני בר.

הפריטים המובילים

שלושת הפריטים שהאמריקאים הכי אוהבים לקחת איתם הביתה הם מגבות (35%), כלי סבון (35%) וקופסאות טישו (34%).