אם חלמתם על חופשה בטבע הפראי של ניו זילנד, כדאי שתכינו עוד קצת כסף בארנק. המדינה מגדילה את היטל שימור המבקרים והתיירות הבינלאומי שלה (IVL) מ-22 דולר ל-62 דולר, החלה מה-1 באוקטובר.

"תיירות בינלאומית כרוכה גם בעלויות לקהילות המקומיות, כולל לחץ נוסף על תשתיות אזוריות ועלויות תחזוקה ותחזוקה גבוהות יותר ברחבי אחוזת השימור שלנו", אמר מאט דוסי, שר האירוח והתיירות של ניו זילנד, בהצהרה רשמית.

מס התיירים, שנקרא IVL, הוצג במקור בשנת 2019, כניסיון של ניו זילנד לסייע במימון ובכיסוי עלויות הגנת הסביבה ברחבי הארץ. ובעוד לסביבה הצעד הוא מבורך, יש רבים שלא מרוצים מההחלטה, שיכולה לפגוע קשות בתיירות במדינה. לפי דוסי, תיירים בינלאומיים הוציאו יותר מ-11 מיליארד דולר בניו זילנד בין מרץ 2023 למרץ 2024. אך האם הסכום הזה יגדל, או שהתיירים יחפשו פינת ארץ אחרת לחקור?

קווינסטאון, ניו זילנד (צילום: booking.com)
קווינסטאון, ניו זילנד (צילום: booking.com)

ביקורת קשה גם על מחיריה הויזה

תעשיית התיירות Aotearoa (TIA), מתחה ביקורת על ההחלטה. "ההתאוששות התיירותית של ניו זילנד נופלת מאחורי שאר העולם, וזה יפגע עוד יותר בתחרותיות הגלובלית שלנו", אמרה הקבוצה בהצהרה. הקבוצה מאמינה שניו זילנד תאבד תיירים לקנדה ובריטניה, שם הטיסות הן בשפע ודמי הכניסה פחות אוסרניים.

ה-IVL אינו העלות הנוספת היחידה שתפגע בתיירים המבקרים בניו זילנד. מחירים גבוהים יותר עבור ויזות תייר מתחילים ב-1 באוקטובר, מ-131 דולר ל-211 דולר.

אזרחים של 60 מדינות וטריטוריות, כולל ארצות הברית, קנדה, סינגפור, יפן ומקסיקו, יכולים להיכנס לניו זילנד זכאים לפטור ויזה שיאפשר להם לשהות עד שלושה חודשים במדינה למטרות תיירות. נוסעים המחזיקים בדרכונים אלה עדיין נדרשים לקבל ויזה אלקטרונית ולשלם את ה-IVL.

בשל הכללים החדשים, צפויים עיכובים בקבלת ויזה. על כן הרשויות בניו זילנד הודיעו כי במידה ואתם מתכננים לבלות את חג המולד במדינה, יש להגיש בקשה לאשרת תייר לא יאוחר מ-15 באוקטובר, ומי שמתכננים להגיע לשנה החדשה הירחיות צריכים לקבל את הבקשות שלהם עד ה-15 בנובמבר.