פריז שופעת אטרקציות ואתרים איקוניים שכולם מכירים. אבל מעבר למגדל אייפל, שער הניצחון ושאנז אליזה מסתתרת עיר אחרת, אותנטית וסקסית יותר, עם שכונות צבעוניות, שווקים מקומיים, רחובות נסתרים ופארקים סודיים שרק הפריזאים מכירים. צללנו אל מחוץ למסלולים המוּכרים וחזרנו עם כמה הצעות שוות למה עוד אפשר לראות ולעשות בעיר האורות. 

הפארק בשכונת בלוויל (צילום: Rafael Yaghobzadeh/Getty Images)
הפארק בשכונת בלוויל (צילום: Rafael Yaghobzadeh/Getty Images)

תוססת וצבעונית: שכונת בלוויל

שכונה צבעונית ומלאת חיים ברובע ה-20 המשמשת כור היתוך למהגרים מכל העולם. יש בה מסעדות סיניות אותנטיות, חנויות תבלינים הודיות ומאפיות מארצות המגרב, לצד חנויות וינטג' וחנויות אפריקאיות ססגוניות. קירות הבניינים מעוטרים ביצירות גרפיטי מרהיבות ואין יום שלא קורה בשכונה משהו-שוקי רחוב, פסטיבלים, תערוכות אלטרנטיביות וירידים אמנותיים. בלב בלוויל ממוקם פארק גדול ויפה, שמלבד מדשאות וגנים פורחים, מגרשי משחקים, ואזורים מוצלים בהם תוכלו להתענג על יין וגבינות מהפרומז'רי השכונתי, מציע נופים פנורמיים עוצרי נשימה של העיר.    

תעלת סן מרטן, פריז (צילום: THOMAS COEX/AFP via Getty Images)
תעלת סן מרטן, פריז (צילום: THOMAS COEX/AFP via Getty Images)

שופינג ובילויים בתעלת סן מרטן

פנינה קסומה ורומנטית בלב פריז, ששימשה בעבר להובלת מים ומזון והיום מככבת כאחד ממוקדי הבילוי הנחשקים בעיר עם סצנת אוכל וחיי לילה תוססת. מרבית אתרי הבילוי בתעלה מתרכזים ברובע ה-10 והרחובות שמסביב שזורים בחנויות בוטיק, בתי קפה la branché (טרנדי בצרפתית), ברים ומסעדות נהדרות. מה עושים? שייט רומנטי בתעלה יפגיש אתכם עם ארכיטקטורה סביבתית ייחודית ועם חיות הבר השוכנות בה. אפשר לטייל על גדותיה, לעצור לקפה או נשנוש טעים, וליהנות משופינג יוקרתי בבוטיקים השיקיים שמציעים בגדים, תכשיטים ואקססוריז אופנתיים.   

פארק מונטסורי, פריז (צילום: MAGALI COHEN/Hans Lucas/AFP via Getty Images)
פארק מונטסורי, פריז (צילום: MAGALI COHEN/Hans Lucas/AFP via Getty Images)

פסק זמן רגוע בפארק מונטסורי

אחד האוצרות החבויים המהנים ביותר בפריז. הפארק רחב הידיים ממוקם ברובע ה-14 ומציע מפלט רגוע מהמולת העיר. עם האגם הגדול, המדשאות המטופחות, פסלי האבן והברונזה המרשימים והעצים בני מאות השנים, אפשר להעביר כאן יום שלם של פעילויות, טיולי הליכה, רכיבה על אופניים ושייט בסירות פדלים. סמוך לפארק נמצאת כיכר מונטסורי - סמטה זעירה, מלאת קסם ואווירה עם בתים נמוכים, חצרות טבולות בצמחייה ירוקה, מרפסות תלויות וגגות רעפים אדומים, שנראים כאילו העתיקו אותם מהמאה הקודמת והדביקו בלב המטרופולין הסואן.   

View this post on Instagram

A post shared by Alex 🌊 (@alexikc)

החיים בוורוד: Rue Cremieux

רחוב קומפקטי וציורי ברובע ה-12 המכונה "פרובאנס הקטנה" של פריז. מקור השם Cremieux הוא בשמו של המדינאי הצרפתי-יהודי אדולף כְּרֶמְיֶה, שתרם רבות לפיתוח השכונה שנבנתה בתחילת המאה ה-20 עבור עובדי הרכבת. סימן ההיכר של הרחוב הם הבתים היפהפיים בצבעי פסטל עדינים עם החלונות הצרפתיים, הדלתות המעוטרות והאדניות הפורחות. קירות הבתים מעוטרים בגרפיטי צבעוני ויצירתי שתורמים לאווירה המיוחדת במקום, ויש בו כמה חנויות קטנות ומקסימות של בגדים, אביזרים ומזכרות. לוקיישן מושלם לצילומי רחוב וסלפי'ז לאינסטגרם. 

להרגיש כמו מקומיים: שוק הילדים האדומים

השוק העתיק ביותר בפריז, Marché des Enfants Rouge, הממוקם בצפון המארה ונקרא על שם בית יתומים סמוך שהחוסים בו לבשו תלבושת אחידה אדומה, הוא אחד הסודות הכי ידועים (ומפוספסים) בפריז. זה שוק פופולרי מאד בקרב המקומיים, עם דוכנים יפים ומסודרים בטוב טעם, שמציעים פירות וירקות, בשרים, דגים וגבינות מסורתיות. בנוסף, תמצאו בו מגוון עצום של דוכני אוכל מכל העולם ומסעדות שוק כמו Chez Alain Miam Miam החביבה במיוחד, שמגישה כריכים יצירתיים וטעימים להפליא, ודוכן מרוקאי אקזוטי שהאוכל מוגש בו בטאג'ינים צבעוניים.   

ליהי רון היא עיתונאית ועורכת, מחברת מדריכי יעדים ומובילה טיולי נשים ואוכל בארץ ובעולם.