כשהחום הנוראי תכף מאחורינו והחצבים כבר החלו לפרוח בחלקים שונים בארץ, יש באוויר תחושה שכדאי לנו לתכנן את עונת הטיולים הקרבה ובאה - בעיקר שעוד מעט נצא לחופשת החגים.

לאור הרגישות הביטחונית באזור הצפון, מצאנו מגוון יעדים ומקומות טיול באזור המרכז ובאזור הדרום, שכעת מתאימים לטיולים, מה שלא ניתן היה לומר עליהם במהלך חודשי הקיץ הלוהטים.

חלילה לא בגלל שהם לא אטרקטיביים, אך החום הכבד מקשה על הגעה אליהם בימים חמים. וכעת, כשקצת פחות חם, ניתן גם לטייל במסלולי טיול שהם גם ללא מקור מים.

מערת התאומים (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')
מערת התאומים (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')

מערת התאומים

בין הרי ירושלים לאזור השפלה מסתתר מסלול יפהפה הכולל גם מערה עם עטלפים. שם המסלול הוא מערת התאומים והוא כולל הליכה בערוץ נחל יבש, אך עם צמחייה סביב. יש לו בו מעקות ברזל שחוברו היטב לסלעים, כד להקל על ההליכה.
המסלול למערה קצר יחסית ואורך כ-35 דקות הליכה. מעבר למערה יש בו גם אטרקציה נוספת: "המגלשה הטבעית" – זהו סלע ענקי הניצב בשיפוע במסלול והוא ממש מזכיר מגלשה. ניתן לתת לילדים קרטון ולגלוש עליו.
המערה מיוחדת במינה ויש בה מספר מוערך של כ-2,500 עטלפים. כמו כן, יש בה מסלול הליכה, מעבר לציוץ עטלפים הנשמע היטב, יש במערה נטיפים כך שהחוויה כפולה ומכופלת.

איך מגיעים: בוויז "מערת התאומים" 
חשוב להצטייד בפנס. יש במקום מגרש חנייה.

אגמון פולג (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')
אגמון פולג (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')

אגמון פולג

המסלול השני מרהיב ביופיו וכולל מים בכל ימות השנה הוא נקרא אגמון פולג – המסלול הנפלא הזה נמצא באזור השרון. לא הרחק מנתניה. מדובר על אגמון שסביבו יש מסלול הליכה המקיף אותו באורך של כקילומטר, לאורך מסלול ההליכה יש מספר נקודות תצפית (מצפורים מעץ), הכוללים הסבר על בעלי הכנף הפוקדים את האגמון.
יש כאן צמחייה עשירה כגון :שיחי פטל ועוד לאורך גדות האגמון. לאורך המסלול הוצבו שלטים עם ציורי אנימציה מסופרים על זוג מטיילים זרובבל וחברתו. שכדי לקרוא את כל סיפור הרפתקאותיהם - צריך לעבור את כל המסלול.

איך מגיעים: בוויז  "אגמון פולג" הכניסה בחינם.

מלחת סדום (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')
מלחת סדום (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')

מצפור מלחת סדום

המסלול השלישי נמצא באזור הדרום והוא כולל פינת חמד מדהימה ביופייה. מדובר על "מצפור מלחת סדום". המצפור נמצא באזור הערבה הצפונית, בחלקו הדרומי של ים המלח. הוא הוקם על ידי מפעלי ים המלח, המקיימים פעולות חפירה בים המלח.
מה שהביא לעליית מפלס מי התהום על פני הקרקע, הם הפכו "את הלימון ללימונדה" - והמקום הוא פשוט שכיות חמדה, במקום עץ ענקי היוצר צל אפשר לעשות בו פיקניק והליכה קצרה תביא אתכם לתצפית קרובה אל הבריכות המחופות בצמחייה סביבם, אשר מזמנות אליהן בעלי כנף שונים.

המסלול קצר ביותר מהחנייה לנקודה. 
איך מגיעים: בוויז "מצפור מלחת סדום אגם הברבורים" 

ההמלצות ניתנו על ידי גיל אהרוני, בלוגר טיולים, בעל אתר הטיולים "בא לי לטייל" וקבוצת הפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". לעוד המלצות שוות של גיל היכנסו לאתר "בא לי לטייל" והצטרפו לקבוצה: "מטיילים מכייפים ומשתפים", עמוד האינסטגרם : baliletayel