באיחור קל אחרי שאר אירופה, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, מבין שלתושבים נמאס להיות מוקד לתיירים רעשנים ושיכורים, אשר במקרים רבים מדירים אותם ממוקדי הבילוי. 

יוון, העשירה באוצרות טבע והיסטוריה, מציעה לתיירים סיבות רבות לבקר. אבל נהירה בלתי נגמרת לכאורה בשנים האחרונות גרמה לכאבי ראש בכמה מהיעדים הפופולריים ביותר שלה. ולכן כעת, במדינה שבה תיירות היא האוויר של הכלכלה, מחליטים לאמץ מגמה אירופית של רגולציה תיירותית. 

השינויים ברגולציה כוללים העלאות של דמי העגינה לספינות שייט בחלק מהאיים הפופולריים ביותר במדינה, והגבלות על עצירה יומיות של ספינות שייט. הכל המטרה להפחית את העומס שתעשיית החופשות מטילה על קהילות ומהדהד דחיפה נגד תיירות יתר במספר יעדים גדולים באירופה.

למעשה, יוון מתכננת להטיל מס של 20 אירו על מבקרי ספינות שייט באיים סנטוריני ומיקונוס במהלך שיא עונת הקיץ, במטרה למנוע תיירות יתר. אמנם יוון מסתמכת על ענף התיירות, אבל אין כל ספק שכמה מהיעדים הפופולריים ביותר שלה, כולל סנטוריני הקטן והפסטורלי, מסתכנים בהרס תיירות המונית.

סנטוריני (צילום: אינגאימג')
סנטוריני (צילום: אינגאימג')

במהלך מסיבת עיתונאים יום לאחר שהודיע על המדיניות החדש לשנת 2025, מיצוטקיס הבהיר שתיירות מוגזמת היא בעיה רק ​​ביעדים בודדים. "ליוון אין בעיית תיירות יתר מבנית... לחלק מהיעדים שלה יש בעיה משמעותית במהלך שבועות או חודשים מסוימים בשנה, איתה אנחנו צריכים להתמודד", אמר.

חשוב לציין, הכנסות התיירות היוונית עמדו על כ-20 מיליארד יורו בשנת 2023 על רקע כמעט 31 מיליון כניסות תיירים. 

הצעדים של ראש הממשלה מגיעים לאחר שבשבועות האחרונים קראו מפגינים בסנטוריני לבלום את התיירות. בתוכנית של מיצוטקיס, חלק מההכנסות ממס שיט שיוט יוחזרו לקהילות המקומיות כדי שיושקעו בתשתיות.

הממשלה גם מתכננת להסדיר את מספר ספינות השייט המגיעות בו-זמנית ליעדים מסוימים, בעוד שחייבים להטיל כללים להגנה על הסביבה ולהתמודד עם מחסור במים גם על האיים, אמר.

בהמשך, ביוון מתכננים להעלות את המס על שכירות לטווח קצר ולאסור רישיונות חדשים להשכרות לתיירים במרכז אתונה.