כשמתכננים טיול משפחתי בטבע, לא פעם עולה הצורך לשלב אטרקציות בתוך החוויה כדי להעמיק את עוצמתה ולהפוך אותה למעניינת, מאתגרת והכי חשוב מגבשת.

כולנו תקועים בתוך השגרה השוחקת - ההורים בפקקים ועבודה מרובת שעות והילדים בלימודים אינטנסיביים - ואז פתאום מגלים שאין לנו כמעט זמן איכות משפחתי. תקופת החגים הקרבה היא זמן מצוין לחזק את הקשר, לעשות פעילויות משותפות ופשוט ליהנות. כדי שלא תשברו את הראש לאן ללכת ומה לעשות, מצאתי לכם כמה המלצות מהנות לכל המשפה.

נחל הקיבוצים (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')
נחל הקיבוצים (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')

נחל הקיבוצים

נתחיל באזור יפהפה, הנחשב לאחד היפים בישראל, מדובר על עמק המעיינות. האזור מציע עולם שלם של טבע ומעיינות אינספור. אחד מהם הוא נחל הקיבוצים. הנחל חוצה את כל אזור פארק עמק המעיינות עם טמפרטורת מים קבועה כל ימות השנה. ההליכה לאורך הנחל קלה ובטוחה, מה שמבטיח לכם ולילדיכם הנאה צרופה.
המסלול בנחל הקיבוצים הוא "מסלול רטוב", מה שאומר שהולכים בתוך מים כל המשפחה יחדיו – נהנים מהמים, מהסביבה היפה של הנחל (צמחייה וטבע). וגם נהנים זה מחברתו של זה, בחוויה נטולת טאבלטים ומכשירי טלפון – נטו זמן איכות מרגיע בטבע.
המסלול אינו ארוך מאוד, מה גם שיש שבילים לכל אורך הנחל, בהם תוכלו לצאת ולחזור חזרה לתחילת המסלול. לקראת סוף המסלול יש אטרקציה פנטסטית לילדים - צינור עבה דרכו גולשים הילדים, ממש כמו בפארק מים לחלקו השני של הנחל, (המופרד ע"י גשר אבן).
אפשר לשלב את מסלול ההליכה במים עם כמה אטרקציות כמו: נהיגה ברכב חשמלי (אותו ניתן לשכור בכניסה לפארק) ואז למעשה אפשר לנסוע לאורך כל המעיינות אשר בפארק בקלות רבה. לעצור בכל פינת חמד ולהנות מיופי המעיינות, לשכשך רגליים ולהמשיך.
אופציה נוספת היא רכיבה על אופניים בתוך שטח הפארק.
איך מגיעים: כתבו בוויז "פארק עמק המעיינות"
הכניסה לשטח הפארק בחינם. השכרת רכב גולף כרוכה בתשלום.

סיור רכיבה על סוסים (צילום: מיטל שרעבי)
סיור רכיבה על סוסים (צילום: מיטל שרעבי)

רכיבת סוסים בחוף דור

אטרקציה נוספת המומלצת בחום היא שילוב של טיול סוסים לאורך מישור החוף הצפוני , למשל באזור חוף דור היפהפה אפשר להתרחץ בחוף דור ולשלב לקראת שקיעה, טיול סוסים לאורך קו החוף כל בני המשפחה. כך שילבתם גם הנאה מרחיצה בים, שבעונה זו של השנה נמצא במיטבו עם טמפרטורת המים נוחה וגם אין שמש יוקדת, וגם נהניתם מאטרקציה משפחתית רוויות תנועה וחווית.
איך מגיעים: בוויז "חוף דור".

ההמלצות ניתנו על ידי גיל אהרוני, בלוגר טיולים, בעל אתר הטיולים "בא לי לטייל" וקבוצת הפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". לעוד המלצות שוות של גיל היכנסו לאתר "בא לי לטייל" והצטרפו לקבוצה: "מטיילים מכייפים ומשתפים", עמוד האינסטגרם: baliletayel