גן העיר בתל אביב התמלא בניחוחות תאילנדיים ביום שישי האחרון, כאשר כ-200 אורחים מכובדים התכנסו לחגוג 70 שנה של יחסים דיפלומטיים בין תאילנד וישראל. האירוע, שנערך ב-13 בספטמבר 2024, היה יוזמה משותפת של שגרירות תאילנד בישראל ומשרד התיירות התאילנדי, והביא לידי ביטוי את עומק הקשרים בין שתי המדינות.

האווירה החגיגית הורגשה מיד עם הכניסה לאירוע. אורחים מתחומי התיירות, התעופה, העסקים והתרבות נהנו מחוויה תאילנדית אותנטית. השגרירה היוצאת, הגב' פנבהה צ'נדראמיה, הפגינה את כישוריה הקולינריים בסדנת בישול תאילנדי, בעוד שטעימות של בירות תאילנדיות משובחות הוסיפו לאווירה החגיגית. צלילי מוזיקה תאילנדית מסורתית מילאו את האוויר, ועמדות מסאז' תאילנדי הציעו לאורחים רגע של רוגע ושלווה.

רגע השיא של הערב היה ההכרזה על תוכנית חילופי התרבות החדשה. שלושה מובילי תרבות ישראלים - מוטי רייף בתחום האופנה, ליאור תבורי בתחום המחול, ותומר מייזנר בתחום המוזיקה - נבחרו להשתתף בפרויקט ייחודי. הם יטוסו לתאילנד כדי לפגוש את עמיתיהם המקומיים ולפתח מיזמי תרבות משותפים, צעד שמבטיח להעמיק את הקשרים התרבותיים בין שתי המדינות.

פנבה צ'נדרמיה, טעמים ומסורת (צילום: אסף לב)
פנבה צ'נדרמיה, טעמים ומסורת (צילום: אסף לב)

האירוע שימש גם כהזדמנות להוקיר את פועלה של שגרירת תאילנד היוצאת, הגב' פנבהה צ'נדראמיה. בתום חמש שנות כהונה - הקדנציה הארוכה ביותר של שגריר תאילנדי בישראל - זכתה צ'נדראמיה לשבחים על התמודדותה עם אתגרים משמעותיים, כולל משבר הקורונה והמלחמה בעזה. נציגי הקהילה העסקית והדיפלומטית העניקו לה מתנות סמליות, כולל חמסה מהודרת וצלחת עם הכיתוב "עת לאהוב", כאות הוקרה על תרומתה ליחסים בין המדינות.

בין האורחים המכובדים נראו בועז וקסמן, בעלי אופיר טורס, גיא טלר, מנהל טל תעופה בישראל, ודב קלמן מחברת טרה נובה. נוכחותם של שגרירי ויאטנם והפיליפינים הדגישה את חשיבות האירוע בזירה הדיפלומטית האזורית.

לקראת סיום הערב, הפתיע משרד התיירות של תאילנד בהכרזה מרגשת: "מועדון הסוואדי קלאב מתכוון להקים ליין אירועים קבוע של אירועים בסגנון תאילנד בתל אביב". הודעה זו התקבלה בהתלהבות רבה, ומבטיחה המשך העמקת הקשרים התרבותיים והתיירותיים בין שתי המדינות.

אירוע זה לא רק ציין 70 שנות יחסים דיפלומטיים, אלא גם סימן את תחילתו של פרק חדש ומרגש ביחסי תאילנד-ישראל. עם הבטחה לשיתופי פעולה תרבותיים, קולינריים ותיירותיים עתידיים, נראה כי הקשר בין שתי המדינות עומד להתהדק עוד יותר בשנים הקרובות.