מה יותר רומנטי מלטייל בשבילי יער מוזהב, להתכרבל ליד אח בוערת ולהתענג על מטעמים מקומיים? הסתיו הוא עונה של שינויים וצבעים מרהיבים, שמרחיבים את הלב וקוראים לצאת להרפתקאות חדשות. בין אם אתם חולמים על טיול עירוני או חופשה בטבע, גלו את היעדים המקסימים שאספנו עבורכם לחופשה זוגית בסתיו והציתו מחדש את הניצוץ ביניכם.         

איי שטלנד, סקוטלנד - נופים עוצרי נשימה ותרבות עשירה 

איי שטלנד הם ארכיפלג מרהיב ביופיו בצפון סקוטלנד, והסתיו הוא ללא ספק העונה היפה ביותר לטייל בהם. האיים ידועים בנופים הדרמטיים שלהם, בחופים הסלעיים, בטירות העתיקות המזדקרות מבין המצוקים ובכפרים קטנים המשמרים תרבות עם טאץ' סקנדינבי ייחודי.          
מה אפשר לעשות: לטייל באי Lerwick, שמציע הצצה מרתקת להווי החיים המקומי ולמסורת מוזיקלית עתיקת יומיןץ לבקר בטירות המרשימות של האי הזעיר Noss או לצאת לשייט רומנטי באגם לוך נס, ולחתום את היום עם בירה צוננת וערימת נקניקיות עסיסיות בפאב סקוטי שמח.   

חצי האי פיליון (צילום: שאטרסטוק)
חצי האי פיליון (צילום: שאטרסטוק)

חצי האי פיליון, יוון - בריחה רומנטית מושלמת

פנינה יוונית אמיתית, שוכן בצד המזרחי של מרכז יוון במחוזThessaly . האזור מציע שילוב ייחודי של נופים הרריים עוצרי נשימה, יערות סבוכים, חופים מדהימים ומטבח מקומי עשיר. אחרי קיץ עמוס בתיירים, חצי האי פיליון הוא יעד מושלם לחופשת סתיו רומנטית באווירה יוונית אותנטית. 
מה אפשר לעשות: לשוטט בעיר הנמל וולוס, בכיכר המרכזית, בשוק התוסס ובמדרחוב האלגנטי. לטייל בקלדרימי, דרכי חמורים עתיקות מרוצפות אבן המחברות בין הכפרים ההרריים, לבקר ביקב משפחתי קטן, ולהתענג על מוסקה בשרנית והמשקה הפיליוני הממכר ציפורו בטברנה מקומית.        

ליסבון, פורטוגל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ליסבון, פורטוגל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

פורטוגל - קסם אירופאי שובה לב

מזג האוויר הנעים, הערים השוקקות, הנופים המרהיבים והאווירה הנונשלנטית הופכים את פורטוגל לאחד היעדים השווים ביותר בסתיו. בין ליסבון התוססת לפורטו השיקית מתקיים עולם של כפרים עתיקים הנטועים בין גבעות ירוקות, ארמונות פאר ואינספור אפשרויות לבילויים והנאות.    
מה אפשר לעשות: לטייל ברחובות הציוריים של שכונת אלפאמה בליסבון, לטפס למצודת סן ג'ורג' ולהשקיף על העיר. לקפוץ לביקור מלכותי בארמונות של סינטרה, ולא להתעצל לתפוס רכבת לפורטו (כשלוש שעות מליסבון), לטייל בסמטאות העיר העתיקה ולצאת לשייט רומנטי על נהר הדואורו. 

מבט על העיר סורנטו, אמלפי באיטליה (צילום: אינגאימג')
מבט על העיר סורנטו, אמלפי באיטליה (צילום: אינגאימג')

איטליה - עיירות שלוות ושווקים תוססים       

איטליה בסתיו היא כמו ציור חושני בצבעי אדום, כתום וזהב. העלים נושרים, האוויר קריר ונעים והטבע נעטף בזוהר רך וענוג. זה הזמן לברוח מהשגרה ולטייל בין כרמים אינסופיים, לטעום גבינות מקומיות בשוק איכרים מקסים, לחגוג את עונת הבציר וליהנות מהנופים המשגעים של הדרום.   
מה אפשר לעשות: לנסוע לאורך רצועת החוף באמלפי, לטייל בעיירות הציוריות סורנטו וסלרנו ולנצל את קרני השמש האחרונות לבילוי בחוף. אם אתם בעניין של חופשה עירונית, טיול בסמטאות העתיקות של ונציה, שייט בגונדולה וארוחת ערב רומנטית בטרטוריה מקומית יסגרו לכם את הפינה.   

רחובות טוקיו (צילום: רויטרס)
רחובות טוקיו (צילום: רויטרס)

יפן - שלכת צבעונית וטבע הרמוני    

יפן בסתיו היא חוויה רומנטית כובשת שאין כדוגמתה. הגנים היפניים המסורתיים, המקדשים הבודהיסטים והטבע האינסופי, נצבעים בשלכת זהובה שמשווה להם מראה קסום במיוחד. תוסיפו לזה את התרבות העשירה, האוכל הנפלא והאווירה האקזוטית והרי לכם חופשה זוגית חלומית.
מה אפשר לעשות: לבקר בגנים ובמקדשים המרשימים של טוקיו, בשכונות שינג'וקו ואודייבה התוססות וברובע גינזה האופנתי. לטייל ביער המיסטי בוּקן ובאי הצפוני הוקאידו, שמציע נופים הרריים דרמטיים, עמקים ירוקים ואגמים צלולים, וכמובן להשתתף בטקס תה יפני מסורתי. 

טקס תה יפני (צילום: שאטרסטוק)
טקס תה יפני (צילום: שאטרסטוק)

איסלנד - קרחונים קפואים ומעיינות מבעבעים  

אם אתם חובבי טבע וטיולים, שילוב של שלכת צבעונית, קרחונים לבנים והרי געש שחורים הוא בול בשבילכם. איסלנד היא אחד המקומות המסעירים בעולם לחופשה רומנטית עם שפע של פעילויות זוגיות, טיולים בנופים וולקניים, בילוי במעיינות חמים מבעבעים וצפייה בזוהר הצפוני. 
מה אפשר לעשות: לטייל בפארק הלאומי ת'ינגווליר, בקניון המרשים העובר בין צוקים של לוחות טקטוניים, במפל השוצף הנשפך אליו ובאגם הגדול ביותר באיסלנד. לצאת לשייט קרחונים בלגונת יוקולסארלון, להשתכשך במרחצאות הגיאותרמיים ולהתפנק בספא היוקרתי של הלגונה הכחולה. 

מפל בפארק הלאומי ת'ינגווליר, איסלנד (צילום: אינגאימג')
מפל בפארק הלאומי ת'ינגווליר, איסלנד (צילום: אינגאימג')

ארה"ב -  סתיו רומנטי ברחובות ניו יורק    

לא חייבים להרחיק עד אזור ניו אינגלנד הידוע בשלכת היפהפייה שלו, כדי ליהנות מהצבעוניות המיוחדת ומאווירה סתווית רומנטית. ניו יורק בסתיו היא כמו סיפור אהבה: תוססת, מרגשת ומלאת הפתעות. האוויר מתקרר, האור הקייצי משנה את צבעו לזהוב רך והעיר מקבלת מראה חם ונעים. 
מה אפשר לעשות: לטייל בסנטרל פארק המתעורר לחיים חדשים עם צבעי שלכת חושניים ושמש נעימה. תוכלו לצעוד בשדרה החמישית, לחצות במידטאון לטיימס סקוור, לקפוץ לסיבוב בווילג', ואם אתם כבר בסביבה - אל תוותרו על סלייס אייקוני ב-Joe's Pizza ועל חנויות המעצבים בסוהו.  

סנטרל פארק בסתיו (צילום: אינגאימג')
סנטרל פארק בסתיו (צילום: אינגאימג')

קרואטיה - רומנטיקה נוסח הבלקן   

המדינה הבלקנית הקטנה מציעה שילוב ממגנט של נופים הרריים, עמקים ירוקים ונהרות גדולים עם ערים מודרניות, אוכל משובח ואווירה אינטימית. הסתיו בקרואטיה הוא כמו תמונה מתוך גלוית נוף ישנה: רומנטי, רגוע ומלא געגוע לאהבה פשוטה, כמו פעם. בדיוק מה שתרגישו כשתטיילו בה.
מה אפשר לעשות: לטייל בדוברובניק, פנינת הים האדריאטי, בין חומות העיר, המגדלים, הארמונות והכנסיות הגותיות. לצאת לשייט רומנטי בין האיים - קולוצ'פ, עתיר הכרמים והפרדסים, לופוד, אי קטן עם אוסף של כנסיות וקפלות עתיקות, והאי שיפאן, עם המפרצונים המבודדים מהיפים בעולם.

לופוד, קוראטיה (צילום: שאטרסטוק)
לופוד, קוראטיה (צילום: שאטרסטוק)

שבדיה - שיק מודרני ומסורת ויקינגית עתיקה       

שבדיה רומנטית בכל ימות השנה, אבל בסתיו יותר. המדינה הסקנדינבית היפה משלבת בשיק נונשלאנטי בין תרבות, עיצוב וסגנון חיים מודרני למסורת ויקינגית עתיקה. עם עיר בירה מגניבה, סצנה קולינרית מפותחת, ערים ויקינגיות קסומות וטבע פראי, אי אפשר שלא להתאהב בה.
מה אפשר לעשות: לטייל בסמטאות הרובע העתיק גמלה סטאן בשטוקהולם, לעצור לקפה וקנלבולר (מאפה שמרים ממכר) בכיכר סרגל, ולטפס לתצפית עוצרת נשימה ממצוק סודרמלם. מחוץ לעיר תוכלו לבקר בעיירה הוויקינגית סיגטונה, שבתי העץ שלה צבועים בצבעי פסטל רכים. 

גמלה סטאן בשטוקהולם (צילום: אינגאימג')
גמלה סטאן בשטוקהולם (צילום: אינגאימג')

תאילנד - חופים טרופיים וקוקטיילים מפנקים

עם מזג האוויר הנעים, הנופים המרהיבים, האוכל הטעים והתרבות העשירה, תאילנד בסתיו היא יעד מושלם לגט אווי רומנטי. בין אם תבחרו בחופשת בטן גב עתירת קוקטיילים באיים, טיול זוגי ביערות הגשם, תצפינו לאזור צ'יאנג מאי או תשלבו בין כל האפשרויות, הנאה מובטחת.    
מה אפשר לעשות: להתחיל בצפון בצ'יאנג מאי, שמציעה שילוב ייחודי בין מסורת למודרניות, מקדשים יפים ושווקים צבעוניים. להמשיך לטיול ג'יפים בג'ונגל הטרופי, אומגות בצמרות העצים וראפטינג בנהרות שוצפים, ולהירגע עם דרינק ומסאג' מפנק בחופים הלבנים של האי קופיפי. 

ליהי רון היא עיתונאית ועורכת, מחברת מדריכי יעדים ומובילה טיולי נשים ואוכל בארץ ובעולם.