לקראת חגי תשרי, אתר Weekend מקבוצת zap בחן את נתוני הביקוש לצימרים לקראת ראש השנה. מהנתונים באתר, שעלולים כמובן להשתנות על רקע המציאות הביטחונית, נראה שיש מקום לאופטימיות זהירה והתאוששות בענף התיירות פנים מחוץ לאזורי מלחמה. 

בשלושת השבועות לקראת החג ניכרת עלייה משמעותית בביקוש לצימרים בדגש על אזורי מחוז חיפה, הנגב, ים המלח והערבה, בהשוואה לתקופה הזהה אשתקד. ניכר כי הביקושים באזורים אלו במהלך אוגוסט 2024, בהשוואה לאוגוסט 2023 מצביעים על התאוששות הענף למרות המלחמה.

אלון בן-יעקב (צילום: יח''צ)
אלון בן-יעקב (צילום: יח''צ)

מנתוני האתר ניכר גידול של 25% בחיפושים אחר צימרים בדרום. באזור אילת, הערבה, הנגב וים המלח ניתן לראות גידול של כמעט 50% יותר. בנוסף, נראית מגמת גידול של 40% לצימרים ודירות נופש בירושלים וסביבותיה וכן עלייה של 50% לצימרים במרכז זאת, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

אלון בן-יעקב, מנכ"ל Weekend, מעריך לנוכח הנתונים: "המצב הביטחוני צמצם משמעותית את מפת הצימרים בישראל, במיוחד בצפון. כתוצאה מכך, אנו רואים גידול מובהק של ביקושים ביתר האזורים בארץ. זה משקף את היכולת של הישראלים להסתגל - הביקוש לנופש לא נעלם, אלא מצא יעדים חדשים. למרות האתגרים, הישראלים עדיין מחפשים הזדמנויות לצאת ולהתרענן. זה מראה שהצורך בהפוגה קצרה והתרעננות נשאר חזק".