עוד רגע אנחנו סוגרים שנה למלחמה וענף התעופה הישראלי עדיין מתמודד עם אתגרים משמעותיים. לקראת עונת החגים, ובעקבות המתיחות האחרונה בצפון הארץ, חברות תעופה זרות רבות ממשיכות לצמצם את פעילותן בישראל ואף לבטל על הודעה חדשה את הקווים, מה שמוביל לעלייה חדה במחירי הטיסות בחברות הישראליות.

מחסור במושבים מוביל לזינוק במחירים

נתונים שאפשר לראות במנועי חיפוש טיסות מצביעים על כך שמחירי הטיסות לחגים הגיעו לשיאים חדשים. כרטיס טיסה לניו יורק בתקופת החגים עשוי להגיע ליותר מ-7,000 דולר במחלקת עסקים, כאשר גם מחירי הטיסות במחלקת תיירים עלו משמעותית וכמעט בלתי אפשרי למצוא מושבים פנויים.

הסיבה העיקרית לעלייה החדה במחירים היא המחסור במושבים זמינים. הביקוש לטיסות בתקופת החגים תמיד גבוה, אך השנה המצב קיצוני במיוחד בשל העדרן של חברות זרות.

קבינה במטוס טיסה (צילום: אינגאימג')
קבינה במטוס טיסה (צילום: אינגאימג')

במקביל לנטישת החברות הזרות, בהן דלתא, יונייטד, לופטהנזה ובריטיש איירווייס, הנוסע הישראלי נאלץ להסתמך רק על טיסות של חברות ישראליות. תופעה זו נובעת מהרצון של נוסעים ישראלים להבטיח את קיום הטיסה שלהם בתקופה של אי-ודאות.

כתוצאה מכך, חברות כמו אלעל, ישראייר וארקיע מדווחות על ביקושים חסרי תקדים, עם תפוסה כמעט מלאה בטיסות רבות לתקופת החגים הקרובה. מצב זה יוצר לחץ אדיר על החברות המקומיות, אשר נאלצות להתמודד עם ביקוש גבוה במיוחד ומספר מוגבל של מטוסים וצוותים.

מלחמת המושבים: הוויכוח הסוער שהוביל לאיסור טיסה
האם ישראלים יזדקקו לאישור כניסה לתאילנד? זאת התשובה

עצות לנוסעים

לאור המצב הנוכחי, מומחי תעופה ממליצים למי שעדיין מתכנן טיסה בתקופת החגים:
להזמין כמה שיותר מוקדם - המחירים צפויים רק לעלות ככל שמתקרב מועד הטיסה.
לשקול תאריכים חלופיים - לעיתים שינוי של יום או יומיים יכול להוביל לחיסכון משמעותי.
להתעדכן בפוליסות הביטול - חשוב להבין את תנאי הביטול והשינוי של הכרטיס במקרה של שינויים בלתי צפויים.