פחות משבועיים לאחר הביקור ההרסני של הוריקן הלן על חלקים מפלורידה, טנסי, ג'ורג'יה, דרום קרוליינה וצפון קרוליינה, מגיע תורו של הוריקן מילטון. ההוריקן שצפוי להתעצם במהלך היום, גורם לשיבושים עבור המקומיים והתיירים, כשהסופה מכוונת אל החוף המערבי של פלורידה.

מרכז ההוריקנים הלאומי של ארה"ב העריך שהסופה צפויה לפגוע בסמוך לטמפה ביי, ביתם של יותר מ-3 מיליון בני אדם. עם רוחות של 155 קמ"ש, מילטון הורד מקטגוריה 5 להוריקן בקטגוריה 4. בעוד שצפויות תנודות בעוצמה, מילטון צפוי להישאר סופת הוריקן מסוכנת ביותר שעוברת בפלורידה, לפי מרכז ההוריקנים. זה אומר שיתרחש נזק קטסטרופלי, כולל הפסקות חשמל שצפויות להימשך ימים.

נכון לשעות הבוקר, עין הסופה הייתה 105 ק"מ צפונית-צפון מזרחית לפרוגרסו, נמל מקסיקני ליד בירת מדינת יוקטן מרידה, ו-840 ק"מ דרומית-מערבית לטמפה, נע מזרחה במהירות של 15 קמ"ש לשעה. ההוריקן ההרסני צפוי לרדת מדרגה 4 לדרגה 3 רק מחר (רביעי) בלילה או יום חמישי מוקדם בבוקר.

כחלק מהכנה לבאות, צווי פינוי הוצאו כבר במחוזות לאורך החוף המערבי של פלורידה, כולל בשרלוט, הדר, הילסבורו, לי, מנטי ופאסקו. כמו כן, מהבוקר, מספר שדות תעופה הכריזו על סגירה זמנית. כמו כן, כל פארקי השעשועים הגדולים אמרו שהם עוקבים מקרוב אחר הוריקן מילטון ויעדכנו את תוכניות הסגירה שלהם לפי הצורך.

אתמול, ה-7 באוקטובר, דיסני פרסמה עדכון הוריקן על עדכוני מזג האוויר ודף המידע של דיסני וורלד: "אנו עוקבים מקרוב אחר נתיב הסופה החזויה, ובטיחות האורחים וחברי השחקנים שלנו נותרה בראש סדר העדיפויות שלנו. אתר הנופש וולט דיסני וורלד פועל כרגע בתנאים רגילים וימשיך להיות (פתוח) ביום שלישי, 8 באוקטובר. במבט קדימה, אנו מבצעים התאמות על סמך תחזית מזג האוויר העדכנית וכמה אזורים עם סביבות ייחודיות". היום, החברה כבר פרסמה שהיא עוצרת את מכירת הכרטיסים לאתריה.

עצירת כל הטיסות

כחלק מהערכות, נמל התעופה הבינלאומי של טמפה ישבית את הפעילות החל מ-9 בבוקר ביום שלישי ויישאר סגור לציבור "עד שיוכל להעריך כל נזק לאחר הסופה", אמרו גורמים בשדה התעופה.

נמל התעופה הבינלאומי סנט פיט-קלירווטר, ממש מחוץ לטמפה, ייסגר בשעה 12:30. ביום שלישי, לאחר יציאת הטיסה האחרונה שלו, ולהישאר סגורים בימי רביעי וחמישי.

נמל התעופה הבינלאומי סרסוטה ברדנטון בסרסוטה ייסגר בשעה 16:00. יום שלישי וייפתח מחדש "ברגע בטוח לעשות זאת", צייצו פקידי שדה התעופה בטוויטר.

הפעילות המסחרית תיעצר בנמל התעופה האקזקיוטיב של אורלנדו החל מהשעה 22:00. ביום שלישי ובשדה התעופה הבינלאומי של אורלנדו החל בשעה 8 בבוקר ביום רביעי, אמרו גורמים בשדה התעופה. שניהם ייפתחו מחדש ברגע שזה יהיה בטוח.

שינויים בשירותי הרכבות

אמטרק הודיעה כי תפעיל לוח זמנים שונה בשל מילטון. בין השינויים, הרכבות בנתיב Silver Service שלה יסתיימו בג'קסונוויל בימים שני עד חמישי, ולא ימשיכו דרומה לתחנות כולל אורלנדו, טמפה ומיאמי. רכבות נבחרות במסלול Silver Service שלה יגיעו גם בג'קסונוויל מיום שלישי עד שישי.

שירות הרכבות האוטומטיות של החברה, הפועל בין אזור וושינגטון די.סי. ואורלנדו, מבוטל בימים שלישי עד חמישי.

ברייטליין, הרכבת המהירה של פלורידה, מתאימה גם כמה מהנסיעות המתוכננות שלה עקב מילטון, כולל הפסקת הפעילות ביום רביעי וחמישי בין ווסט פאלם ביץ' לאורלנדו.

"נחדש את הפעילות המלאה לאחר הערכה של תנאי המסילה לאחר שהסערה תחלוף", אמר שירות הרכבות בעדכון ב-X תוך שהוא מייעץ לנוסעים עם הזמנות להתייחס למייל שלהם לקבלת עדכונים.