שתי נוסעות האשימו דייל של חברת Spirit Airlines בסקסיזם לאחר שלטענתן הוציא אותן מהמטוס בגלל בחירת הלבוש שלהן, כפי שנראה בסרטון ויראלי באינסטגרם.

"זה פשוט משפיל להיות מלוות החוצה ולהתייחס אלינו כמו לפושעות רק בגלל שלבשנו חולצות בטן," אמרה אחת הנוסעות, בשם טארה, ל"דיילי מייל"  תוך שהיא מפרטת את מה שהיא מכנה "מעצר החולצה".

היא וחברתה תרזה טסו מלוס אנג'לס לניו אורלינס כדי לחגוג את יום ההולדת של טארה כשאיש הצוות בחר בהן. לפי הדיווח, השתיים עלו למטוס עם מכנסיים וסוודרים, אך הסירו אותם כדי להתקרר, מה שגרם לדייל הנ"ל לנזוף בהן על בחירת הלבוש שלהן למסלול.

"הוטרדנו על ידי דייל גבר שאמר לנו 'להתכסות' כי לבשנו חולצות בטן," כתבה תרזה. לפי הדיווח, הדברים התלהטו לאחר שטארה שאלה את הדייל הנ"ל איזו מדיניות הן הפרו.

סרטון של הוויכוח מראה את הדיילים אומרים לשתיים לכבות את המצלמה בזמן שהן מוחות על היחס. "אין שום דבר שאומר שאסור ללבוש חולצת בטן," ממלמלת אחת מהשתיים בסרטון. "אחי, פשוט תירגע". "מה הבעיה, אני לא מבינה," אומרת השנייה.

בשלב מסוים, נוסע אחר התערב ואמר: "עסק לא יכול להתייחס לבני אדם בצורה כזו". תרזה כתבה בכיתוב ש"כל שאר הנוסעים (כולל צוות הטיסה) הסכימו שאין שום דבר לא בסדר במה שלבשנו ושחולצות בטן לא נוגדות את קוד הלבוש שלהם".

גם ששאר הנוסעים ננזפו

עם זאת, הן טענו שאנשי צוות נזפו בנוסעים שניסו להגן עליהן. בסופו של דבר, המצב הסלים עד לנקודה שבה הנוסעות הורדו מהמטוס ללא החזר כספי.

"הוא המשיך להתייחס אלינו בצורה גרועה ולא נתן לנו שום הסבר מדוע הוא רצה להוציא אותנו," כתבה תרזה. "נוסעים אחרים הצטרפו וניסו להגן עלינו, אבל בסופו של דבר מפקחת שיקרה לנו ואמרה שאו שנעזוב את הטיסה או שהיא תביא את המשטרה. היא אמרה לנו שהיא תזמין לנו טיסה מחדש ואז ברגע שיצאנו מהמטוס היא אמרה שאין טיסות וגם סירבה להחזר כספי".

כתוצאה מכך, הנוסעות נאלצו לשלם 1,000 דולר כדי להזמין טיסה חדשה בחברת תעופה אחרת.

"זה שירות מזעזע, שבשנת 2024 אנחנו מורדות ממטוס בגלל דייל גבר אחד שלא אהב את החולצות שלנו", זעמה תרזה. "כל מי שעבד בשדה התעופה הסכים שזו הייתה פעולה של דעה קדומה, אפליה ומיזוגניה ושעלינו לנקוט בצעדים משפטיים. דיברנו עם המשטרה שאמרה אותו הדבר".

טארה ותרזה פנו מאז לחברת התעופה ונציג של ספיריט אמר להן כי הן לא הפרו את תקני הלבוש.