יש לנו מסורת שאנחנו משתדלים להקפיד עליה לפני ההתעופפות הקבועה שלנו בראש השנה לחו"ל: מיני-חופשה קצרה בארץ, רצוי ליד הים, עם אוכל טוב ואווירת צ'יל אאוט רגועה שישכיחו מאיתנו, במיוחד השנה, את כל הצרות של השנה האחרונה. ההתלבטות הפעם היתה קצרה, החלטנו להישאר בתל אביב. עם כל הכבוד לירושלים וחיפה, איזה עוד עיר בארץ מספקת את החופשה האורבנית האולטימטיבית ממש כמו באמסטרדם וברלין בלי להחתים דרכון.

קרלטון על הים: נוף מרהיב ויוקרה מפנקת

הגענו למלון קרלטון השוכן בכיכר אתרים המיתולוגית על חוף הים בשעת צהריים חמה, ואיך שנכנסנו ללובי הקריר של המלון הרגשנו שנושרים מאיתנו קילוגרמים של מתח ומועקה והחיים שאנחנו מכירים נשארים מאחור. הלובי נעים ומזמין, מעוצב בשיק אלגנטי עם ספות ישיבה נוחות, בר עשיר ותאורה רכה, שמשרים תחושה ביתית. עוד לפני שעשינו צ'ק אין, שהיה מהיר ואדיב, הוגש לנו קוקטייל וול-קאם אלכוהולי ושוקולדים מדוגמים בעבודת יד, כך שעד שהגענו לחדרנו בקומה ה-13 כבר היינו מבוּסמים קלות. כמו שאנחנו אוהבים.

קרלטון, חדר רויאל אקזקיוטיב עם נוף לים (צילום: איה בן עזרי)

החדר שקיבלנו היה גדול ומרווח. העיצוב משלב קלאסיקה אירופאית (כמו במלון האהוב עלינו בווינה) עם טאץ' מודרני וטכנולוגיות מתקדמות, המיטה ענקית ונוחה בטירוף וכל האנסמבל המתוקתק הזה משדר יוקרה שקטה ואינטימית. עוד הפתעה ציפתה לנו כשיצאנו למרפסת הצמודה, והתגלה לנו נוף עוצר נשימה של חופי תל אביב, מרינת גורדון והים במשחק גוונים של כחול, מנוקד בגולשי גלים וסירות מפרש קטנות. אז פתחנו בקבוק יין, הרמנו לחיים ויצאנו לתור את הבית החדש שלנו, ליומיים הקרובים.

כאילו שלא הספיק לנו הנוף המשגע מהחדר, תמונת הנוף שקיבלה את פנינו בקומת הגג שבה נמצאים הבריכה וג'קוזי שעוד נחזור אליהם בשקיעה, היתה פשוט מהפנטת. 360 מעלות של תל אביב במלוא תפארתה. אין מראה כזה בעולם כולו. משם המשכנו ללאונג', טרקלין העסקים האקזקיוטיבי הממוקם בקומה ה-14 שמציע מעטפת מושלמת לאנשי עסקים, ולמתחם הספא המפואר שבו התמסרנו לעיסוי מפנק ומעורר חושים. חתמנו את הסיור עם דרינק ונשנוש טעים בלאונג', קפצנו לבריכה לצפות מהמים בשקיעה המרהיבה וחזרנו לחדר להתכונן לארוחת ערב.

פליים, כרישה צלויה בגחלים (צילום: ליהי רון)

פליים: חוויה קולינרית טעימה אש

אם היינו יודעים מה מחכה לנו במסעדת FLAME, הממוקמת בקומה הראשונה של המלון ומשקיפה אל הטיילת וחוף הים, היינו צמים שבוע. פליים, בניצוחו של השף אורן אסידו, היא מסעדת "אש גלויה" כשרה, שמציגה את הטרנד הלוהט במסעדות הנחשבות בעולם - בישול באש חיה, פחם וגחלים בגריל פתוח, ג'וספר ומעשנה. המטבח פתוח לחלל המסעדה המעוצב בקו אלגנטי מוקפד עם ריהוט מעץ בגוונים חומים-אדמדמים, שמשרים אווירה יוקרתית אך גם חמה ומשפחתית.

לא נעים להודות, אבל התפריט נראה כל כך מפתה שהחלטנו לא להתלבט יותר מדי ולהזמין את כולו. טוב, כמעט את כולו. בזמן שלגמנו קוקטיילים צבעוניים ונדיבים באלכוהול, זרמו לשולחן מנות ראשונות. זללנו כרישה צלויה בגחלים, שמן זית ומלח סלרי, שהפתיעה בטעמה העמוק; שייטל בכבישה עדינה עם שאלוט ופלפל חריף; סלט עלים עם נתח קצבים שהשף פינק; ועוד מנות מופלאות שהוכרזו כמנצחות בקטגוריה כמו צלעות תירס בוויניגרט צ'יפוטלה וליים, טרטר בקר על קרקר זעתר קריספי עם איולי מח עצם, וסשימי טונה ענוג בשמן זית, זרעי עגבנייה ופינגר ליים.

פליים, ספייריבס טלה, בוקצ'וי וירוקים (צילום: ליהי רון)

מיותר לציין שהגענו לעיקריות עם הלשון בחוץ, אבל מנוחה קצרה וקוקטייל מחוזק הטעינו אותנו מחדש. הסתערנו על רבע כרוב מעושן על קרם חציל, פריקי, ירוקים וגסטריק חציל, מנה צמחונית חכמה וטעימה להפליא. בקטגוריית הבשרים, הספציאליטה של המסעדה, אכלנו שיפוד פרגית רך ונימוח עם ליה ובצל סגול, מונח על סלסת עגבניות וטחינה חמה, מנה פשוטה אך מדויקת מהסוג שאנחנו אוהבים במיוחד. על המנה הבאה, ספייריבס טלה בוקצ'וי וירוקים, נשבענו שרק בשבילה נחזור לכאן שוב. לפינאלה, טרפנו פילה בקר עם ארטישוק ירושלמי צלוי בגחלים, קרם שום שחור, פטריות מלך היער וציר עוף חום. הכל כל כך טעים ומוגש בצורה יפה ויצירתית. על כל הטוב הזה ניצח הצוות המקסים של המסעדה, שדאג להעניק לנו גוּד טיים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. כיוון שאנחנו לא חובבי מתוקים ויתרנו על קינוח, ועלינו ללאונג' לכוסית אחרונה לפני השינה.

קרלטון על הים: ארוחת בוקר אלגנטית מול הים והמרינה

בוקר סגרירי של תחילת אוקטובר קיבל את פנינו כשצעדנו לארוחת הבוקר המוגשת במסעדה הממוקמת מחוץ למלון, מול הנוף הציורי של הים הסוער והיאכטות העוגנות במרינה ומתנדנדות ברוח הסתווית. המסעדה גדולה ומוארת, כשרה כמובן, האוכל מוגש בסגנון בופה והאווירה כמו בכל המלון נינוחה, בוטיקית ושיקית. הבופה מחולק לדלפקים ארוכים ומצוחצחים, שמציעים מבחר עשיר ומגוון של מאכלים המוצגים בצורה אסתטית ונעימה לעין.

קרלטון ארוחת בוקר על הים (צילום: וירג'יני קליפה)

יש כאן דגים כבושים, מבחר נאה של סלטים וירקות טריים, קישים וגבינות בוטיק ממחלבות מובילות. כשוחרי בריאות שמחנו לגלות גרנולות טבעיות פריכות ודגני בוקר, לצד מגשים עם פירות טריים חתוכים ומסודרים בטוב טעם, פירות יבשים, מיני אגוזים ועמדת מיצים טריים. גם בדלפקי הפחמימות החגיגה גדולה עם שפע של לחמים, מאפים מתוקים ומלוחים, עוגות בוקר וקינוחים. מקרר מיוחד מוקדש למנות טבעוניות מושקעות, כל הכבוד על ההתחשבות בטבעונים, ומעמדת השף יוצאות צלחות מהבילות עמוסות ביצים בשלל צורות הכנה עם או בלי תוספות.

בגלל שהיה קצת קריר, ישבנו בפנים ליד חלונות הזכוכית הענקיים המשקיפים למרינה ולים, אבל יש גם מרפסת צמודה שופעת צמחייה לימים חמים יותר. מנהל המסעדה סיפר לנו שארוחת הבוקר פתוחה גם לקהל הרחב, לא רק לאורחי המלון, במחיר 160 שקלים לאדם; ולא תאמינו, אבל לפני שנפרדנו לשלום ויצאנו לחרוש את העיר, הזמנו מקום במסעדה לחגיגת יום הולדת אחרי החגים.

נמל תל אביב (צילום: ברק ברינקר)

פרגנו לעצמכם: גט אווי מושלם במרכז העניינים

פסק זמן רגוע של 48 שעות באמצע השבוע, הוא כל מה שהיינו צריכים כדי להתנתק מהשגרה ולשנות אווירה, להתפנק במלון מקסים קרוב לים ולכל מקומות הבילוי בתל אביב, ולהיטען באנרגיות חדשות שאיפשרו לנו לחזור בכוחות רעננים למציאות המורכבת שלנו. בין אם אתם חובבי קולינריה, ציפורי לילה או פשוט מחפשים רגע של שלווה, פרגנו לעצמכם. בינתיים, הנה המלצות לכמה מהמקומות הכי שווים לטייל ולבלות בהם בעיר ללא הפסקה.

מהנמל ועד יפו העתיקה: אטרקציות ובילויים בתל אביב

תל אביב, העיר שלא מפסיקה להפתיע, מזמינה אתכם לחגוג את החיים עם אפשרויות אינסופיות של אטרקציות ובילויים. תוכלו לטייל בשדרות היפות ובשווקים הצבעוניים, להתפנק במסעדת שף מקומית, לבלות את הערב בבר קוקטיילים שיקי, ולהתמסר לאווירה החופשית והתוססת של העיר.

נמל תל אביב

נמל תל אביב הוא מקום נפלא לבילוי יומי שבקלות יכול לזלוג לתוך הלילה. מלבד מסעדות ובתי קפה שוקקים בקו ראשון למים, יש בו שוק איכרים מקסים עם תוצרת חקלאית טרייה ודוכני אוכל טעימים ששווה לעצור בהם. בשטח הנמל תמצאו גינות משחקים וקרוסלת ענק צבעונית, חלל אמנות ייחודי, חנויות של מותגים מובילים, וגם סיורי סגווי, יוגה בשקיעה ומתחם ספא וטיפולים אלטרנטיביים.

פארק הירקון (צילום: מיטל שרעבי)

פארק הירקון

פנינת טבע ירוקה בלב תל אביב והמקום המושלם לפסק זמן מהמולת העיר. הפארק שופע שבילי הליכה ורכיבה על אופניים, מדשאות רחבות וחורשות עצים, שיוצרים אווירה שלווה ורגועה. אפשר לשוט בסירות פדלים באגם, לבקר בגנים הייחודיים כמו גן הקקטוסים עם הקסם הפרה-היסטורי, להתאמן באוויר הפתוח, או לארוז סלסלת פיקניק מפנקת ולהעביר את היום ברביצה על הדשא.

הסיטי של תל אביב

תל אביב מציעה אינספור אתרי תרבות, היסטוריה וקולינריה מצוינת. בין האתרים המובילים נמצאים מתחם שרונה, עם בתי הטמפלרים המשוחזרים ושרונה מרקט המסוגנן. בשדרות רוטשילד, השדרה הכי שיקית בעיר, תמצאו מסעדות, ברים טרנדיים כמו הבל בוי (שסגרנו בו את החופשה), וסצנת רחוב מגניבה; ובשוק הכרמל תוכלו לשוטט בין הדוכנים וליהנות מאוכל טוב ומהאווירה השמחה.

שוק הפשפשים ביפו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

יפו העתיקה

רוצים להרגיש אווירה חו"לית אמיתית? סעו ליפו, העיר העתיקה שבה עבר והווה מתמזגים לחוויה חושנית אחת. יש בה שפע של מוקדי בילוי ועניין כמו שוק הפשפשים וחנויות הווינטאג' שמסביב, סמטאות אבן משובצות בגלריות ובתי קפה קסומים, כמו קפה בסמה עם הכנאפה הכי טעים בעולם, וסצנת חיי לילה שתסגור לכם את היום עם אוכל טוב, מוזיקה מרימה ואווירה מחשמלת.

ליהי רון היא עיתונאית ועורכת, מחברת מדריכי יעדים ומובילה טיולי נשים ואוכל בארץ ובעולם.